Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Når ilderene bliver gamle

Startet af ninaliv, 17. Maj 2011, kl. 13:25

Dyrenørden

En dyrlæge kan sagtens være en god dyrlæge men uden den store erfaring med ildere det jo ikke et dyr de ser hver dag så vælg dem som folk herinde anbefaler :) Jeg synes ikke det lyder godt med ham den gamle og jeg ville tage til en erfaren ilder dyrlæge hurtigst muligt. Måske han bare er gammel 7 år er en god alder for en ilder

Bølle1234

Mange tak for svarene :) Jeg tager ham også til en dyrlæge der har forstand på de dejlige dyr hurtigst mulig ..

AlisVolatPropiis

Syv er jo en ret fin alder (desværre) men det er altså også OK ikke at være vildt aktiv når man er en gammel herre :) Så længe han bliver regelmæssigt tjekket hos en kyndig dyrlæge, så man ved der ikke er noget smertefuldt osv. så lad ham nyde sit otium, og pylr lidt om ham, han vil helt sikkert nyde den ekstra opmærksomhed -eller godbidder :P (sunde selvf.) prøv at lave og give ham ducksoup dagligt evt. siddende sammen så han ikke skal kæmpe med den unge om det, lidt besværligt men det kan laves i kæmpe portioner og fryses ned i isterningeposer...det kan måske hjælpe lidt på vægten :) samt du ved han får lidt næring og væske. (og i to får en eller to daglige øjeblikke hvor det kun er jer -det kan lynhurtigt blive til en hyggelig rutine)
Men få ham tjekket :) jeg kan anbefale Lone v. jagtvejens dyreklinik og allison i Ballerup. som to ilderkyndige dyrlæger.

Bølle1234

Jeg havde også tænkt mig at lave ducksoup til ham :) ja han skal bare have lov til at nyde livet og  han er mors dreng for vi har mange øjeblikke uden den lille ,når vi putter i sofaen til en god film :D men han skal lige ind på jagtvejens og tjekkes for safty :)

Stephanie

En hvalp har jo oceaner af energi, og de ved jo ikke altid helt hvornår nok er nok, så det kan jo sagtens være at det simpelthen er for hårdt for din gamle dreng at have en hvalp omkring sig. Måske en hvalp mere kunne være en idé? ;) så kunne hvalpene køre hinanden trætte, og pensionisten kunne køre i sit eget tempo.

Jeg har haft 2 ildere på 7 år, og deres energi niveau var lavere end de 2 på 4 år jeg har.

Hvis de 2 yngre begyndte at lege og slås med de ældre, så var det sikkert at de gik i seng med det samme. Så for mig var det vigtigt at mine pensionister havde alene tid ude, hvor de fik ducksoup, som både var hvad de så som den allerbedste godbid i verden, men som også var god til at holde deres vægt oppe. Og derefter stod den på leg som foregik mere stille og roligt end de andre basser ville gide.

Når så pensionisterne gik i seng så kom de yngre ud, og da de er 2 så underholdt de hinanden og lod de gamle sove i fred.

Derudover så kom de jævnligt til dyrlægen til check-up, da 7 år var en flot alder specielt da de ikke havde den bedste genetik. Og jeg ville ikke risikere at jeg opfattede mine ilderes mgl energi som alder og det så viste sig at de havde fået noget sygdom istedet.

Jeg kan som andre også har skrevet, helt klart anbefale Lone Riberholdt på Nørrebro eller Alison Wilson i Ballerup. Det er 2 virkeligt dygtige dyrlæger som ved en masse om ildere.

Bølle1234

Jeg har tit snakket med kæresten om at få en lille bølle mere til ham den unge vi har, for der er godt nok krudt i ham .. :) Den gamle  går også i seng og vil have os til at lukke buret når det er for ellers løber bølle derind og begynde at lege og det gider han ikke :) Nogen der kan forslå et godt sted at købe ilder ,for de to vi har er fra zoo zity i rødover.Jeg vil gerne have en fra en rigtig ilderavler som ved hvad det handler om når man handler med dyr ..dem i zoo zity gav os 30 dages returret hvis der var noget galt med dem, det er et dyr og ikke noget man bare slipper igen ..så en ilderavler der ved hvad der skal til for at avle en sund ilder kunne være dejligt.. :)