Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Vildtfarvet/mørk vildtfarvet

Startet af Amazing Ferret, 5. Februar 2010, kl. 14:22

Amazing Ferret

Jeg kom til at tænke på hvornår man kalder en vildtfarvet for mørk vildtfarvet?

Skal næsen være helt sort?
Ingen maske?

Andet?

Anne

Det er vel ikke sådan rigtigt en gyldig farvebetegnelse, men bare noget man siger når ilderen faktisk er mørk.
Min i min verden har en mørk vildtfarvet en chokoladebrun næse, masken kan hænge sammen med det mørke på hovedet (ikke et krav), og er under alle omstændigheder meget bred og mørk, og ilderen er mørk på hele kroppen, men ben og hale er mørkere.

Som sagt, det er bare min definition inde i mit hoved.

Barky

Da Sirius var yngre var han i den grå-zone mellem vildtfarvet og mørk vildtfarvet... (Men det var før de sorte kom og fuckede vores farvebetegnelser op. *G*)

Her lige et foto af den udefinerbare standard anno 2005


Dengang var en mørk standard en "Magnus"-farvet...
Og en alm standard var en "Mikkel"-farvet
(Ann har et billed. Hvis du vil være så venlig søde Ann? :) )
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Barky

Og udover det vil jeg sige at et krav om mørkstandard er en mørk næse...  (sirius's næse ovenover ville ikke gå an i min defination af mørkstandard)
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Amazing Ferret

Altså min egen defination af en mørk vildtfarvet er at den SKAL have mørk/sort næse  :)

FerretParadise

Selvfølgelig Julia. ;)

Vildtfarvet anno 2005, det er Mikkel:




Mørk vildtfarvet anno 2005, det er Magnus:




R.I.P. mine elskede drenge.  <3

Selv bruger jeg ikke betegnelsen mørk/lys vildtfarvet, for mig er de alle vildtfarvet.

Ann Hillerslev.

Amazing Ferret

Tak for billederne Ann -  de er utrolig smukke begge to <3

FerretParadise

Ann Hillerslev.

Anne

Jeg bruger kun lys, alm. eller mørk vildtfarvet for at understrege hvor vi er henne i den meget store standardskala, ikke fordi jeg mener det er forskellige farver, det er bare tillægsord for en større forståelse.

Men det passer meget godt ind i mit billede at Magnus er mørk og mikkel almindelig.
herhjemme er Joa mørk standard og My er almindelig, og der er jo ingen tvivl om at joa faktisk ER mørk og at my er en af de helt plane, almindlige, "kedelige" (meget smukke faktisk), standarder. Den lyse version har jeg aldrig haft en af, men det er vel ikke rigtigt til diskussion at der faktisk findes standarder som er lysere end my standarder :)

Barky

Se evt på Sara's ildere.. De er alle mørkt vildtfarvede.. anno 2009/2010 (På nær Ludde og Daisy som er silvere, og Ricky som er pastel)
Bla bla bla.... Hilsen Julia