Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Hvis man nu gerne vil lave et kuld hvalpe....

Startet af Danja, 11. December 2009, kl. 16:25

Amazing Ferret

Hannen skal ALDRIG gå sammen med tæven når hun har nyfødte hvalpe - ALDRIG

Anne

hvor kommer de ildere fra? hvorfor vil du ikke savre på det?

Boy5492

Citat fra: Amazing Ferret Dato  7. Januar 2010, kl. 02:48
Hannen skal ALDRIG gå sammen med tæven når hun har nyfødte hvalpe - ALDRIG

nogen har held med det men jeg ville ikke gøre det som jeg også skriver fraråder jeg det selv smat hvad konsekvenserne højst sandsynligt bliver

Boy5492

Citat fra: Anne Dato  7. Januar 2010, kl. 02:49
hvor kommer de ildere fra? hvorfor vil du ikke savre på det?

vil jeg også gerne de er fra en privat i åbenrå

Amazing Ferret

Hvem har held med det? Du må komme med nogle facts når du skriver det på den måde?

Jeg har været avler i 4 år og jeg jeg vil våge og påstå at der ikke er nogen avlere der har hannen gående sammen med tæven når den ha nyfødte hvalpe

Boy5492

et par forskellige men igen det er sjældnere tilfælde

men ja gider ikke sidde og diskutere dette mere og slet ikke herinde

Bawa

Citat fra: Boy5492 Dato  7. Januar 2010, kl. 02:50
Citat fra: Anne Dato  7. Januar 2010, kl. 02:49
hvor kommer de ildere fra? hvorfor vil du ikke savre på det?
vil jeg også gerne de er fra en privat i åbenrå
Nu har jeg lige fulgt lidt med på sidelinien .. ..
Men bliver nødt til at blande mig nu!! Hvis det er hende jeg tror det er,
som har haft annoncer på dba og lign. så har hun ikke meget forstand på ildere :S
Hun kunne ikke en gang fortælle mig farverne på dem hun havde til salg?!?!

AlisVolatPropiis

Citat fra: Boy5492 Dato  7. Januar 2010, kl. 02:41
Citat fra: Amazing Ferret Dato  7. Januar 2010, kl. 02:31
Du skal ikke lave den - bare skrive den af  :fnis: det kræver ikke det store at gøre

må du lige forklare nærmere med at skrive af

derudover forstår jeg godt i advare folk for ja det tager tid koster penge og ja en del bid samt rengøring og foder og skulle moderen ikke tage sig af sine hvalpe så skal de have mad mange gange i døgnet og for dem der ikke har tid til det eller andet kan det risikere at gå galt og det kan som i skriver også koster tåre det kan koste dig din tæve men også dine hvalpe enten fordi moderen eller evt faderen spiser dem eller ved at moderen måske skupper dem fra sig og at derved risikere at dø fordi de ikke får næring nok selv om du flasker dem osv.
og som i skriver det med sygdom kunne også være fedt hvis man kunne fremavle nogle linier med længere leve tid idag lever de jo 5-8år og rekorden er på 17 år det burde jo kunne lade sig at gøre måske ikke op til de 17 år som rekorden er på men dyr der trives kan jo leve meget længe

1) du kan ikke opfostre ilderhvalpe fra starten af...dør moderen der eller gider hun ikke hvalpene, så kan du ligeså godt aflive hvalpene med det samme.

2) pengene til mad er din mindste økonomiske bekymring

3) kan du tegnene på en underlivsbetændelse? ved du hvilke tilskud en tæve og hvalpene skal have?

4) nej faderen æder ikke hvalpene....for hannen ska slet ikke i nærheden af den tæve efter parringen -der er sgu grænser for hvad man ska udsætte sin ilder for, og gentagne voldtægter under graviditet er ikke ligefrem en af dem...

5) Og hvad med at lade de avlere der faktisk allerede har dyr med gennemsnits levealder på over 8 år i deres tavler koncentrere sig om levealderen, istedet for at avle på dyr med mindre og faktisk sprede dem...som du selv nævner kommer der nemt for mange ildere....så lad dem der kommer rent faktisk være det bedste af det bedste.

6) dyrenes beskyttelse har udgivet en fin folder om ildere....bare ret ærgeligt den er fuld af fejl....

7) fordi din avler SIGER de er sunde...så kan hun ikke helt bevise det....uden tavlen...det er ikke altid folk er så objektive når det handler om deres egne afkom.


Amazing Ferret

Du kan da ikke sidde og sige sådanne ting og så forvente at vi bare glemmer alt om det?

Vi kan godt lide at diskutere tingene herinde og vi vil gerne være sikker på at folk virkelig forstår hvad det er de går ind til...men tit så vender folk bare det døve øre til

Boy5492

hende her er ikke fra dba men lige meget hopper af nu

Boy5492

Citat fra: Amazing Ferret Dato  7. Januar 2010, kl. 02:56
Du kan da ikke sidde og sige sådanne ting og så forvente at vi bare glemmer alt om det?

Vi kan godt lide at diskutere tingene herinde og vi vil gerne være sikker på at folk virkelig forstår hvad det er de går ind til...men tit så vender folk bare det døve øre til

jeg vender ikke det døve øre til men har også andet at lave end at sidde her

Anne

Boy undskyld, men det meste du skriver er dirkete fra dyrenes beskyttelses hjemmeside. Det giver lidt iundtrykket af at du bare vil spille klog uden at have det i noget, og det er ærligt talt ikke ret flatterende.

http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/pasning.nsf/docs/fritte!opendocument&exp=5dea75b08d18182ac12570260033a1dd
Citat
Livsforløb/formering
Levealderen er normalt 5-8 år, rekorden er 17 år.

Hvor har du denne kæmpe erfaring med ildere fra, som f.eks at nogen har held med at lade hannerne gå sammen med nyfødte hvalpe, som er dybt ansvarligt? og hvem fraråder du det til, for det lyder jo som om du er vant til at rådgive om ildere til andre som du skriver der?


Bare så du ved det så er dyrenes beskyttelses oplysninger forældede. Der er udarbedet en ny af dansk ilder forening, men den mangler stadig at komme på hjemmesiden af en eller andne grund.

Bawa

Nej, det er hende fra guloggratis ;)
Hun har altså ikke styr på det. Dette skriver jeg ikke for at være en kælling,
men for at åbne dine øjne. Hun kender ikke farver på ilderne. De er brune, grå eller hvide hvis du spørger hende!
Steffen havde et par lange samtaler med hende. (min kæreste) .. Og hun er ret uvidende hvis du spørger mig.

Cille

Jeg vil også gerne have links til at det du kommer med...for det lyder til at være bidder fra flere ting der skrevet rundt omkring.
Hvis det en Opdrætter der er kendt eller bare følger lidt med i ilderverdenen/avl,så burde de nok have et navn og ikke bare " de fra åbenrå"
Hanner er faktisk altid skilt fra andre ilder,da de parre på alt,der har puls...nogen gange uden puls i form at porcelæns pynte ting... så hvor den ide kommer fra at det ok de går sammen fatter jeg ikke...nogen kan godt i et stykke tid gå med andre,men for det meste skal de sove alene.... og er de ude sammen er det altid under opsyn af hensyn til de andre ilder eller hvad de måtte være når de ude)

Boy5492

#44
jeg har ikke en kæmpe erfaring siger det som jeg har fået at vide men tit læser i vist kun det ½ så men igen smutter af nu vi kan tage denne diskution op når det engang er aktuelt for mig at jeg vil avle