Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

pelsfarve og kræft

Startet af Soelberg`s SUN ferret, 12. December 2009, kl. 11:21

Shamua

mikka minder også lidt om et pigenavn..

Vh. Marianne

Anne

ja faktisk :) men ikke så meget som shamua

Shamua


Vh. Marianne

Anne

Ej det kan godt være det er gådt lidt over i spam det her. Måske en admin/moderator vil dele tråden?

Line

Jeg kunne egentlig godt tænke mig at vide hvorfor netop Panda er valgt? Jeg ser det selv som et aftegn... Men i afstemningen står der "med aftegn" ved nogle af farverne, så... hvad er forskellen? Er det mig der er galt på den?
Undskyld offtopic - undrede mig bare

Shamua

panda er aftegn... smukt aftegn... men vist noget som også er noget der forekommer i dyr der dør af kræft

Vh. Marianne

Line

Jo, men hvorfor er netop panda så blevet hevet frem?

Anne

Line: jeg tænkte også ldt over den. Jeg mangler mere et punkt med alle farver, og så aftegn mellem ørene.

Shamua


Vh. Marianne

Anne

Mon ikke det har noget at gøre med at panda og blaze tit bliver nævnt i forbindelse med døvhed og kræft. Men det gælder jo også harlekin og alle hvide pletter mellem ørene.

Men det er jo aftegn. Skulle man lave 2 kunne man have lavet hvide pletter på hovedet/mellem ørene og en der hed "øvrige aftegn"

Shamua


Vh. Marianne

Anne

Harlekin er nærmest en mellemting mellem panda og blaze. Det kan være en blaze med fleer streger eller hvide pletter ved sidne af, eller en "panda" som ikke er helt ægte med pletter i. HArlekin kan også have en masse hvide pletter fordelt rundt over hele kroppen. det er med andre ord en spraglet ilder :)

Line

Jo, men hvem har en panda? Så kunne man jo lige så godt fremhæve ildere med pletter generelt? Der er vel dalmatiner-ildere i USA? (Ved det ikke)
Jeg forstår bare ikke hvorfor Panda er fremhævet, for synes selv det ville være mere relevant at fremhæve blaze/harlekin, da jeg ser flere af dem i danmark/norden, og det e rjo kun personer der fra der sidder her inde og derfor kun dem der kan have erfaringerne (selvom de erfaringer kan være sekundære)

Anne

men panda, blaze og harlekin kan jo komme ud på et, så det er da bedre at samle dem

Line

Det er vel rigtig nok.... SKal ikke gøre mig klog på det. Undrede mig bare over opretters valg