Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

udenlandsk avler af choko ilder?

Startet af Mia-musen, 24. Februar 2010, kl. 18:26

alvin

hvem har fået dyr med kryptokisme fra daniella angora ferretry.

www.fraekkefritter.dk

Anne

#31
Jeg er ikke sikker på om det var angora ferretry linier der var kryptokisme i af dem maria fik?

Barky

Det var Tut der havde kryptokisme..

Kan ikke huske hvor han er fra...
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Bawa


alvin

#34
Citat fra: Anne Dato 28. Februar 2010, kl. 16:42
Jeg er ikke sikker på om det var angora ferretry linier der var kryptokisme i af dem maria fik?

det er helt rigtig han kom fra silver ferret i holland

www.fraekkefritter.dk

Barky

Jeg har overtaget Kida som er fra Silverfret - men kan af åbenlyse årsager ikke konstatere om hun er kryptokid eller ej. HAHA!

Uanset Mia, så syns jeg også at du måske lige skulle snakke med BlackDiamondFerret om det, hun købte sine 2 avlsdyr William og Emma dernede fra sidste år. Om ikke andet, kan det jo være at Daniella har nogen andre linjer end lige netop dem som Maria har sine dyr fra. Så på den måde at få noget nyt og sundt til landet. :) (Her er linket til Maria's dyr http://emmadyhr.dk/ )
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Mia-musen

Jeg har selv kontaktet daniëlla og hun ved det jo..
så hun hjælper mig med og finde en hvalp der ikke er beslægtet...

Anitta PFF

Hvad enten vores tavler har været online eller ej, så fik vi Herzog linie i 2005, og stortset alle opdrættere i DK vidste at Gizmo var en Herzog linie..  - Det har ihvertfald aldrig været hemmeligt, og uanset hvor vi har haft vores ildere fra, har vi altid oplyst opdrætterne i udstillingskataloger, så alle og enhver kunne bare søge på dem..  Dette har de kunne gøre siden 2005 hvor vi var på Viking Ilder'n første gang.
- Alligevel valgte flere opdrættere at tage sorte linier hjem med Herzog i blodet i 2007.
Ville opdrætterne have været sikre på de ikke købte noget hjem til avl som krydsede vores sorte linier, kunne de have taget kontakt til os og spurgt..  - Det var der ingen der gjorde, på trods af at det var kendt på diverse fora og i ildermiljøet at Gizmo var en Herzog ilder.
Men lige meget hvad, så vil det nok ikke være tilrådeligt at tage flere herzog linier ind i DK, da deres tavler har vist sig at være et syndigt rod.
Amber-Daizy-Frederik-Nitro
Sov godt mine små englebasser: Gertrud-Didrik-Gizmo-Calista-Tira

Barky

Citat fra: Mia-musen Dato 28. Februar 2010, kl. 19:36
Jeg har selv kontaktet daniëlla og hun ved det jo..
så hun hjælper mig med og finde en hvalp der ikke er beslægtet...


Så er der ikke nogen ko på isen... ;) (for mit vedkommende ihvertifald. *G* Kan ikke svare på andres vegne.)
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Amazing Ferret

Heller ingen problemer herfra  :fnis: Jeg vil slet ikke røre linier med Herzog i  :lol:

Anne