Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Hjælp mig med navn til den nye(;

Startet af Zalse, 9. Maj 2011, kl. 15:58

Zalse

Hej alle :b Samson min dejlige dreng, skal have en ven(; det er også en dreng  8) og i ville gøre mig en stor tjeneste ved at hjælpe mig med at finde på at navn. Ilderen som jeg skal have bliver født her den 12-13 maj. Og kommer fra Huggable ferrets:* jeg tænkte på at han skulle hedde sophus, men i må meget gerne skrive forskellige navne. Søger mest navne med S men hvis i har et godt et som starter med E eller hvad som helst så er det fint :dans:

Namilla

Har han ikke et navn fra opdrætter?

Zalse

han er jo ikke blevet født indnu? ;D men nej jeg tror ikke at hun giver ham et. for sådan var det ikke med samson, der skulle man da' selv finde på et navn ;) men har du et forslag :lol:

PiaLyng

Jeg ville vente og se :).
Man plejer altid at komme på et godt navn når man ser den ilder man skal have :).
Og det med navn er forskelligt fra opdrætter til opdrætter ;).

KariN

Citat fra: Zalse Dato  9. Maj 2011, kl. 16:09
han er jo ikke blevet født indnu? ;D men nej jeg tror ikke at hun giver ham et. for sådan var det ikke med samson, der skulle man da' selv finde på et navn ;) men har du et forslag :lol:

Det er meget forskelligt hvad opdrætterne vælger at gøre, så jeg ville prøve at spørge hvordan og hvorledes :)
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

FerretParadise

Jeg tror faktisk ikke, at jeg kender til en eneste opdrætter der ikke selv giver deres hvalpe navne.  ;)
Dog kan man være heldig, at man kan få lov til at vælge imellem nogle navne, som opdrætter så har fundet på, eller man kan få lov til selv at vælge et med et bestemt forbogstav, som opdrætter så bestemmer hvad er.

Men ja, nu er hvalpene jo slet ikke født endnu, og meget kan ske. ;)
Ann Hillerslev.

Zalse

det har i nok ret i(; det rænkte jeg også på:b for der jeg skulle have Samson, vidste jeg slet ikke hvad han skulle hedde før jeg kom og besøgte ham 2 gang hvor han havde fået pels:D hans øjne var ikke åbnet, men af en eller anden grund vidste jeg bare at det var en samson(:  men jeg fik ham hos Hartmann's ilderopdræt, og der gav de ikke navne:* men tak  :dans:

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Men selvom ilderen har et stamtavlenavn er det jo ikek det man behøver at bruge som dagligt kaldenavn!

Hmm spohus er da fint og passer godt til samson!

Men ellers kan du jo prøve og finde en side med babynavne! Det kan være du kan få lidt inspiration der ;)

Zalse

Citat fra: A_M_T >Team Unique Ferrets< Dato  9. Maj 2011, kl. 16:21
Men selvom ilderen har et stamtavlenavn er det jo ikek det man behøver at bruge som dagligt kaldenavn!

Hmm spohus er da fint og passer godt til samson!

Men ellers kan du jo prøve og finde en side med babynavne! Det kan være du kan få lidt inspiration der ;)


Tak skal du have(;  ja det har du ret i... hvis den har fået det som stamtavle navn kan jeg jo bare kalde den for nået andet :ja:

Zalse

Citat fra: Zalse Dato  9. Maj 2011, kl. 16:24
Citat fra: A_M_T >Team Unique Ferrets< Dato  9. Maj 2011, kl. 16:21
Men selvom ilderen har et stamtavlenavn er det jo ikek det man behøver at bruge som dagligt kaldenavn!

Hmm spohus er da fint og passer godt til samson!

Men ellers kan du jo prøve og finde en side med babynavne! Det kan være du kan få lidt inspiration der ;)


Ja Sophus passer meget godt til Samson(; det var derfor jeg synes at han skulle hedde det:D

Amazing Ferret

Cille giver ikke sine hvalpe navne  :)

Men ellers prøv denne her side: http://20000-names.com/
Den bruger jeg tit

mette11

Du kan måske få lidt inspiration her: http://www.dst.dk/HomeDK/Statistik/Navne.aspx

Men jeg synes faktisk at Sophus er et rigtig sødt navn  <3

TheRats


Zalse

Citat fra: mette11 Dato  9. Maj 2011, kl. 18:18
Du kan måske få lidt inspiration her: http://www.dst.dk/HomeDK/Statistik/Navne.aspx

Men jeg synes faktisk at Sophus er et rigtig sødt navn  <3

Tak det synes jeg også(: