Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Hvad Fodre I Med- spørgeundersøgelse

Startet af Dark Crystal, 5. Juli 2010, kl. 16:17

Dark Crystal

Jeg tænkte det kunne være sjovt med en lille undersøgelse om ilder og Barf og hvad i syndes er godt at fodre med.
Derfor tænkte jeg om nogen ville skrive hvad i fodre med og hvad der falder i bedst jord når i giver barf??

Det kunne være meget rat at vide hvad jeres ildere bedst kan lide. Så man kan få en idé om hvad der er bedst at købe når man skal starte ud for første gang.

Hvor mange gange om dagen giver i, hvor store positioner giver i af gangen??




Starshineferrets

Jag ger mina allt jag får tag på.
Kyckling (skrov, hals, vingar, mage etc), kalkon, fläsk, oxkött, kanin, fisk, dagsgamla kycklingar, möss, råttor samt inälvsmat av alla olika slags (hjärta, lever, njure främst)

De gillar helt klart möss och dagsgamla kycklingar bäst av allt.

De får mat en gång per dygn, och då får varje gäng om 5 illrar ca 500 g mat. Av inälvsmat får de ca 120 g i veckan per iller. Då blandar jag alla typer av inälvsmat och fryser in i ca 600 g förpackningar, som de får ca 2 ggr i veckan. Det är beräknat på deras veckobehov av både lever och hjärta.

PiaLyng

Jeg er liiiiige startet med at fodre med barf - men det jeg har til at ligge i fryseren.

Lammekød, hestekød, kæbekød, oksefedt, Daggamle kyllinger, mus, rotter, laks, hele kyllinger, Hele kyllinge halse, fjerkræs mix og indmad fra okse
Derudover får de æggeblommer - og er igang med at finde lakse olie :)!

Mine elsker laks, daggamle kyllinger, mus og rotter :) eller bare alt?

Jeg giver 2 gange om dagen - og jeg har ikke mål på hvad de får.. Da de får hvad de kan spise :).

mette11

Mine får mad to gange om dagen - morgen og aften. Jeg vejer ikke deres mad, men giver dem alt hvad de kan spise...jeg synes ikke de spiser ret meget her om sommeren faktisk, men de regulerer de jo selv...

Mine får: indmad, kylling, kalkun, kyllingehalse (hakkede), oksekød, fjerkræsmix, lammekød og så forsøger jeg at få dem til at spise ting som hjort, kanin, rensdyr, hest, fisk osv, men de er sgu ikke ret samarbejdsvillige!!  :S
Det som er mest populært herhjemme er faktisk indmadsmix, men alle fjerkræsprodukter som er hakkede spiser de også gerne. :)

Anne

Mine får barf hver aften og har ellers en skål tørfoder stående bestående af primært vitalin og ziwipeak. De spiser dog mest barfen.

Deres yndlings er helt sikkert indmad fra kanin! Det får de selvfølgelig ikke så tit som de gerne ville, men det hitter herhjemme.

Dernæst må det være and. De er også ret vilde med skovdue og fasan.

Så er de faktisk helt tossede med svin, men det får de ikke så ofte.

Dernæst kommer daggamle kyllinger vil jeg tro.

Så kylling, som de sjovt nok slet ikke er så begejstrede for, måske fordi det er det jeg giver mest, og så er det ikke så spændende.

Mus kommer ret langt nede, det er ikke så spændende, men de spiser dem da. Nyaflivede er bedst, men de bruger lang tid på at spise en mus.

De får også engang imellem lidt oksekød, hvis vi selv får det til aftensmad skærer jeg gerne lidt fra som godbidder til dem, det er et ok hit, men jeg prøver mest at give dem kød fra dyr som en vildilder også ville have en chance for at spise, og der er ko og gris mv nok ikke det de får mest af. Men de får lidt kød fra større dyr når vi alligevel selv skal have. Kænguro er også et hit!

De får selvfølgelig også æggeblommer engang imellem, men det ser jeg mere som supplement end som et egentligt måltid, og det samme med ducksoup og forskellige olier. Det hænder også de får lov at få et lille stykke fisk som f.eks. rå laks.

KariN

Nu barfer jeg godt nok ikke 100 % men mine dyr for da kød :D

Mine er helt vilde med skovdue, hare, fasan og hjorte-indmad, jeg er så heldig at min far er jæger så når han har skudt noget får jeg som regel noget indmad og hvad der nu ellers er tilovers til dyrene og de bliver helt vilde, det smager åbenbart bare bedst frisk skudt :D (fryser det dog lige ned før de får det, da jeg vil være sikker på at bakterier osv. er helt døde

De får også pasteuriserede æggeblommer de får en blomme hver om ugen og det er også et stort hit, men som Anne også skriver så er det mere som en godbid end et måltid :)
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Snabeldyr

mine får tilbudt kød
den lille spiser så til hun kaster op og den store nægter at spise..

så får de tørkost som de selv styre mængten på
Stealing our hearts, then our sanity

FerretParadise

Jeg gør lige som Sara.
I min fryser lige nu har jeg hest, oksekøbekød, oksehaler, kyllingehalse, kyllingeskrog, kyllingevinger, daggamlekyllinger, indmad, laks, mus, kanin, rensdyr og and.

Mine får mad om aftenen, og jeg oplever ikke, at de er sultne i løbet af dagen.
Jeg oplever, at de virker gladest for de daggamlekyllinger.
Ann Hillerslev.

cmkh

mine få tørfoder...

Men hvad er barf ??

KariN

Bones and Raw Food står det for :) (mener jeg)

Det er når man giver Råt kød med ben, brusk sener osv i :)  man kan sige at det er en mere naturlig kost for hunde, katte, ildere osv, man efterligner det de ville spise i naturen hvis de var vilde :)
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Starshineferrets

BARF står egentligen för Biologically Appropriated Raw Food... vilket innebär att det egentligen inte bara är kött utan det innebär att man utfodrar djuret naturligt. Man kan även Barfa kaniner, fåglar, fiskar.. ja you name it.... alltså tat man ger dem deras naturliga föda helt enkelt :D

Eliza

Mine får også alt jeg kan få fat på, men er især glade for fjerkræsprodukter.

Synes øko høne også lige skal på listen, det er et stort hit herhjemme og så er det en hakket blanding med knogler, hvilket gør det lettere når der ikke skal tilsættes benmel.

Men hjerte er de også blevet vilde med, selvom de nægtede at spise det i starten  :lol:
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

FerretParadise

Mine elsker hjerte, men hader lever.
Som deres madmor. :lol:
Ann Hillerslev.

Minority ferrets

Mine får tørfoder i form af dyrlægens killingefoder og almindeligt kattemad også dyrlægens. Det er nemlig kun min dreng Marlon som gider spise killingefoderet og Santo spiser så det andet... desuden får de rå kylling og æggeblomme, men det er igen kun Marlon der gider det... :)
Christina og Jimmy
Marlon, William, Willow, JJ, Sheldon, Anders, Kali, Daegan, Vincent, Geronimo, Pandora, Amy, Remus, Loki, Caya, Mattis, Birk, Balder, Pontus, Zero, Nemi, Logan, Pixie, Storm og Wicca <3
- Minority ferrets             D.I.P. Paise, Arwen, Lucifer, Gustaf, Metallica, Santo, Andy og Thor <3             R.I.P. Viktor <3
http://minorityferrets.weebly.com/index.html