Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Kronch lakseolie 250ml 65 kr

Startet af jean08, 13. December 2011, kl. 15:15

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Men det virker sku os som om du gør ALT for at dine stakkels dyr ikke skal ha det optimalt! Det virker virkelig os som om du tror at alt vi råder dig til er for at genere dig! Nogle gange må man bare erkende at der er andre i verden der har mere erfaring end du har!
Men du er da godt igang med at slå dine dyr langsomt ihjel med alle de ting du udsætter dem for!
Hvis du er så utilfreds med at være her og ikke føler at du kan bruge os erfarne ilder mennesket til noget, så kan jeg simpelthen ikke forstå hvad du laver herinde.

Men måske du bedre lærer af de konsekvenser der kommer af din stædighed, det er bare skide synd for dine dyr!

AlisVolatPropiis

Min kat elsker whiskas, og jeg elsker min kat....lad være med at stole på reklamer og hvad firmaer selv siger....ville du synes det var ligeså troværdigt hvis der stod....Mit barn elsker McDonalds, og jeg elsker mit barn?! o.O

Louise Cecilie

Citat fra: Dyrenørden Dato 13. December 2011, kl. 18:26
Citat fra: Louise Cecilie Dato 13. December 2011, kl. 18:20
Tjaa det læser jeg mig faktisk til..
OG det lyder også mest logisk! Katte tørfoder høre til katte - og det samme med ilder tørfoder :)
Jeg køber ved kirsten, og mine dyr fejler intet, og det er godt til mine dyr.

Jeg gider ikke at folk skal dikterer mig med hvad for noget foder jeg skal bruge, jeg bruger hvad jeg bruger :) Ved det er råd i måske kommer med, men her inde er tonen fandeme hård.
- OG jeg føler personligt, at hvis man ikke tage rimod jeres råd, jamen så skal man lige ha en sviner og hvad man nu kalder det, men det er hvad jeg føler.
Nu skrev jeg også bare hvad jeg synes er godt, om I vil tage det til jer er jo op til jer :)!

MEN HER KAN I JO LÆSE LIDT!!!

Frankie Ferret er et komplet og ernærings-rigtigt foder til fritter, sammensat så det opfylder det store energibehov for fritter i alle aldre.
Fritter er inkarnerede kødædere, så de skal have et proteinrigt foder. Proteinet i Frankie Ferret stammer hovedsageligt fra formalet kylling & kalkun.
Frankie Ferret indeholder alle de vitaminer og mineraler, som er nødvendige for at give din fritte et godt helbred blandet i en sprød og velsmagende kiks.
Ingredienser: Formalet fjerkræ ( 40%), hvede, sojaolie, fiskemel, formalet kalkun (5%) , fjerkræfedt, Sukkerroemasse, Kartoffelprotein, hørfrø (2%), vitaminer & mineraler.
Næringsindhold:
Protein 36%, olie 19%, Fiber 2%, Rå aske 8%, vand 10%

Vil gerne vide hvor du læser det henne? Det du skriver det er teksten på selve produktet selvfølgelig får de det til at lyde godt ellers ville ingen købe det. Der står også en masse godt på brugsens det billigste katte og hunde foder men det er bestemt ikke ens betydende med at det er godt! Jeg synes aldrig du lytter til nogen af de råd du får på trods af den erfaring der er bag. Hvad ved du selv? Dine beslutninger vil få konsekvenser for dine dyr!


Vil du gerne det Trine? !!!
Så synes jeg at du skulle gå ind på kirstens hjemmeside! Men nååe ja hun har bare haft ildere i mange år, og anbefalder det, nej hun ved intet vel? Underligt nok er der en grund til at man ikke gider og tage råd til sig her inde! Den måde der bliver snakket til en, ja så er det fandeme klart.
Jeg tager ud fra MIINE egne erfaringer!

Men som sagt Trine! hvem sagde at du skulle købe det? Jeg sagde hvad jeg synes om og hvad jeg giver mine dyr.
Ja som om at mine dyr at ilder tørkoder!!! Utroligt at I skal skrive "Jamen dine ildere dør og bla bla bla" Hold da kæft altså, det er jo en børnehave hvis man ikke gør som jer !

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Lige meget hvad vi siger vil du jo altid mene det modsatte!!! Har du et problem med din stolthed? For det virker sku som om du ikke er vandt til at ha ret i alting!

Barky

Hej Louise... Hvis du ikke vil tro på hvad de skriver så kan du jo se det med egne øjne:

Her er en ilder med insulinoma - det er den sygdom ildere får hvis de får for meget korn og sukker i deres kost.
sick ferret

Og her er en ilder som har Binyrekræft - det er det som de får når de bliver neutraliseret for tidligt.
Bartleby is adrenal

Hyg dig!
Bla bla bla.... Hilsen Julia

AlisVolatPropiis

Lad hende nu bare, så kan hun jo være ked af det alene, om nogle år når hun langsomt ser sine dyr dø i lidelse med insulinoma og/eller binyrekræft...og ikke tør sige det herinde..
For lad os endelig ikke stole på videnskaben, hvoraf det meste er fra et land der har haft ildere som kæledyr længere end vi overhovedet kendte til dem i danmark...

Dyrenørden

Kirsten Er skide sød og alt det der men har ikke haft ildere i flere år og de seneste år er der kommet mere og mere viden på området viden Kirsten ikke kender! Fint at du tager ud fra dine egne erfaringer for dem har du jo bare rigtig mange af i modsætning til folk herinde! hvad er dine egne erfaringer? Du har kun haft ildere i et par måneder så du har endnu ikke kunne erfare hvilke konsekvenser forkert ernæring har! Folk herinde bliver forargede fordi du tror du ved alt på trods af du intet ved og nægter at tage imd gode råd fordi du har en eller andet forvrænget ide om at folk kun giver dig de råd for at være lede. Du tager fejl grunden til folk skriver som de gør og bliver sure er fordi vi elsker ildere og mange har mistet dyr grundet forkert ernæring og har oplevet sorgen efter et tab derfor fraråder mange at fodre med sådan noget L**** foder

Anne

#22
Kirsten er bestemt en super sød dame, men hun her jo ikke haft ildere længere end så mange herinde og derudover så havde hun ildere for flere år siden, da det var den accepterede holdning at den slags tørfoder var godt. Efter der er kommet nye undersøgelser, ved man så mere nu, og deriblandt at ildere slet ikke skal have de fibre og kulhydrater som tørfoder er stoppet med for at det kan holde sig og er billigere at lave. Vitalin ilderfoder er ok, men der er stadig en del kulhydrat i, jeg bruger det supplerende til BARF sammen med applaws (80% kød) og orijen (80% kød) og selvfølgeliug ziwipeak cat som er 99% kød og 1% urter.

Nu bliver foder jo ikke automatisk godt af at der er en ilder på pakken, det er om indholdet stemmer overens med ildernes behov der gør tricket. Ilderens behov ligner kattekillingers en del, begge dyr er ægte rovdyr (der altså ikke skal have alle de kulhydrater) og begge har brug for taurintiilskud mm. Noget foder til voksne aktive katte (ziwipeak f.eks.) er også helt fint, men generelt indeholder killingefoder ofte mere fedt.

jeg synes ikke det er dyremishandling eller noget at give sin ilder tørfoder, men at de mærker du fodre med er de bedste man kan give er bare ikke rigtigt. Der findse bedre alternativer indenfor tørfoder, hvis man gerne vil fodre med det. Selv Barfer jeg og giver tørfoder som supplement, men kun tørfoder af en kvalitet jeg mener er god.

Det er ikke løgn det de andre skriver med at forkert foder kan føre til sygdomme som insulinoma, det er faktisk en ret normal sygdom hos ildere desværre, og den er altid dødelig, det er bare et spørgsmål om hvor meget tid man får.

Og dette indlæg er på ingen måde for at underminere kirsten eller hendes dyrebutik, for jeg kan faktisk super godt lide hende, men jeg mener bestemt ikke hun er alvidende og jeg har svært ved at tro hun selv skulle gå og sige det.

mette11


KariN

#24
Piger i kan ligeså godt lade være.. I snakker for døve ører, der er så mange gange blevet givet velmenene råd men de bliver gang på gang ignoreret, hellere bevare sin egen stolthed end egentlig tænke over hvorfor der bliver skrevet som der bliver gjort, af erfarne ilder-ejere der faktisk har dobbelt tjekket de ting de skriver op til flere gange
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

FerretParadise

Jeg bliver sgu godt nok ked af læse denne tråd.  :(

Hvad søren kan vi skrive, så Louise Cecilie vil lytte til os?
Jeg sidder her og ryster på hovedet, og synes det er skide sørgeligt, for det bliver hendes dyr der må betale for hendes fandens stolthed.   :( :(
Ann Hillerslev.

Dyrenørden

Citat fra: FerretParadise Dato 13. December 2011, kl. 22:51
Jeg bliver sgu godt nok ked af læse denne tråd.  :(

Hvad søren kan vi skrive, så Louise Cecilie vil lytte til os?
Jeg sidder her og ryster på hovedet, og synes det er skide sørgeligt, for det bliver hendes dyr der må betale for hendes fandens stolthed.   :( :(

Ja det er sku virkeligt trist at nogen folk synes deres stædighed/stolthed er vigtigere end deres dyrs helbred :( man taber jo ikke noget ved at lytte til råd fra andre tværtimod så opnår man jo viden og respekt samt sundere dyr!

Lyspunkt

Nu ved jeg godt tråden er ved at være af ældre dato OG at min kommentar intet har med lakseolie at gøre.

Men jeg vil ærligt indrømme at til trods for at jeg har haft ildere i snart 5 år nu, så er der RIGTIG mange ting jeg ikke ved om ildere. Én af de ting, kom frem i den ene video som Julia lagde op. Eller nok nærmere det Julia skrev over videoen. Med den nøgne ilder - for sådan så Gammelmanden (Coke) ud i sin sidste tid. Jeg bed mig fast i at binyrekræft kan være grundet en for tidlig neutralisering. Nu fik vi Gammelmanden som 'genbrugs-ilder', han har vidst været lidt ældre end et år og han var neutraliseret. Det vides jo så ikke hvornår han er blevet det, og hvis han er blevet det for tidligt, så kan det simpelthen være derfor han har fået det? Er det sådan altid, hvis man neutraliserer sin ilder for tidligt, så er det ligesom at give den døds-stødet med binyrekræft? Og ja, jeg skal altså have skåret det ud i pap... og ja, jeg er temmelig uvidende på nogle punkter... men sådan er det altså bare. Jeg gør mit bedste for at komme efter det ;)

Åh, og så må jeg lige sige med den anden video, med ilderen med insulinoma(?) - puh, det var hårdt :(
Lyspunkt

Hera <3 18.09.12 // Lady <3 20.01.12 // Gammelmanden <3 10.08.11

AlisVolatPropiis

Det er blevet videnskabeligt påvist at for tidlig neutralisering er en faktor til udvikling af binyrekræft...det betyder dog ikke det er DØD sikkert -ligesom det heller ikke er sikkert du får KOL eller lungekræft af at ryge -men det hjælper ikke. :)

Lyspunkt

Tak for svaret, og flot skåret ud. Tror jeg har forstået det nu så :)
Lyspunkt

Hera <3 18.09.12 // Lady <3 20.01.12 // Gammelmanden <3 10.08.11