Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

pelsfarve og kræft

Startet af Soelberg`s SUN ferret, 12. December 2009, kl. 11:21

Shamua

kan ikke være med længere..

Vh. Marianne

Soelberg`s SUN ferret

jeg ved godt at det jo vil give et skævt billede i forhold til at standarden jo klart er i overtal. Var bare interesseret i kræft og farver/aftegn generelt. Jeg tænker heller ikke på nogen bestemt form for kræft.
Med hensyn til aftegn skrev jeg bare lige dem jeg kunne komme i tanke om. Det kunne da godt være at det havde været bedre at diverse aftegn havde været under samme kategori. Såsom blaze og panda.

Anne

Sådan kan man altid være bagklog :) Det er jo heller ikke ligefrem videnskabelig empiri vi indsamler herinde :)
Men jeg ved nu stadig ikke hvad jeg skulle stemme, når nu den jeg normalt ville ikke er der :)

Soelberg`s SUN ferret

Citat fra: Anne Dato 13. December 2009, kl. 05:59
Sådan kan man altid være bagklog :) Det er jo heller ikke ligefrem videnskabelig empiri vi indsamler herinde :)
Men jeg ved nu stadig ikke hvad jeg skulle stemme, når nu den jeg normalt ville ikke er der :)

;)

katja

jeg midstet min dejlige albino for flere år siden, så jeg har selvfølgelig kryds, da det er den eneste jeg har midstet der har haft kræft, de 2 andre jeg havde døde af alderdom (sov ind i deres bur)

ejer af 7 dejlige trolde,

Nadii

Teknisk set mener jeg det er random det med kræft, det er ligesom med Hunde racen Grand Danois, der bliver hvalpe aflivet hvis de har en forkert farve, og det er kun i danmark man gør det, fordi avlerne mener at ikke gokendte farver får lettere kræft, hvilket de har modbevist i USA.

Godkendte farver for en Grand Danois:

Harlekin
Sort
Mandel < går unde sort
Gul
Tigerstribet
Blå
også der også nogle andre der går under harlekin


hvis de får en fx hvid med brune pletter bliver den aflivet og også grå med sorte pletter, det er så vildt håber da ikke det sammen sker med ilderalven.  :nej:

Anne

Det er frygteligt at man gør det med hunde, men der er nu en ret klar sammenhæng mellem nogle farver og f.eks. døvhed hos ildere.

Der er dog ingen ilderavlere der afliver de fancy farvede af den grund. Faktisk sælges de ofte dyrere, selv hvis de er døve, fordi farven kan indbringe flere penge.

Nadii

Ja jeg ved godt det med døvheden :) har selv en døv DEW :D  :dans:

Jeg mener bare at kræften ikke har noget med pelsfarven at gøre, man kan jo heller ikke sige at fx mennesker med lyst hår får brystkræft eller sådan noget tror bare det random ;)

Anne

Jeg ved ikke om nogle bestemte farver måske er mere disponerede for kræft, ikke pga farven, men måske fordi de er i linie sammen og det ligger der. Men jeg er i hvert fald sikker på at der ikke findes noget der hedder sikre farver i den forbindelse.

jeg har endnu ikke selv oplevet et kræfttilfælde, så kan ikke konkludere så meget her.