Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Mit grædense hjerte må dele dette med jer (misrøgt)

Startet af Mimse-mia, 2. April 2011, kl. 14:56

lille_jill

Citat fra: Lenac Dato  2. April 2011, kl. 16:47
nej han var ikke min på det tidspunkt, og ja forholdene var ikke optimale, men det er de altså sjældent under sådanne omstændigheder... og ja nogle af dem var meget små, er også spændt på hvad dyrlægen har at sige om lille Bertil Smartypaws i næste uge når han skal stikkes og sundhedstjekkes...
Men han er bare en dejlig lille kluntet dreng, og han er blevet så smuk efter vi fjerne mad og afføring fra ham...

Tillykke med ham i det mindste :) Måske det kunne være en idé at få et udvidet sundhedstjek hos en ilderkyndig dyrlæge og ikke bare den der "basis vi-trykker-dig-lige-på-maven-og-kigger-i-dine-øre-tjek" ?
Har du husket at isolerer ham fra de andre? Jeg ville ikke et øjeblik stole på, at den ilder ikke kan bære på sygdomme.

Lenac

ja han står for sig selv, og ja han skal tjekkes helt igennem når vi kommer ind til dyrlægen... men er lidt stolt, han går allerede på bakken af sig selv og han er super kontaktsøgende... Men skal lige arbejde lidt med hans vane med at bide...
xoxo Malene <3

Anne

Citat fra: Lenac Dato  2. April 2011, kl. 16:47
nej han var ikke min på det tidspunkt, og ja forholdene var ikke optimale, men det er de altså sjældent under sådanne omstændigheder... og ja nogle af dem var meget små, er også spændt på hvad dyrlægen har at sige om lille Bertil Smartypaws i næste uge når han skal stikkes og sundhedstjekkes...
Men han er bare en dejlig lille kluntet dreng, og han er blevet så smuk efter vi fjerne mad og afføring fra ham...

Jeg synes ikke man er et dårligt menneske fordi man køber i en dyrehandel eller på en messe eller hvorman nu køber. Ens hjerte kan jo løbe af med en, selv om jeg ikke synes det er en synderligt god idé rent fornuftigt, af de grunde Namilla nævner.

Jeg  kan dog ikek helt forstå at du forsvarer forholdene, det er tydeligt på billederne at dyrene er beskidt og ulækre, og du skriver selv at du måtte fjerne mad og afføring fra ham. Det er alts ikek normalt, jeg har faktisk aldrig nogensinde set det, hverken på markeder eller i dyrehandlere, og det er efter min mening synd.

Lenac

Citat fra: Anne Dato  2. April 2011, kl. 20:23
Jeg  kan dog ikek helt forstå at du forsvarer forholdene, det er tydeligt på billederne at dyrene er beskidt og ulækre, og du skriver selv at du måtte fjerne mad og afføring fra ham. Det er alts ikek normalt, jeg har faktisk aldrig nogensinde set det, hverken på markeder eller i dyrehandlere, og det er efter min mening synd.

Jeg forsøger ikke at retfærdigøre den måde de blev holdt på ved messen, jeg prøverde bare at sige at fordi de bliver holdt sådan på messen jo ikke er ensbetydning med at de bliver holdt på samme måde der hvor de kommer fra.
Jeg fjernede mad fra hans ansigt og afføring fra hans poter...
xoxo Malene <3

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: Lenac Dato  2. April 2011, kl. 20:48
Citat fra: Anne Dato  2. April 2011, kl. 20:23
Jeg  kan dog ikek helt forstå at du forsvarer forholdene, det er tydeligt på billederne at dyrene er beskidt og ulækre, og du skriver selv at du måtte fjerne mad og afføring fra ham. Det er alts ikek normalt, jeg har faktisk aldrig nogensinde set det, hverken på markeder eller i dyrehandlere, og det er efter min mening synd.

Jeg forsøger ikke at retfærdigøre den måde de blev holdt på ved messen, jeg prøverde bare at sige at fordi de bliver holdt sådan på messen jo ikke er ensbetydning med at de bliver holdt på samme måde der hvor de kommer fra.
Jeg fjernede mad fra hans ansigt og afføring fra hans poter...

Men de kan jo umuligt være holdt på bedre måde når det ser så såddan ud! Tvært i mod vil jeg mene de sikkert er holdt på dårligere forhold!

Lenac

Citat fra: A_M_T >Team Unique Ferrets< Dato  2. April 2011, kl. 20:58
Citat fra: Lenac Dato  2. April 2011, kl. 20:48
Citat fra: Anne Dato  2. April 2011, kl. 20:23
Jeg  kan dog ikek helt forstå at du forsvarer forholdene, det er tydeligt på billederne at dyrene er beskidt og ulækre, og du skriver selv at du måtte fjerne mad og afføring fra ham. Det er alts ikek normalt, jeg har faktisk aldrig nogensinde set det, hverken på markeder eller i dyrehandlere, og det er efter min mening synd.

Jeg forsøger ikke at retfærdigøre den måde de blev holdt på ved messen, jeg prøverde bare at sige at fordi de bliver holdt sådan på messen jo ikke er ensbetydning med at de bliver holdt på samme måde der hvor de kommer fra.
Jeg fjernede mad fra hans ansigt og afføring fra hans poter...

Men de kan jo umuligt være holdt på bedre måde når det ser så såddan ud! Tvært i mod vil jeg mene de sikkert er holdt på dårligere forhold!

Det er jo ikke til at sige, men det håber jeg da ikke  :(
xoxo Malene <3

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: Lenac Dato  2. April 2011, kl. 21:05
Citat fra: A_M_T >Team Unique Ferrets< Dato  2. April 2011, kl. 20:58
Citat fra: Lenac Dato  2. April 2011, kl. 20:48
Citat fra: Anne Dato  2. April 2011, kl. 20:23
Jeg  kan dog ikek helt forstå at du forsvarer forholdene, det er tydeligt på billederne at dyrene er beskidt og ulækre, og du skriver selv at du måtte fjerne mad og afføring fra ham. Det er alts ikek normalt, jeg har faktisk aldrig nogensinde set det, hverken på markeder eller i dyrehandlere, og det er efter min mening synd.

Jeg forsøger ikke at retfærdigøre den måde de blev holdt på ved messen, jeg prøverde bare at sige at fordi de bliver holdt sådan på messen jo ikke er ensbetydning med at de bliver holdt på samme måde der hvor de kommer fra.
Jeg fjernede mad fra hans ansigt og afføring fra hans poter...

Men de kan jo umuligt være holdt på bedre måde når det ser så såddan ud! Tvært i mod vil jeg mene de sikkert er holdt på dårligere forhold!

Det er jo ikke til at sige, men det håber jeg da ikke  :(

Det må de da ha siden de ser så sørgelige ud og er så beskidte!

lille_jill

Citat fra: Lenac Dato  2. April 2011, kl. 20:16
ja han står for sig selv, og ja han skal tjekkes helt igennem når vi kommer ind til dyrlægen... men er lidt stolt, han går allerede på bakken af sig selv og han er super kontaktsøgende... Men skal lige arbejde lidt med hans vane med at bide...

Husk at det ikke er nok at han står for sig selv. Hvis han skider/tisser i en bakke og en af de andre går derhen, så er der også en smittefare. Samme hvis de spiser/drikker af samme skål. Bare det at du har det samme tøj på hvis du har rørt ved ham og så rører ved en af de andre.

Lenac

Citat fra: lille_jill Dato  2. April 2011, kl. 21:16
Citat fra: Lenac Dato  2. April 2011, kl. 20:16
ja han står for sig selv, og ja han skal tjekkes helt igennem når vi kommer ind til dyrlægen... men er lidt stolt, han går allerede på bakken af sig selv og han er super kontaktsøgende... Men skal lige arbejde lidt med hans vane med at bide...

Husk at det ikke er nok at han står for sig selv. Hvis han skider/tisser i en bakke og en af de andre går derhen, så er der også en smittefare. Samme hvis de spiser/drikker af samme skål. Bare det at du har det samme tøj på hvis du har rørt ved ham og så rører ved en af de andre.

Uhh så er skaden nok sket, de har alle tre brugt bakken i stuen og jeg har ikke skiftet tøj mellem kæl...  :(
xoxo Malene <3

KittAnderson

det er jo tydeligt at se de dyr ikke har det godt. fy for fanden siger jeg bare. Bliver helt gal!
At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.

Namilla

Jeg kender en smule til Ron Van Der Vliet (hvis det altså var ham der havde dyrene med...men det plejer det at være på krybdyrsmesser). Hvis det er ham, så plejer dyrene at gå under rimelige forhold, der hvor de kommer fra. De er mange ildere i samme bure, og maden er vist ikke af bedste kvalitet (jeg har set dem været fodret med mink-foder...altså sådan nogle klatter af våd-foder), men de gange jeg har set dem i butikken, har der været rimeligt rent (som man nu kan forvente det, hvis der går 10+ hvalpe sammen). Men men men. En køretur, bagi en lastbil, hele vejen fra Holland, i de samme bure som du har set dem i på messen, gavner jo ikke ligefrem hygiejnen...og derfor vil afføring og mad hurtigt blive en klam affære når hvalpene kastes frem og tilbage i det under transporten.

Jeg synes stadig ikke er det er en god ide at købe ilder sådan et sted, men jeg har også selv begået fejlen for mange år siden.

Mimse-mia

Namilla
Det var Ron Van der Vliet der havde dem med :S
Og det var mink foder de fik og ja så mange ildere i hvert labbur :S puha
Mia Baun og Zoey & Tonzer
D.I.P. Ozzy & Bellatrix Aka, Maiya
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated"
Mahatma Gandhi

Eliza

Jeg forstår bare slet ikke sådan noget og jeg kan heller ikke forstå man har lyst til at købe en ilder fra sådan et sted. Jeg har selv set dem på messer og de brugte handsker den ene gang til at tage dyrene med, det burde jo være et tegn på at det ikke er som det burde være. Når de så er smurt ind i mad og lort og at nogle af dem tydeligt skulle have fejl så er det endnu værre.

Det er da en meget sød tanke at man redder en ilder derfra, men den er så forkert som den overhovedet kan være, for det eneste man sørger for er at der komme endnu flere næste gang og de behøver ikke engang at sørge for at de har bedre forhold, for det gør jo ingen forskel åbenbart.

Jeg har selv købt fra dyrehandel og der er da ikke noget jeg fortryder mere end det, selvom jeg jo elskede de dyr uendelig meget, så støttede jeg noget som slet ikke er godt for ildere.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Lenac

så har drengen været ved dyrlæge og blive tjekket igennem og alt er i den fineste orden med ham :) og så blev der også lige bestilt tid til den næste vaccine... så nu er jeg bare super glad :)
xoxo Malene <3

marychain

Jeg forstår virkelig ikke, at folk kan have så lidt sympati for andre levende væsener.
Jeg forstår ikke det ulovliggøres. :(
Der er nok ikke meget vi mennesker kan gøre ud over at boycotte.

Hvis folk vil se endnu værre billeder/støtte for at dyr skal have det bedre under avl, så tjek det her link på Facebook!
http://www.facebook.com/forbydpels