Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Ilder og hund

Startet af xCelina, 31. Maj 2011, kl. 14:17

xCelina

Hej..
Vi har besluttet at vi gerne vil føje en hund til familien, men jeg vil lige høre jeres vurdering af hund og ilder sammen og hvordan man fører dem sammen når vi når dertil? :-)
Håber på nogle gode råd! ;-)

Knus Celina, baby og Lilly..

Namilla

Det kommer meget an på hundens race og størrelse...
Mindre hunde (især terriere) kan have så stærkt et jagtinstinkt, at det er umuligt at have dem sammen. Større hunde kan være farlige for ilderne, fordi de er for voldsomme....
Men spørgsmålet har været stillet mange gange før, prøv søgefunktionen...

PiaLyng

Man kan sagtens have hund sammen - ofte kræver det træning fra begges sider..
Herhjemme er det ilderne som er nogen være møgdyr.. Men hunden har det fint med dem..

xCelina

Okay, tak!
Hvordan førte du dem sammen? Nu har vi jo ilderne først og Lilly er lidt speciel med andre dyr, hvor baby er fuldstændig ligeglad.. Det er en mellem størrelse hund, bliver nok nogenlunde som en labrador, men vi får hende jo som hvalp.. :-)

Namilla

Jeg ville ikke sige "sagtens"...det giver udtryk for, at det bare er fuldtstændig problemfrit... Jeg kender et eksempel på at ilderen terroriserede hunden i en grad, så man måtte af med ilderen. Og det andet kan også sagtens være tilfældet...
Jeg har en retriever og en schæfer, og jeg ville aldrig lade dem være sammen med ilderne uden opsyn... ikke fordi de gjorde dem noget, men fordi hundene bliver ivrige, og en typisk lege-adfærd er jo at hoppe, eller slå til hinaden med forpoterne for at lege...det dur bare ikke med ildere, fordi de altså kan tage rigtig meget skade, hvis en stor hund hopper på dem...
Jeg siger ikke at det ikke kan lade sig gøre...slet ikke... AMT har en schæfer og ildere sammen, men man må bare være forberedt på at det måske ikke går...

PiaLyng

Ja man kan have hund og ilder sammen..
MEN der kan være problemer.. Kommer fuldstændig an på dyrene man har..

der var en herinde som have racistiske chihuahua, der ikke kunne klare synet af lyse ildere..
Og andre har haft problemer..

Havde en hund som var så god med ilderne, og især den ene blev dens "bedsteven".
Kender også en opdrætter der har sine hunde til at fint kunne med ilderne.

Der findes så mange historier, og det hele kommer an på dig, ilderne og hunden.. -dog ville jeg ikke lade dem være sammen uden opsyn,

Louise V

Vi har det lige som hos Pia, herhjemmeer hunden opdraget til at skulle ligge ned når der er mindre dyr omkring ham ( da han også hare en hunde ven som er en griffoon og den er lille) netop fordi han er voldsom i bevægelserne, men det er nu stadigvæk fnug der hænger i kunden på hunden...

Så jeg har ihvertfald ikk problmer med hund og ilder sammen ;)

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Ja vi har en schæfer sammen med vores! Og vores ildere er ude hele dagen samtidig med hunde når vi selv er hjemme selvf. Det går super fint, han er rigtig god til at passe på dem! Men dermed ikke sagt at jeg turde lade dem være uden opsyn samtidig! For han er er stor lidt klosset hund der nogle gange godt kan ha fart på!

Men jeg vil så os sige at vi selvf. fik Kenzo som lille hvalp så han voksede op med dem! Og det krævede MEGET træning/opdragelse og holden øjemed de første i hvert fald 4 mdr. og det var bare hele tiden! Vi ville ikke gå på kompromis med ildernes udetid bare fordi de så var hårdt og tidskrævende for os at holde øje med Kenzo hele tiden!

ingne af vores totter er onde mod Kenzo! Men vores gamle ilder kan godt lige gi ham et enkelt nap hvis Kenzo blir for pågående og så forståer Kenzo som regel at han så skal gå væk. SÅ har vi en der bare elsker Kenzo og de leger dagligt sammen og de to sidste er bare ligeglade med ham!

Men vi prøvede at købe en voksen som bare ikke kunen med Kenzo på nogen måde.. Han var virkelig strid mod kenzo og lå tit på lur efter ham osv. Og til sidste blev Kenzo bare mega utryg når ilderne kom ud så vi valgte at finde et nyt hjem til ilderen efter vi havde prøvede i 8 mdr at få det til at gå...

Det var bare en rigtig trist oplevelse at måtte "opgive" et dyr som ellers bare var super dejligt og intet "fejlede". Så efter det har jeg ikek turde at tage voksne dyr ind som ikek har været vandt til hunde!