Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Misbrug af ilder solgt som kæledyr - Nu brugt i avl og solgt paring videre også.

Startet af Winther Ilderen, 5. April 2010, kl. 14:28

Anne

Jeg ville så nok sige at det var Sussie der var forgængeren da hun havde en kontrakt der 100% er blevet brudt. jeg har lidt svært ved at finde ud af hvor meget kontraktbrud der er her. For mig at se så har der været en aftale om at ilderbanden måtte avle, bade du fik pengene? Og problemet er nu at de ikke har betalt?

korrekt?

Dertil kommer at du skriver du sagde til dem at du havde håbet de ikke ville lave den parring hos den andne opdrætter, ikke at du havde forbudt det. Du skriver også at du faktisk kendte alt til det.

Det der undrer mig er at du tilsynelandende har været vidende om det meste her?

Selvfølgelig skal man ikke avle på et dyr med avlsdorbud, men havde i egentlig ikke en aftale om at det var ok og har du egentlig ikke været med i det meste hen af vejen?

Findes der overhovedet en kontrakt? Eller avlsaftaler??

Winther Ilderen

Anne du
Citat fra: Anne Dato  5. April 2010, kl. 21:31
Jeg ville så nok sige at det var Sussie der var forgængeren da hun havde en kontrakt der 100% er blevet brudt. jeg har lidt svært ved at finde ud af hvor meget kontraktbrud der er her. For mig at se så har der været en aftale om at ilderbanden måtte avle, bade du fik pengene? Og problemet er nu at de ikke har betalt?

korrekt?

Dertil kommer at du skriver du sagde til dem at du havde håbet de ikke ville lave den parring hos den andne opdrætter, ikke at du havde forbudt det. Du skriver også at du faktisk kendte alt til det.

Det der undrer mig er at du tilsynelandende har været vidende om det meste her?

Selvfølgelig skal man ikke avle på et dyr med avlsdorbud, men havde i egentlig ikke en aftale om at det var ok og har du egentlig ikke været med i det meste hen af vejen?

Findes der overhovedet en kontrakt? Eller avlsaftaler??

Anne du er en af dem jeg i fremtiden vil ignorere totalt her. Så du behøves ikke stille mig flere spørgsmål.

Anne

Jamen hvis du ikke vil svare på mine spørgsmål, så er det godt nok meget svært at finde ud af hoved og hale i det her eller se det fra din side.

Mit indlæg er i øvrigt på ingen måde til for at fornærme dig, men hvis du ikke kan svare på det så skal du da heller ikke det. Det var sådan set bare en chance til dig for faktisk at sige hvad der nøjagtigt gik galt her, da det er ufatteligt svært at gennemskue.

AlisVolatPropiis

Du kan desværre ikke forlange ret meget Helle, og jeg tvivler på du vil finde en advokat særlig behjælpelig, kontrakt eller ej, så har den avler som har købt en parring ikke skrevet under på noget, og er derfor på ingen måde juridisk bundet. Ej gælder dine kontrakter medmindre du har fået dine kontrakter tinglyst. Og medmindre du er polititilladt og momsregistreret så er der ikke snak om et forbrugerkøb, og derfor er det dyrt og svært at køre et civilt søgsmål, men da det er påstand mod påstand og mundtlige aftaler er ligeså bindende som skriftlige, så tror jeg du får meget svært ved at vinde en sådan sag.
Hvad der er sket, eller gjort, eller ikke gjort....vil jeg ikke blande mig i, men nu står det da sort på hvidt herinde at i HAR snakket om ilderen kunne bruges til avl, og endda at du selv overvejede at bruge ham og-eller har afvist en hvalp efter ham -ikke pga manglende avltilladelse, men fordi den pågældende tæve ikke passede dig.

Ej heller kan du kræve dyr neutraliserede, ejendomsretten er ukrænkelig! du kan kræve de ikke bliver brugt i avl, og evt. søge erstatning for evt. tab, men da du ikke, efter eget udsagn her, lider tab, så er der ikke så meget at søge erstatning over, du mister ikke fortjeneste på dine dyr. Og ville ikke have ret til fortjeneste på en solgt avlsilder. Du kan højst få forskellen mellem kæle og avlspris, hvilket i jo allerede har en aftale om. Så måske burde i bare få den del overstået og ud af verdenen?

Jeg tror ikke din sag står ret stærkt i retten, da der mere lader til at være tale om en misforståelse mellem jer, og ikke "mens rea" -altså overlagt ondskab. Og ærligt talt så er det spild af mine ressoucer at bruge tid på jeres indbyrdes skænderier, jeg forstår at brud på en kontrakt og evt. ærgrelse, sorg og vrede over dette, men da du selv har sendt så miksede signaler ud om hvorvidt det var iorden med avl på ham -så virker det mere som en misforståelse og burde ordnes indbyrdes....men det er fair nok, dog og jeg forstår begges frustrastion, men jeg vil godt nok håbe mine skattepenge ikke vil blive brugt på en SÅ åndsvag retssag...

Winther Ilderen

Det er rigtig vi har talt om avl ja, men som jeg skrev skulle der betales før evt paring, og det er der ikke blevet, der er forskel på og snakke om ting og så føre dem ud i livet.

Lena og Peter

Du har selv hjulpet os med at parre Pil, og fortalt os at det vi gjorde første gang ikke var rigtigt.

AlisVolatPropiis

Men det er jo ikke kontraktbrud, den kontrakt blev  jo ugyldig, eller midlertidig i det øjeblik du indvilligede i at han godt måtte bruges til avl....betalingen må i jo så bare ordne.....-og gør det hurtigt og lad os så få fred for det her!

Lena og Peter

Helle har bedt om en check, så den sender vi i morgen, som allerede aftalt.
Og dette er allerede aftalt i dag før denne tråd blev lavet.

Winther Ilderen

I har købt et kældedyr af mig i har forpligtiget jer til og lade neutralisere, andre aftaler skulle fælles ned hvis i skulle bruge ham til avl . Jeg har ikke skrevet jer en tilladelse på i måtte avle eller sælge en paring. Måtte jeg få svar på nogle af mine spørgsmål som jeg har stillet i andre tråde.

Winther Ilderen

Jeg stiller mig bestemt ikke tilfreds med en check længere på et dyr som er solgt til kæl og som i nu vil og har brugt som  avlsdyr, nu jeg her sidst på eftermiddagen er blevet bekendt med i har solgt en paring uden tilladelse også

Anne

Som trine siger gælder en mundtlig aftale ligeså meget som en skriftlig. Nu står der sort på vidt at du helle har været vidende om parringerne og har rådgivet om dem endda. Så i mine øjne er der ikke sket kontrkatbrud.

Om der så er det det aner jeg ikke for du gider jo ikke svare på spørgsmål, eller kan ikke, som kan opklare hvad der egentlig er gået galt.

Det virker ret mærkeligt at i snakker avl, endda at du hjælper med parringen og pludselig så er det et problem?? Hvorfor er der ikke sagt fra fra start?

Amazing Ferret

Skrev du ikke at i havde lavet en aftale om at de godt måtte bruge ham til avl - MUNDTLIGT - så kan du da ikke lige pludselig KRÆVE at han skal snittes

Lena og Peter

Helle vi komme ikke længer her og hvis du mener at alt det jeg skriver herinde er løgn, så må vi jo bare mødes i retten. Jeg kan ikke se hvad det er du vil.. Du viste at vi ville lave to kuld selv på Happy og så muligvis sælge en parring. Her efter vil vi så få Happy neutraliseret, da vi gerne vil have at vores ilder kan gå sammen og det går jo ikke med en han i brunst. Da du så mistede Pinky snakkede vi om ikke at neutraliserer Happy da du gerne ville have en parring på ham næste år. Og dette var kun for din skyld.

MEN fortæl os dog hvad du vil?

AlisVolatPropiis

O M F G! Nu bliver pengene overdraget og så er ingen aftaler brudt, udover den helle selv forsøger at bryde nu.

Helle du har indgået en aftale om at så længe du fik penge for det, så havde de et avlsdyr, da du ikke har fremsagt at de ikke måtte låne ham ud, er det surt du er skuffet over det nu, men den står for din egen regning, det står sort på hvidt her at du har givet lov til de måtte avle på ham, og havde du yderligere krav skulle du have sørget for at fremsætte dem allerede der da aftalen blev lavet og evt få en underskrift derpå. Du har vidst der blev avlet med ham, uden at kræve pengene der. Endda bistået med det. Hvilket pænt meget taler for din accept af dette. Du har ingen sag...og du spilder din tid og vores...skulle du fortryde skulle du have gjort det noget tidligere, det er surt du er ked af det, og fortryder, men du kan ikke lade din ærgrelse gå ud over andre.....vi har vidst alle gjort ting vi fortryder bittert, men der er kun en at bebrejde for det, og det er en selv.

Winther Ilderen

Citat fra: AlisVolatPropiis Dato  5. April 2010, kl. 21:57
Men det er jo ikke kontraktbrud, den kontrakt blev  jo ugyldig, eller midlertidig i det øjeblik du indvilligede i at han godt måtte bruges til avl....betalingen må i jo så bare ordne.....-og gør det hurtigt og lad os så få fred for det her!

Det er da kontraktbrud sålænge der ikke er betalt oig nedfældet særlige aftaler i forlængelse af tidl aftale. Min aftale var Gucci nu Happy er solgt som kældedyr og skulle nutraliseres kirugisk,.. Hvis han skulle bruges i avl skulle der forfalde betaling ingen paring. Og som sagt er der heller ikke givet tilladelse til og sælge paring til 3 mand, havde jeg vist det her ville jeg ikke have solgt dem det her dyr. Jeg har ikke planlagt at mine afkom skulle bruges eller sælges, som jeg før har skrevet har jeg takket nej også til en Svensker om parring dog med et andet dyr. Jeg sælger normalt ikke dyr som skal bruges i avl, men jeg ville godt gå med til det med Lena og peter hvis vi  kom til en aftale vi alle kunne enses om. Men de har brudt min tillid og solgt paring til 3 mand. Tror ikke andre opdrættere ville finde sig i det heller. Skulle der sidde en af jer andre opdrættere der ude så skriv hvis i ville acceptere det.