Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Liner når man er to?

Startet af Zopad, 3. Maj 2012, kl. 16:00

Zopad

Nu når jeg skal til a ha nr to fritte-dreng ville jeg da lige høre hva i andre bruger når i er ude og gå med jeres fritter?
Bruger i to flex liner eller bruger i én også med sådan en deler på så man kan koble to fritter på den sammen?  :S
Vil gerne høre jeres erfæring med hva i syntes fungere bedst? :)

Apollo & Draco <3

A_M_T >Team Unique Ferrets<

En line i hvert dyr! Har kun haft to ildere der har kunne finde ud af at løbe sammen i en tandemline uden at trække hinanden hen over jorden!
Men altså nogle dyr kan sagtens finde ud af det eller lære det og nogle sys jeg bare det er direkte synd og binde sammen på den måde.

Og hvis det er en hvalpp vil jeg helt sikkert starte ud med en line i hver så den lille får en god oplevelse af at gå i snor uden og blive trukke afsted af den du har nu.

AlisVolatPropiis

Jeg bruger kæresten...det kan lade sig gøre men det er de færreste ildere der gider tandem seler....og det er de færreste ejere der gider have dem i hver sin line....derfor har man enten en kæreste...eller tre ildere :lol: ..så der ikke sidder en derhjemme og keder sig :)

Minority ferrets

Jeg har nogle stykker der kan finde ud af tandemseler, men jeg har ofte bare to i hver deres snor :) vi har ofte 4 med ude når vi går manden og jeg :)
Christina og Jimmy
Marlon, William, Willow, JJ, Sheldon, Anders, Kali, Daegan, Vincent, Geronimo, Pandora, Amy, Remus, Loki, Caya, Mattis, Birk, Balder, Pontus, Zero, Nemi, Logan, Pixie, Storm og Wicca <3
- Minority ferrets             D.I.P. Paise, Arwen, Lucifer, Gustaf, Metallica, Santo, Andy og Thor <3             R.I.P. Viktor <3
http://minorityferrets.weebly.com/index.html

Zopad

Det var oss lidt det jeg tænkte for det kan da Ikk være praktisk med to fritter i samme hvis den ene vil den ene vej og den anden den anden vej ..  :S
Tænkte oss de vel vikler sig ind i hinanden .. Men kunne jo være i havde en anden erfæring ;)
Apollo & Draco <3

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: Zopad Dato  3. Maj 2012, kl. 16:26
Det var oss lidt det jeg tænkte for det kan da Ikk være praktisk med to fritter i samme hvis den ene vil den ene vej og den anden den anden vej ..  :S
Tænkte oss de vel vikler sig ind i hinanden .. Men kunne jo være i havde en anden erfæring ;)

Det kan godt lade sig gøre hvis du er heldig. Men du har helt ret i at det kan blive noget af et cirkus!

Dyrenørden

Jeg bruger flexline til mine hvis jeg går med dem enkeltvis, men når jeg går med 2 af gangen går jeg med korte liner. Det kan godt være lidt besværligt en gang imellem men det går ;)

Dexiii

Hehe jeg har tre fritter, og de har hver deres line, i hver deres farve... og jeg går med dem alle tre på engang... og ja det kan være noget af et cirkus... især når vi ikke er enige om hvilken vej vi skal... men kan ikke lade en eller to blive hjemme, får så dårlig samvittighed...  8)

Zopad

Citat fra: Minority ferrets Dato  3. Maj 2012, kl. 16:12
Jeg har nogle stykker der kan finde ud af tandemseler, men jeg har ofte bare to i hver deres snor :) vi har ofte 4 med ude når vi går manden og jeg :)

Så burde jeg nok lige kunne klare a gå med to selv ;) men ellers må kæresten med ud på tur :)
Apollo & Draco <3

Zopad

Citat fra: Dexiii Dato  3. Maj 2012, kl. 23:37
Hehe jeg har tre fritter, og de har hver deres line, i hver deres farve... og jeg går med dem alle tre på engang... og ja det kan være noget af et cirkus... især når vi ikke er enige om hvilken vej vi skal... men kan ikke lade en eller to blive hjemme, får så dårlig samvittighed...  8)

Lyder til det er nogle sjove ture i får gået jer ..  :fnis: Glæder mig da oss helt vildt til dreng nr to så de kan tosse rundt sammen når vi er ude elsker allerede a se den ene tøffe rundt når vi går tur så kan det da kun blive bedre når der er to :D
Apollo & Draco <3

mette11

Bare husk på at du hurtigt skal kunne tage ilderen/ilderne op, hvis der fex. kommer en hund eller et andet dyr farende imod jer. Det er desværre ikke alle hundeejere som har styr på deres hunde og der er flere eksempler på at ilderejere har måtte flå deres dyr op i sikkerhed for en løs hund. Jeg går meget sjældent tur med mine og hvis jeg gør, så har jeg kun en med, da jeg ikke tør gå med flere i tilfælde af at jeg skal redde dem fra en hund der kommer farende.

katja

når vi går tur, har vi brugt en løbeline til hvert dyr, desvære kan vi ikke længere gå tur, da det her i byen er sådan at ildere er farlige, og dem der bor her mener ikke at deres hunde skal i snor, for de løber jo ingen steder i følger ejerene selv, så vi kommer desvære kun på græsplænen,

ejer af 7 dejlige trolde,

Zopad

Citat fra: mette11 Dato  4. Maj 2012, kl. 09:15
Bare husk på at du hurtigt skal kunne tage ilderen/ilderne op, hvis der fex. kommer en hund eller et andet dyr farende imod jer. Det er desværre ikke alle hundeejere som har styr på deres hunde og der er flere eksempler på at ilderejere har måtte flå deres dyr op i sikkerhed for en løs hund. Jeg går meget sjældent tur med mine og hvis jeg gør, så har jeg kun en med, da jeg ikke tør gå med flere i tilfælde af at jeg skal redde dem fra en hund der kommer farende.

Nej oplever jeg desværre oss på "vores" strand selv når jeg går med min egen hund (en fransk bulldog) er jeg lidt nervøs for det er altid dem der har større hunde end en selv der lader dem gå løst .. Blev oss rigtig arrig da der var en mand der kom gående med sine to store hunde (de skal være i snor på den strand) der løb løst og den ene hund kom bare spurtene mod min hund og lige meget hvor meget han kaldte kom den Ikk og han havde selvfølgelig Ikk travlt med a indfange den og jeg fik Ikk så meget som et undskyld  >:|
Der skete heldigvis Ikk noget men oplever tit a ellers rolige hund kan reagere på min hund da de Ikk har samme kropssprog (pga strittene øre, ingen hale osv) så derfor gør det mig ekstra utryg når der kommer løse hunde ..
Apollo & Draco <3

Zopad

Citat fra: katja Dato  4. Maj 2012, kl. 10:56
når vi går tur, har vi brugt en løbeline til hvert dyr, desvære kan vi ikke længere gå tur, da det her i byen er sådan at ildere er farlige, og dem der bor her mener ikke at deres hunde skal i snor, for de løber jo ingen steder i følger ejerene selv, så vi kommer desvære kun på græsplænen,

Lyder da oss irriterende  >:|
Forstår Ikk helt det med a man stoler 100% på sin hund .. De er trodsalt stadig dyr og kan stadig reagere ud fra instinkter .. Har det oss sådan a lige meget hvor venlig, sød og godt jeg syntes jeg kender min hund kan jeg Ikk garantere overfor andre han Ikk gør deres hund noget .. (eller andre dyr) .. Da alle hunde kan møde en de bare Ikk kan med ..
Apollo & Draco <3