Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Håber det går godt med Fox

Startet af Cumulus-ilderavl, 12. April 2010, kl. 10:34

Amazing Ferret

Citat fra: Black Diamond Dato  6. Maj 2010, kl. 16:46
Der er da  kryptokid i Izzys linje ??Eller tager jeg helt fejl? Lina har lavet hvalpe der var Kryptokid ik?? Og hun er jo hvalp af Izzy jo?   
Kan det ikke komme derfra?? Altså med Kalle??

Hvorfor spørger du om det? Det er Alvin's linie der bliver snakket om og ikke Izzy's

tzari

Ressisiv nedarvet betyder BEGGE forældre skal bære det før afkom kan risikere at få defekten. Når det er ressisivt er det raske bærere altså IKKE nødvendigvis kryptokide dyr der kan give det videre. Pånær hvis du bruger en kryptokid han seføli så er han selv syg OG bærer.
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Black Diamond

Citat fra: Amazing Ferret Dato  6. Maj 2010, kl. 17:08
Citat fra: Black Diamond Dato  6. Maj 2010, kl. 16:46
Der er da  kryptokid i Izzys linje ??Eller tager jeg helt fejl? Lina har lavet hvalpe der var Kryptokid ik?? Og hun er jo hvalp af Izzy jo?   
Kan det ikke komme derfra?? Altså med Kalle??

Hvorfor spørger du om det? Det er Alvin's linie der bliver snakket om og ikke Izzy's

Det bare fordi han blev nævnt i forbindelse med Kalle.. Og det kan jo også være Izzy.

Men udover det så har jeg ikke hørt om det i Alvins linje før. Så jeg vil da følge med hvis der er nogen der har oplevet det andre steder med ham i linjen.

Amazing Ferret

Jeg ved godt Izzy er bærer, det er vist ingen nyhed

Cumulus-ilderavl

Det kan sku godt være at hun er bærer eller Alvin er det det er ikke det der er hovedspørgsmålet, hovedspørgsmålet er om : 1 Har de i Norge gemt på Krytokismen i linien fra ALVIN eller er det bare opstået i 12 led hos Fox´ hvalpe.. det tror jeg sku ikke på da krytokismen altid har existeret, vi er bare blevet mere hysteriske omkring det og forsøger ihærdigt på at udrydde det.. hvilket jeg tror giver bagslag... jeg tror det er en genfejl vi bare skal acceptere og det gør ikke dyret til et mindre godt kæledyr eller det er jo ikke dødeligt..

Jeg må indrømme at jeg føler mig da lidt presset til at lukke en linie som der ikke er dårligere end alt andet vi har i DK, desuden når der er de led i en stamtavle så kan man også bedre informere om der kan opstå krytokisme i afkommene og der er jo minimum af dyr der går videre i avl alligevel... Og man kan informere om sygdomme i linierne bedre..

Starshineferrets

eftersom en del av den linjen faktiskt är svensk, och ganska så känd här hemma... eller ja ökänd snarare, så måste jag poängtera att kryptorkism är det minsta problemet som nu har dykt upp i den linjen. Det finns ingen i sverige idag, som vet om de problem som förekommit i den, som någonsin skulle överväga att använda den i avel. Så att den nu äntligen har blivit stängd ser jag som oerhört positivt, och jag vill ge stor cred. till er som har beslutat att stänga linjen. Poängterar att detta nu är den svenska sidan av linjen jag pratar om. Illrar som har robin Hood och tom collins i närmre generationer, i sin linje, har i stor utsträckning  drabbats utav de sjukdomar som de två importerna förde med sig till sverige.