Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

ildere på gnavergalleri

Startet af Anne, 17. Marts 2012, kl. 01:43

Anne

Som nogle af jer har opdaget i dag, skal man nu til at kunne oprette ildere på gnavergalleri. Hvis nogen har en bruger derinde vil jeg opfordre til at skrive i denne tråd: http://gnavergalleri.dk/for_messagedetail.aspx?msg_id=23031

Jeg håber virkelig vi får banket ind i knolden af dem at det ikke er noget ilderejere ønsker! Det vil kun bidrage til endnu mere fejlinformation og er som jeg ser det en hån imod det arbejde de fleste af os laver for at informere om ilderen og fjerne myter og fejlinformation.

HVis nogen af jer har en bruger derinde og vil støtte de af os der er derinde, så ska i være velkomne til at tage billedet fra min profil (flying mice) og joine kampen. Ellers så tænker jeg at jeg kan linke til tråden her derinde, så de kan se at vi faktisk ikke ønsker det her!

Julie

#1
Jeez.. Du får da kamp til stregen af hende den 11-årlige - hård nyser alligevel.. Og så har hun nok ret når hun skriver til dig at 'DU SNAKKER OVERHODET IKKE GODT DA DU ER LIGDE GLAD MED SJÆLD!!'.......... Gad vide hvad det egentlig betyder :0)

KariN

#2
Nu har jeg også en bruger derinde!

Jeg har tyv-stjålet dit profilbillede og har skrevet i tråden derinde.. Jeg håber virkelig at ejerne af GnaverGalleri tager det op til genovervejelse, for det vil bestemt ikke gavne ildernes ry at kunne oprette dem derinde!
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Minority ferrets

#3
Jeg har ikke nogen bruger og gider ikke betale for lige at skrive en enkelt kommentar i den tråd, så i får den lige her i stedet :P

Mine ildere ville elske at være på gnavergalleri - det er jo det rene tag-selv-bord :D Kali slikker sig allerede om munden ;)
Christina og Jimmy
Marlon, William, Willow, JJ, Sheldon, Anders, Kali, Daegan, Vincent, Geronimo, Pandora, Amy, Remus, Loki, Caya, Mattis, Birk, Balder, Pontus, Zero, Nemi, Logan, Pixie, Storm og Wicca <3
- Minority ferrets             D.I.P. Paise, Arwen, Lucifer, Gustaf, Metallica, Santo, Andy og Thor <3             R.I.P. Viktor <3
http://minorityferrets.weebly.com/index.html

Lena og Peter

#4
Nu er jeg ikke bruger derinde, da jeg kun ser gnaver som foder og de billeder vil de nok ikke have. Men det kunne jo være at jeg skulle oprette mig og så lægge billeder op når vores dyr fik en kanin, mus eller marsvin, så kunne de måske se det forkerte i at have en ilder på et gnavergalleri...   :nej:

englefugl

#5
Citat fra: Julie Dato 17. Marts 2012, kl. 04:56
Jeez.. Du får da kamp til stregen af hende den 11-årlige - hård nyser alligevel.. Og så har hun nok ret når hun skriver til dig at 'DU SNAKKER OVERHODET IKKE GODT DA DU ER LIGDE GLAD MED SJÆLD!!'.......... Gad vide hvad det egentlig betyder :0)

Hahaha. Ja, åndssvage unge. Hun går jo helt amok. Børn har bare ingen respekt for voksne idag. Og det er så komisk at høre når de skælder ud på skrift :)

Barky

#6
Jeg er bestemt heller ikke interesseret i at få ildere oprettet på gnavergalleri.

Ildere har intet at gøre derinde.
For det første er de ikke gnavere, og hvis gnavergalleri skulle sætte ildere i kategori med marsvin og hamstere, frygter jeg at der ikke ville gå lang tid før at vores iforvejen skrøbelige ildermiljø bliver overrendt af useriøse unger. Ildere ER ikke et dyr for børn, uanset hvor meget børn end ønsker det.

Nej. Ildere har intet at gøre i Gnavergalleri's afdeling. Ildere er rovdyr. Mere rovdyr end hunde faktisk. Så medmindre at Gnavergalleri tilføjer hunde til deres afdeling ligeledes, så kanmde godt droppe at meningen i at få ildere med.
Derudover kan jeg godt betvivle intelligensniveauet derinde. Jeg forstår at de kan misforstå at kaniner er gnavere, de er de ikke, men dén rod sidder dybt fast i folk. Men ildere?!? Hvor mange billeder af ildere med munden fuld af kød og foderdyr skal de se før at de holder op med at tænke "Nårh! En kannibal-gnaver!"
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Dark Crystal Ferret

#7
Sad lige og læste hele tråden igennem. Jeg har meget lidt forstand på gnaver og på systemet på gnavergalleri, så meget af det der stod kunne jeg ikke rigtig forholde mig til, sådan rent pratisk :-$ Men jeg syndes da det så ud som om de fleste var imod, og nogle enkelte der var for.
Men jeg har ingen bruger der inde, og har heller ingen lyst til at få det. Og jeg kan se at der også er flere andre som har en bruger der inde som har skrevet min mening flere gange.
Jeg syndes det er super godt skrevet Anne og i andre der skriver derinde og jeg er meget enig med jer.
Vi er jo netop mange der har kæmpet i mange år for at udbrede viden om ilderen, og hjælpe med at fjerne alle myter og fejloplysninger om ilderen. Hvad gør jeg virkelig ikke håber at se ilderne på et gnaver galleri i fremtiden. Jeg syndes det er slemt nok, når man på mange net shop´s skal ind under gnavere for at finde tingene til sine dyr. De irriterer mig og det gør mig både vemodig og vred. For ilderne burde ikke høre til i det hele taget i en menu hvor du kan se hø, savsmuld og gnaver fodder. Hvis man kunne åbne det budskab endnu mere, så tror jeg at ilderene alene på det grundlag ville få det bedre, og vi ville komme af med mange af de værste myter om dem. Som den at det er en gnaver der må leve i savsmuld, hø og få grønsager osv.

Til gengel drømmer jeg stadig om et nyt ildergalleri lige som i gamle dage :dans: :dans: Så hvis det endelig skal være, så kan de da droppe ideen om at lave om på gavergalleriet, og så lave et nyt ilder galleri. Så er balladen vel løst, med mindre jeg har misforstået et eller andet :fnis: :-$

Anne

jeg tvivler på der ville være opbakning til et ildergalleri, det var vel derfor det andet gik ned. De snakker om et smådyrsgalleri, men som jeg forstår det er det bare gnavergalleri de vil omdøbe til smådyrsgalleri og så skal kanier og ildere stadig være de eneste ikke-gnavere.

PiaLyng

Jeg forstår bare ikke hvorfor det netop er ilderen de vælger at få ind NU..
Jeg har set der har været flere grupper som kæmper for et fugle galleri, krybdyrs galleri osv. Men kun hørt max 3 snakke om at det ville være fedt med et galleri hvor der var plads til ilderen.

Men nu har jeg tjekket, og der ingen som har oprettet ilderen - for Bazoom har ikke fået lavet så man kan :) Det vælger jeg at se som et lille godt tegn.

lille_jill

Fjollet. Men det er da endnu mere fjollet at gå så højt op i det :P Hvis folk nu bare lod være med at poste noget i det galleri, så ville det vel bare uddø igen?

Anne

fjollet at gå højt op i at de vil have ildere derinde? Så alle der havner derinde får den tro at det er gnavere? Det synes jeg godt nok ikke er fjollet...

lille_jill

Tja.. i forhold til rygter om, at de suger blod og er ondskabsfulde bæster, så syntes jeg, at det er et mindre problem.l

Anne

#13
men nu dør ildere ikke af at folk tror de suger blod, og højest forhindrer det folk i at anskaffe dem. Ærgeligt rygte, ja, men det er trods alt ikke noget der kan skade ilderen på linie med at en masse børn på gnavergalleri tror det er gnavere og lokker deres forældre til at sådan nogle skal de da have, for de har jo set dem på gnavergalleri, hvorefter de kører til den nærmeste dyrehandler, der heller ikke ved en fis om det, og sætter ilderen i et kaninbur med spåner og hø, med gulerødder og gnaverblanding som foder.