Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Mit grædense hjerte må dele dette med jer (misrøgt)

Startet af Mimse-mia, 2. April 2011, kl. 14:56

lille_jill

^æhhhh?? Jeg tvivler nu på at de ildere blev solgt til pelsbrug?

Mimse-mia

Og jeg må sq sige NEJ til at forbyde pels for så kan det ryge til udlandet og så kan vi intet gøre ved de stakkels dyr, næ nej tak du forbedre heller holdene af mink og ræve her i DK
Mia Baun og Zoey & Tonzer
D.I.P. Ozzy & Bellatrix Aka, Maiya
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated"
Mahatma Gandhi

Malene

Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Charlotte

#33
Jeg tænker om det overhovedet er lovligt at tage dyrene med over grænserne? For de er vel ikke vaccineret, chipmærket eller noget? Plus hvis en person transporterer så mange dyr på een gang, sa skal man have en speciel transport-tilladelse og bil/varevogn ombygget til formålet.
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Bawa

#34
Citat fra: Charlotte Dato  9. April 2011, kl. 14:33
Jeg tænker om det overhovedet er lovligt at tage dyrene med over grænserne? For de er vel ikke vaccineret, chipmærket eller noget? Plus hvis en person transporterer så mange dyr på een gang, sa skal man have en speciel transport-tilladelse og bil/varevogn ombygget til formålet.
Det er ikke lovligt :) >> http://www.foedevarestyrelsen.dk/Dyr/Rejse_med_kaeledyr/Hunde_katte_fritter/indfoersel_til_Danmark/Indfoersel_hund_kat_fritte_EU.htm

Charlotte

Tak Bawa men det du linkede til er til rejse med personledsagede kæledyr. Det er når man selv (eller ens venner) henter ens dyr i udlandet. De må ikke sælges eller overdrages til andre i forbindelsen med indførslen.

Det han gør er at importerer dyr til landet fordi de kommer hertil med henblik på salg og så gælder der nogle andre regler:
http://www.foedevarestyrelsen.dk/Dyr/Import_og_eksport/Import_dyr/Hunde_katte_fritter/forside.htm
Han skal først og fremmest være registreret som importør (hvilket jeg tvivler på at han er), dyret skal ledsages af et sundhedscertifikat, men derud over skal følgende regler overholdes:

•Dyret har en letlæselig tatovering eller er chipmærket (ISO-standard). Foretages INDEN første rabiesvaccination.
•Dyret er vaccineret mod rabies mindst 21 dage før afrejsen.
•Dyret er undersøgt af en dyrlæge højst 24 timer før afrejse og undersøgelsen viste at det er rask og kan tåle transporten til bestemmelsesstedet.

Jeg har ikke set de ilderhvalpe selv men efter hvad jeg kan læse mig til, så tror jeg ikke på at han overholder nogle af tingene.

Så de ildere der er købt fra ham kan faktisk afhentes af fødevarestyrelsen og enten blive aflivet eller sat i karantæne (på den nye ejers regning) fordi han ikke har overholdt de ting han skal.  :S
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Eliza

Man må godt importerer ildere uden at de har fået vacccine med rabisin som privat person, men så skal de være under tre måneder og stadig have chip og pas (måske også alm vaccine) og man udfylder nogle specielle papir. Så man kan nok også godt få tilladelse hvis man sælger dem, MEN jeg er ret sikker på de ikke overholder alle de andre ting alligevel..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Charlotte

En dyrehandel er ikke en privat person. Og de regler jeg har skrevet SKAL overholdes når de er indført i landet med henblik på at blive solgt eller overdraget til andre og det er jo det han gør.
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Bawa

My bad Charlotte, kiggede ikke ordentligt på linket inden :lol:

Charlotte

Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

tullehesten

Citat fra: Mimse-mia Dato  2. April 2011, kl. 17:17
Det er folk som dig der holder deres forretning i live, Men jaja kan kun sige at du nok ikke skal regne med en rask ilder, for han har en misdannelse af kraniet som ikke kan være særligt sund :S

Jeg ville da sikkert også købe så mange som muligt hvis det var mig? ikke for at støtte deres forretning, men for at redde dyrene. Så man er altså ikke et dårligt menneske fordi man køber fra sådan nogle, det jo kun godt, så er der en der er blevet redet og får et dejligt liv  <3

Anne

Nej man er ikke et dårligt menneske, men engang imellem skal man tænke på længere sigt. Redder man 10 ildere som sådan en har med, så får han udsolgt og tager 15 med året efter som skal gå under samme kår. Det er en ond cirkel. Selvfølgelig kan hjertet løbe af med os alle, men kan man holde hovedet koldt og kun vælge med fornuften, så synes jeg ikke det kan retfærdiggøres at støtte det (men som sagt, det er ikke altid fornuften der styrer).


Eliza

Citat fra: tullehesten Dato 16. Maj 2011, kl. 13:05
Citat fra: Mimse-mia Dato  2. April 2011, kl. 17:17
Det er folk som dig der holder deres forretning i live, Men jaja kan kun sige at du nok ikke skal regne med en rask ilder, for han har en misdannelse af kraniet som ikke kan være særligt sund :S

Jeg ville da sikkert også købe så mange som muligt hvis det var mig? ikke for at støtte deres forretning, men for at redde dyrene. Så man er altså ikke et dårligt menneske fordi man køber fra sådan nogle, det jo kun godt, så er der en der er blevet redet og får et dejligt liv  <3

Det kan godt være du redder lige netop det/de dyr du køber, men tilgengæld er DU skyld i at de næste gange komme med endnu flere for de kan jo se der er nogle fjolser der gider købe et dyr der på ingen måde har haft det godt.. de håber jo næsten at man får ondt af dyrene og køber dem. For sådan nogle mennesker er det KUN penge og DU giver dem penge når du køber..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

tullehesten

Citat fra: Eliza Dato 16. Maj 2011, kl. 13:15
Citat fra: tullehesten Dato 16. Maj 2011, kl. 13:05
Citat fra: Mimse-mia Dato  2. April 2011, kl. 17:17
Det er folk som dig der holder deres forretning i live, Men jaja kan kun sige at du nok ikke skal regne med en rask ilder, for han har en misdannelse af kraniet som ikke kan være særligt sund :S

Jeg ville da sikkert også købe så mange som muligt hvis det var mig? ikke for at støtte deres forretning, men for at redde dyrene. Så man er altså ikke et dårligt menneske fordi man køber fra sådan nogle, det jo kun godt, så er der en der er blevet redet og får et dejligt liv  <3

Det kan godt være du redder lige netop det/de dyr du køber, men tilgengæld er DU skyld i at de næste gange komme med endnu flere for de kan jo se der er nogle fjolser der gider købe et dyr der på ingen måde har haft det godt.. de håber jo næsten at man får ondt af dyrene og køber dem. For sådan nogle mennesker er det KUN penge og DU giver dem penge når du køber..


Ja det har du da også ret i, men det er ikke altid man tænker sådan? Jeg ved godt man ikke skal støtte sådan noget, nogle gange ville man bare ønske man kunne redde alle dyr i verden. Tror faktisk også nærmere jeg ville melde dem for mishandling og vanrøgt af dyrene, så kunne det være det ville blive stoppet for en stund, men sådanne mennesker som behandler dyr sådan, de stopper desværre ikke bare..

AlisVolatPropiis

Nej -desværre...og jeg kender godt den der lyst til bare at fjerne dem og give dem et bedre liv.

Men det er desværre bare en ret kortsigtet løsning, og det bliver helt sikkert ved, så længe de får penge ind...
Den eneste chance der er for at de stopper...er at ramme dem det eneste sted de har lidt følelse tilbage, nemlig pengepungen....