Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

En mening om dommere

Startet af CMS, 20. Januar 2014, kl. 09:28

CMS

Det der med at prøve nye dommere har jo sin charme - nogle gange falder du over nogle dommere, du synes, håndterer ilderne rigtig godt, kigger efter de rigtige ting og giver nogle gode fyldestgørende bedømmelser med både de negative og de positive ting ved ildere. Andre gang falder du over nogle, du bestemt ikke er enige med enten af den ene eller den anden årsag, og sådan er det bare :D

Vi var afsted i weekenden og prøvede nogle dommere, der var helt nye for mig. Jeg havde Java, Phlox og Priya (mit lille Team Bino <3 ) med. Dommerne var generelt meget forsigtige omkring ilderne og RIGTIG bange for at blive bidt, hvilket resulterede i de brugte nakketag på en stor del af ilderne for overhovedet at kunne tjekke ører og tænder. Nu er mine albinoer altså på INGEN måde svære at tjekke hverken ører eller tænder på, og generelt er de meget uskadelige og ville aldrig kommunikere med tænderne, udover Priya godt kan nappe dig i tæerne, hvis hun ikke får den opmærksomhed, hun KRÆVER! Da Java skulle bedømmes, opgav dommeren hurtigt at bedømme hende uden nakketag, og idet hun tager hende i nakken i lægger hende ned mod bordet for at tjekke tænder og ører, kan jeg bare høre: *hvææææææææææææææææææææææs* oppe fra dommerbordet  :lol:  :lol:  :lol:  :lol: Dommeren blev totalt forskrækket og skyndte sig at blive færdig, sætte Java tilbage i kassen, og det var så den bedømmelse - Java fik for første gang i sit snart 3 år lange liv træk i håndtering  :P

Jeg synes simpelthen, det er genialt og total god humor, at Java finder sig i nakketag men alligevel giver sin mening til kende. Hun led på ingen måde overlast (selvom det var noget svært for mig at stå at se på mine ildere blev håndteret sådan!!!!!!), men det passede ellers godt nok ikke dronningen at blive behandlet sådan. Java var noget fornærmet i timerne efter  :lol:
Mange hilsner Christina

FerretParadise

Ja der er meget stor forskel på dommere, og det er jo bare dejligt, for ellers ville det blive meget kedeligt at tage på udstilling.
Så kan man være mere eller mindre enige med dem.
Jeg kan huske engang, at min veteran dreng Zefyr fik træk i håndtering fordi han efter at være blevet nusset af dommeren, ikke ville ind i transportkassen igen, men ville tilbage til dommeren.  :lol:
Ann Hillerslev.

Barky

*G* Hyper synes at mor er SEJ!
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Shamua

Det er jo bare super træls med sådan en oplevelse. Vi havde det samme "problem" på Fuzzy Ferret, ikke at det var min udstilling, men jeg sad derinde for at tælle points. Den ene dommer håndterede også normalt hendes ildere med nakketag, og vi prøvede så vidt muligt at få hende til at undgå at bruge det og bad sekretærene minde hende om det når hun brugte det.

Jeg synes personligt, at hvis det generalt er et problem, at man bør bede dem om at skrue lidt ned for det i det mindste.
Hvad skete der så med de ildere som på ingen måde kan håndtere at blive taget i nakken?

Synes iøvrigt at det var en heeelt fin kommentar fra Java!! :P

Vh. Marianne