Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Sunshine Ferret - Opdrætternavn

Startet af FerretParadise, 8. Maj 2010, kl. 08:37

FerretParadise

Åh nu fik jeg "billeder på" af ildere i uniforumer.
Ann Hillerslev.

CarinaNielsen

Citat fra: FerretParadise Dato  9. Maj 2010, kl. 23:02
Åh nu fik jeg "billeder på" af ildere i uniforumer.

hehe sjovt syn jeg fik der. :) nej mine hvalpe, når jeg får nogen, så skal de hedde. Sunshine Ferret's ..... !
Basserne fra Herning. :)

Anne

Nu er det her bare min mening, men jeg havde valgt sunshine ilderopdræt i stedet for det andet. Jeg synes det minder meget om saras og jeg ville selv blive ret træt af det hvis nogen lavde noget der lå for tæt op af mit.

Det er godt at sara så skriver at hun ikke er ked af det (og et eller andet sted så kan hun jo heller ikke forbyde dig at bruge det uanset), og så er den jo heller ikke længere. Men jeg husker flere tilfælde hvor opdrættere har låne lidt fra hinanden både i navne på hvalpe og opdrættere, og min erfaring er at dem de rhavde navnet først så sidder med en lidt øvfølelse.

Dertil kommer at det da er langt de sjoveste at have sit eget navn som man bliver husket for, og at man ikke hele tiden bliver forvekslet men en anden.

Det er selvfølgelig umuligt ikke at ramle lidt sammen med andre på verdensplan på nogle punkter, men sara er jo meget i samme kredse som os danskere, på samme fora og på samme udstillinger, så derfor synes jeg det er en smule dårlig stil.

Det er ikke for at hakke på dig eller sige du skal lave det om, for det er jo afklaret, men abre mit perspektiv på sagen. Desuden synes jeg at Sunshine ilderopdræt lyder sødt og sunshine ferret, det lyder jo lidt som noget man kender.

Starshineferrets

Tack så mycket för ditt inlägg Anne! Det värmer faktiskt.. och jo, du har rätt att man sitter med en liten taskig känsla.. helt klart, särskilt när man själv ansträngt sig för att ha ett unikt namn, som dessutom har en speciell betydelse. Men som du säger, jag kan inte förbjuda någon att ha ett liknande namn, bara önska att åtminstonne inte exakt samma förkortning används.

Och jo.. jag minns speciellt en incident i 2008 där någon här blev väldigt arg när en del av uppfödarnamnet användes i ett stamtavle namn hos en annan uppfödare.. och ja, då lät det helt annorlunda ;)

CarinaNielsen

Citat fra: Starshineferrets Dato 10. Maj 2010, kl. 20:34
Tack så mycket för ditt inlägg Anne! Det värmer faktiskt.. och jo, du har rätt att man sitter med en liten taskig känsla.. helt klart, särskilt när man själv ansträngt sig för att ha ett unikt namn, som dessutom har en speciell betydelse. Men som du säger, jag kan inte förbjuda någon att ha ett liknande namn, bara önska att åtminstonne inte exakt samma förkortning används.

Och jo.. jag minns speciellt en incident i 2008 där någon här blev väldigt arg när en del av uppfödarnamnet användes i ett stamtavle namn hos en annan uppfödare.. och ja, då lät det helt annorlunda ;)

jeg synes faktisk sunshine ilderopdræt lyder rigtig godt. men sunshine ferret lyder bare noget mere intenationalt. men jeg opdrætter heller ikke endnu ,. der kan nå og løbe meget vand igennem åen..
Basserne fra Herning. :)

Anne

det kan der, men du kan altid oversætte det med sunshine ferretry hvis du laver en engelsk kopi af din side, men bruge det danske i norden.

Og sara, ja det er rigtigt at det var en helt anden reaktion dengang, og det var jo fordi opdrætteren gik ud og udtrykte at hun var meget ked af det, og det forstår jeg da udemærket godt. Det handler jo om at vise respekt for andre, og jeg synes det er urtoligt vigtigt i så lille et miljø.

Carina: jeg synes ikke du skal droppe sunshine når det har en betydning for dig, men at kalde det sunshine ilderopdræt ville både give dig dit eget præg, og derudover så synes jeg det lyder rigtigt godt og sødt.

man skal jo også huske at hvis man viser hensyn til andre og respekt, så får man det samme tilbage, og gud ved det er vigtigt i ildermiljøet!

CarinaNielsen

Citat fra: Anne Dato 10. Maj 2010, kl. 20:57
det kan der, men du kan altid oversætte det med sunshine ferretry hvis du laver en engelsk kopi af din side, men bruge det danske i norden.

Og sara, ja det er rigtigt at det var en helt anden reaktion dengang, og det var jo fordi opdrætteren gik ud og udtrykte at hun var meget ked af det, og det forstår jeg da udemærket godt. Det handler jo om at vise respekt for andre, og jeg synes det er urtoligt vigtigt i så lille et miljø.

Carina: jeg synes ikke du skal droppe sunshine når det har en betydning for dig, men at kalde det sunshine ilderopdræt ville både give dig dit eget præg, og derudover så synes jeg det lyder rigtigt godt og sødt.

man skal jo også huske at hvis man viser hensyn til andre og respekt, så får man det samme tilbage, og gud ved det er vigtigt i ildermiljøet!

Jeps. men jeg ser på det. :) så længe jeg ikke oprætter så kan jeg finde ud af om det skal ændres.
Basserne fra Herning. :)

Amazing Ferret

#22
Jeg kan så lige fortælle at det vist er mig Sara hentyder til...for et par år siden var der vist en nordmand der brugte ordet Amazing til sine kuld og nej jeg blev ikke gal, og nu er jeg faktisk hammerende ligeglad hvad hun kalder dem  :P

Men jeg synes det er lidt sjovt at folk hele tiden snakker om respekt, når så få faktisk viser respekt for andre og deres avl

Undskyld mit sure opstød, men jeg er bare nået dertil at jeg synes folk virkelig skal holde deres mund og passe deres eget :X Hvis Carina vil bruge Sunshine Ferret.......hvorfor blander i jer så?


Malene

Jeg synes ikke da ikke der er nogen der blander sig. Der er jo ingen der siger at hun ikke må bruge navnet. Folk udtrykker bare deres mening om at det minder ret meget om Starshine Ferrets.. Hvilket jeg er helt enig i.
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

FerretParadise

#24
Hvis vi nu alle startede med os selv, og viste andre respekt, så kunne det være at andre viste os det samme. ;)
Og det føler jeg virkelig at jeg kan skrive med en god følelse i maven. :)
Det hjælper jo ikke meget, hvis vi alle hele tiden har den holdning, at vi ikke behøver vise andre respekt, for ingen respekterer os. Så kommer vi jo aldre videre. ;)
Ann Hillerslev.

FerretParadise

Jeg kan åbenbart ikke stave. :P
I mit forrige indlæg skulle der stå til sidst:
Så kommer vi jo aldrig videre.
Ann Hillerslev.

Anne

Jamen fint du er ligeglad med det nu Erika, men det betyder jo ikke at Sara er ligeglad med det her. Som skrevet tidligere så ville jeg blive MEGET ked af det hvis der var en der kopierede mit så det lød næsten ens. Jeg har skrevet min mening om det netop derfor, og ikke for at dunke Carina oveni hovedet. Desuden synes jeg faktisl at sunshine ilderopdræt er meget sødere, netop fordi sunshine ferrets bare lyder lidt som en efterligning og derfor bare ikke klinger ret godt.

Julie Stuhr

Citat fra: Anne Dato 11. Maj 2010, kl. 09:34
Desuden synes jeg faktisl at sunshine ilderopdræt er meget sødere, netop fordi sunshine ferrets bare lyder lidt som en efterligning og derfor bare ikke klinger ret godt.

Lige mine ord :)

lille_jill

ej Anne, nu havde jeg jo lige besluttet at mit opdræt skulle hedde 'de flyvende ildere'...

Stubba

Citat fra: lille_jill Dato 11. Maj 2010, kl. 14:59
ej Anne, nu havde jeg jo lige besluttet at mit opdræt skulle hedde 'de flyvende ildere'...
skal du også til at have opdræt? :D .. 'de flyvende ildere' lyder ellers meget fedt :D
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!