Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

jeg forstår ikke helt?

Startet af Stubba, 14. Oktober 2009, kl. 20:54

Bawa

Citat fra: Amazing Ferret Dato 15. Oktober 2009, kl. 12:36
Semi og halv angora er fuldstændig det samme  :fnis:

En ilder er kun semi/halv angora hvis en af forældrene er angora
ja sådan har jeg også forstået det :)

Shamua


Vh. Marianne

lille_jill

#32
Så vidt jeg husker så fik Chucky's søster angorahvalpe i år og der var ingen af forældrene angora. Hvordan kan det så lade sig gøre? (kan godt ske at jeg husker fejl, så lad være med at angribe hvis det er)

Amazing Ferret

Citat fra: lille_jill Dato 15. Oktober 2009, kl. 12:56
Så vidt jeg husker så fik Chucky's søster angorahvalpe i år og der var ingen af forældrene angora. Hvordan kan det så lade sig gøre? (kan godt ske at jeg husker fejl, så lad være med at angribe hvis det er)

Øhhhhh Chucky's søster har ikke fået hvalpe i år  :fnis: Men det har hans mor derimod.

Izzy fik 4 hvalpe hvoraf 2 af dem er angora, med næsefejl. Der er angora i farens side(hvilket jeg ikke vidste) og for at der skal komme angora skal der være angora i begge forældrene. Jeg ved som sagt intet om Izzy's linie - men nu ved jeg der er angora i hendes linie.
Og det kan også forklare lidt om Chucky's lange pels - men fordi han har den lange pels gør ham ikke automatisk til semi/halv angora. Hvis Izzy havde været angora - så havde han været en semi

mo-cheri

det jeg tror at Rufus mener er, om man kan fastslå at ens ilder er semi-angora, udfra næsen, når man
ikke kender forældrene??

jeg har oplevet det samme.  -at jeg mente at silke er ganske almindelig, men fik afvide at hun har dobbelt
fløjede næsebor, og er derfor en semi-angora........ ???

men aner det jo ikke...

Stubba

lige præcis.

altså .. jeg tror da bare at mailo er en tyk alm. standard :b men Marianne hun sagde det andet, og så kom jeg i tvivl.

men vil det så sige, at næsenes forskelle er fejl? pga. avlssammensætninger?
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Black Diamond

Jeg vil også lige tilføje at to Semi -angora dyr eller som Erika så fint siger det, to dyr med Angora i linjen, kan få angora børn. Men hvis du blander en Semi med en Semi så er der større chancer for at der kommer Angora i kuldet. Men det er kun hvis de begge har en mor eller far der er Angora. Det er sådan jeg har forstået det. Blander man angora med angora så kommer der kun angora ud af det. Semi med Angora så kommer der lidt af hvert eller hvis man er uheldig kun Semi. Det er ikke så nemt at forudskue genetik :fnis:
Men jeg vil lige dertil tilføje at det er en meget meget dårlig idé at pare Angora med Angora, da en angora tæve ikke kan amme sine børn selv.