Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Polydactilii

Startet af Starshineferrets, 24. Juni 2010, kl. 15:38

Starshineferrets

Nu har jag på kort tid hört talas om två kullar där det har förekommit polydactilii, båda kullarna har varit efter Blackself linjer.

Senast jag hörde talas om ett fall var för flera år sedan här i sverige, där det gissningsvis berodde på en hel del inavel i linjen.

Så ja. det jag undrar om är om någon annan känner till fler kullar där det har förekommit, och isåfall hur linjen ser ut samt om någon sitter på mer fakta kring det.

Har inte haft tid att söka efter mer info om det hos andra arter ännu, men det är helt klart intressant att det verkar öka i förekomst nuförtiden.

Anne

Går ud fra det er det samme som det danske polydactyli. Altså flere tæer end de skulle have, og jeg har hørt om det her i danmark, men ved desværre ikke meget om hvilke linier osv.

Starshineferrets

#2
Yes det är samma sak ;) Har nämligen fått en förfrågan angående arvsgången på det av en som råkat ut för det.. och ja.. har ingen erfarenhet av det själv, och bara hört om ett fåtal fall hittills, så det hade varit intressant att höra om andras erfarenheter

tzari

Da ferpharm var aktiv kom der er en del polyer derfra. Samme med nogle af sanders hvalpe. Har boet med en ferpharm poly så har set det med egne øjne.
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Starshineferrets

Ja.. de i sverige jag hört om har troligtvis kommit iufrån Tommy säfström.. som är den som säljer valpar till jonas sander... och ja.. den aveln ger jag ju inte mycket för... och ja.. det skulle nog förklara varför det tycks dyka upp i dessa linjer runt om i europa eftersom de flesta har samma bakgrund som dessa (ferpharm och tidigare tommy säfström)

Barky

Jeg har ligeledes hørt om flere polydaktyle fra privat avl. Vist nok også set et billede eller to..
Har du hørt ad i Norge? Mener måske også at der var et par stykker deroppe.
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Anne

jeg mener også at det var enten sander eller tinggaard hvalpe jeg husker det fra. Det var min allerførste tid i ilderverden det var fremme så derfor husker jeg det ikke for godt, men mener det var dyrehandlereildere og at der var en avler der havde lavet nogle sådanne hvalpe. Det må jo have været i 2005 da jeg fik My det var oppe. Det var sikkert dig jeg snakkede med om det dengang Vivian, kan du huske hvem det var der fik hvalpe med ekstra tæer og ved du om noget gik videre i avl?

Hos Katte og nogle hunde dyrker man det jo lidt, og det håber jeg godt nok ikke man kommer til i ilderverdenen...

tzari

ih kan ikke huske hvem det var  :X
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Stephanie

Jeg ved ihvertfald at Thinggaard hvalpe har haft det, for jeg har haft en ilder med en ekstra tå.

Det var dengang det hed Søllerød Tropehave, og det var helt i starten jeg havde ham, dengang hvor langtidsledige kastrede og sterilliserede dyrene før 8 uger i en skurvogn, så lige dem er der ihvertfald ikke avlet på.