Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

find x antal fejl...

Startet af AlisVolatPropiis, 22. Maj 2011, kl. 23:20

AlisVolatPropiis

Det synes jeg så heller ikke du gjorde?!

Jeg skrev at Jeg Selv, pegede fingre mod visse ting i den video? men ikke lige det, fordi jeg ikke mener det direkte skader dem at få børstet tænder... :)
Det er en anden diskussion om man SKAL gøre det... :) det mener jeg som jeg skriver heller ikke, men jeg regner det bare ikke som en fejl...for man kan godt børste deres tænder ofte, det ved jeg da der er flere der gør, uden ilderen tager skade af det...eller hmm lad mig sige det sådan...det er ikke en fejl at børste deres tænder...kun at de påstår man skal... :)

Anne

Jeg børster tænder på nogle af mine i perioder. De får Barf hver eneste dag, men det betyder altså ikke i alle tilfælde at den hellige gral er vel forvaret. Om man så vil bruge tandbørstning er jo ens egen sag, men personligt synes jeg det er bedre at børste deres tænder engang imellem, end at skulle have dem i narkose og ordnet tænder hos dyrlægen, hvilket jo kan blive tilfældet med nogle ildere.

Selvfølgelig er det ikke noget man død og pine er nødt til, men det er i hvert fald ikke noget der skader, og det er en god mulighed at have med nogle ildere.

englefugl

holder du dem i nakken når du børster tænder på dem så? :) for jeg tror ikke at mine vil finde sig i det hvis jeg ikke holder dem i nakken. hihi. Men de får også barf hver dag med knogler :) men hvis det er ekstra godt for dem at få børstet tænder engang imellem, vil jeg da gerne begynde på det ;)

Anne

Det er lidt forskelligt. Nogle gange holder jeg med et par fingre i nakkeskindet og resten om hovedet, og andre gange kun om hovedet. jeg giver en del godbidder imellem og de får lov at slikke på tandbørsten (tandpasta smager jo godt), så det ikek bare er træls.

Eliza

Citat fra: englefugl Dato 23. Maj 2011, kl. 21:45
holder du dem i nakken når du børster tænder på dem så? :) for jeg tror ikke at mine vil finde sig i det hvis jeg ikke holder dem i nakken. hihi. Men de får også barf hver dag med knogler :) men hvis det er ekstra godt for dem at få børstet tænder engang imellem, vil jeg da gerne begynde på det ;)

Jeg synes ikke det er noget der er nødvendigt at begynde på hvis de har fine og sunde tænder  :) du kan jo tjekke tænderne indimellem og så længe de er pæne hvide er der jo fint. Tit er det også med alderen at tænder bliver grimmere hvor de får mere tandsten.
Jeg har selv en pige med meget tandsten men efter jeg gik over til barf er det sådan set forsvundet og hun har fået ros på udstillinger for pæne tænder for en ilder på hendes alder. Havde hun forsat med tørfoder så kunne jeg klart se en fordel i at børste dem, så hun ikke skulle bedøves for at få det fjernet. (selvom jeg ville kunne fjerne det meste uden bedøvelse selv).

Synes det ville være synd at du skulle holde din ilder fast i nakken for at gøre det hvis tænderne er pæne nok og den ikke kan lide det
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Anne

ja der er selvfølgelig ingen pointe i at sidde og børste tænder på en ilder med pæne tænder hver dag. Men jeg synes klaret det er at foretrække på dem der har tendens til tandsten, frem for narkose.

Mine får som sagt barf hver eneste dag, men det ændrer altså ikke på at det kan være nødvendigt her. Min gamle pige ville have haft enormt dårlige tænder hvis ikke jeg gjorde det i perioder.