Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Måske blod ved endetarmen?

Startet af SilverDragon, 15. Juli 2011, kl. 10:02

SilverDragon

Hej
Sato er nu rundet de 5 år og han er blevet meget "gammel" på det sidste.
Han har tabt sig, men nu får han ducksoup og fedt/ og protein holdigt mad.
Han er vågnet lidt op de sidste par dage, og han render da selv rundt i huset, men sover selvfølgelig stadig meget.
Her idag da jeg skulle have ham ind i buret, så fik jeg noget fra hans endetarm på min arm og det var meget rødt, tror det var lidt blod.
Han går meget på bakkerne, så ved ikke om det kan være fordi at hans tarm og ende er irriteret.
Der ud over, syntes jeg at han har noget hævet inde i sig, men det syntes jeg altid han har haft.

Jeg håber at der inden for det næste døgn kan komme nogle svar på hvad det kan være..
Men håber selvfølgelig at det er en engangs affære.


Dyrenørden

Jeg ved ikke hvad det kan være men med en ilder i den alder ville jeg ikke tage nogen chancer jeg ville få en tid ved dyrlægen

Barky

Jeg vil også anbefale et smut til dyrlægen med ham i dag..... Det lyder som at kunne være en del ting, men mit bud er nok desværre kræft i tarmsystemet. Den slags kan gå rigtig hurtigt, så jo hurtigere at du får ham undersøgt jo bedre.
Man kan håbe på at det er dårlig mave, som måske kan behandles med noget antibiotika. Men risikoen for at det er et fremmedlegme er der også.
:-(
Bla bla bla.... Hilsen Julia

mette11

Har du givet ham noget rødt at spise?? Der er nogle godbidder som farver afføringen og hvis han har fået sådan nogen, så kan det være derfor. Men ellers ville jeg afgjort tage til dyrlægen hurtigst muligt. :(

Har du fået ham scannet?? Hvis der er noget i ham som ikke skal være der, vil det bedst jo være at få en afklaring på hvad det er, så du kan træffe beslutning om hvad der er bedst for jer...måske vil det være en god ide at lave en liste med de ting og snakke med dyrlægen om det. Jeg ved at jeg tit glemmer ting når jeg er hos dyrlægen, fordi jeg er helt ude af mig selv af bekymring. Få gerne dyrlægen til at skrive en seddel også, så du er helt sikker på hvad han/hun siger og du har mulighed for at gå hjem og læse videre om det.
Jeg synes helt ærligt det lyder ret bekymrende at han sover så meget...jeg har så heller aldrig haft et dyr der sov meget (med mindre de var virkelig syge), så derfor er jeg nok ekstra bekymret når dyr sover meget, måske nogen gange uden grund?

SilverDragon

Vi tænker også på at om vi måske skal give ham fred, men jeg vil ihvertfald tage en snak med min dyrlæge og så håber jeg at vi finder en løsning.
De sidste par mdr. har jeg næsten ikke kunne kende ham. Han har ændret sig meget, er slet ikke så glad, livlig og båttende som han plejede at være.
Men tror både er en del af hans alder, men samtidig tror jeg desværre også at han har noget kræft i maven. Har snakket med Mia fra Billund og hun mener også at der måske
er noget unaturlig stort i hans mave, enten leveren eller nyreren..

Men mange tak for jeres svar..

mette11

Det er jo heldigvis forholdsvis nemt at få tjekket ved en scanning om der er noget som ikke skal være der. Så han man også et bedre grundlag at vurdere ud fra jo...

SilverDragon

Jeg er lige kommet hjem og havde hans afføring ude. Der er intet blod at se og han endetarm er fin og ikke hævet eller øm.
Dog har jeg fundet et rimelig nye sår på hans ryg. Han har flere gange været til dyrlæge fordi at han hårsække bliver irriterede og får infektioner tror det er det samme.
Dog har han nu fået en bar plet på ryggen og det bløder lidt. Så jeg tror at faren er drevet over, men skal dog have ham til dyrlæge for at se på hans "hårtab".