Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

3 dejlige hanner gives væk til godt hjem

Startet af Namilla, 1. September 2009, kl. 13:00

Namilla

Det kommer nok som lidt et chok for mange af Jer...og det gør det også for mig selv.
Men det er gået op for mig, at mine tre dejlige drenge har fortjent bedre, end de har nu...
Jovist, de har frit rend udendørs, de har mad, vand og alle de mus de kan spise, men de har ikke mig...
Jeg arbejder 48 timer om ugen, og selvom jeg er hjemme, så er der klare restriktioner på, at jeg ikke kan være sammen med ilderne, mens jeg har børnene...så jeg synes simpelthen ikke jeg har tid nok til dem...
De gives væk, til et hjem jeg finder egnet, kæmpe bur og alt udstyr sælges ved siden af. Jeg har ikke krav om at de skal samme sted hen, men hvis de kunne komme det, ville det være fantastisk.
Alle tre er kastereret og vaccineret (seneste vaccination i november). De er opvokset på Royal Canin Kitten/persian kitten og spiser med stor glæde mus og fugle... råt kød har de det lidt sværere med, men jeg er helt sikker på, at de hurtigt kunne lære det...
Mht bakketræning, så har de alle tre været 99% renlige, men efter de er flyttet udenfor er de det ikke rigtig længere...jeg er dog ret sikker på, at de hurtigt kunne lære det igen!...
Det drejer sig om:
Felix på 4 år (så vidt jeg ved), han er købt i Calles dyrerige i Aalborg. Han er en meget stille ilder og ikke særligt social. Han går fint sammen med de to andre, men jeg ved at når han bliver passet og er til træf, så vil han helst være sammen med mennesker, eller være alene. Han er ikke fjendtlig på nogen måde, og han kan godt være sammen med andre ildere, han leger bare ikke med dem...Han kunne godt komme til et hjem, hvor han var ene ilder, det ville passe ham fint. Han har aldrig bidt, heller ikke når han bliver passet af fremmede.

Frynse på 3 år. Han er også købt i Calles dyrerige, og kunne måske være Sander-ilder (da de bla. fik fra Jonas Sander i den periode hvor han blev købt). Han er en vildbasse! Han vil gerne vise at det er ham der bestemmer, så det kan ikke anbefales at sætte ham sammen med andre alfa-hanner. Men han er også meget legesyg... han starter gerne en leg med andre ildere. Han er utrolig kærlig overfor mennesker, giver mange møsser. Jeg så gerne at han kom til et hjem med andre ildere, men det er ikke et absolut must, hvis bare man er indstillet på at ville gå lange ture og lege vildt med ham, da han har enormt meget energi...

Fandango (bare kaldet Dango) på 2 år. En dejlig "almindelig" ilder. Han har ikke nogle specielle krav, for han indpasser sig i enhver flok. Han er glad for at lege, men ikke så kælen. Han kan dog finde på at prøve grænser af hos nye mennesker, så jeg kan ikke garantere at han ikke vil nappe, men han bider ikke mig...og han napper generelt kun folk der er nervøse eller bange for ham.

Alle tre er vant til at gå i sele og vant til hund og kat, dog har de aldrig gået "fast" sammen med hverken hund eller kat, kun været sammen med dem kortere tid ad gangen.

Eftersom de er ude-dyr nu, og ikke er vant til at være i bur, så foretrækker jeg selvfølgelig at de også kunne komme til at rende frit, der hvor de kom hen, men det er ikke et absolut must...

Som nævnt så gives de væk, men jeg forbeholder mig retten til at sige nej...



Namilla

Det skal i øvrigt lige nævnes at ingen af dem nogensinde har fejlet noget alvorligt... de har haft en omgang lungebetændelse for 3 år siden, og så har de haft orm for omkring 2 år siden...begge dele blev selvfølgelig behandlet hos dyrlægen...

cibatuchsi

puha ja det kom da som et chok.
havde vi haft plads og overskud til flere havde vi godt kunne tage dem, men det er lige det med pladsen der kniber mest.
håber du finder et godt hjem til dem

Peewit

Vil frygtelig gerne snuppe en enkelt eller to, men skal lige snakke med kæresten om det først. Håber han er med på ideen. :)
Wit beyond measure is man's greatest treasure. - Hvil i Fred Molly og Dora <3

Namilla

Peewit: Det ville jo være rigtig dejligt, hvis de kunne komme til nogen jeg kender... det ser jeg jo helst... Men jeg vil gerne at du er 100% sikker, inden du siger ja, da de jo aldrig har prøvet at flytte før, så jeg vil helst at de kommer i et blivende hjem...
De er ikke problem-ildere på nogen måde (ud over at Frynse gerne vil bestemme), så det burde ikke være nødvendigt for dem at blive kastebolde...

Namilla

Forresten, her er lidt billeder af dem...
De er virkelig ikke kønne lige nu, da de har fedthale...
Felix


Frynse


Frynse og Dango


Frynse


Dango


Felix i forgrunden


Dango i vinterpels


Frynse i vinterpels


Felix

muligvisengnu

Jeg vil gerne fortælle lidt om hvad vi kan tilbyde dem, eftersom vi gerne vil give 2 (måske 3 hvis du mener Frynse kan acceptere en hvalp til næste sommer) et permanent hjem  :)

Vi er et ungt par omkring 20'erne som i noget tid nu, har søgt nogle dejlige totter at forøge ''familien'' med. Vi har i forvejen en hund, og 2 sugar gliders, men jeg personligt har haft ildere i 4-5 år( min kæreste 2 år) og stoppede kun efter min gamle han blev aflivet på grund af sygdom her i foråret. Nu føler vi os begge parate, til at få ildere ind på livet igen, efter at have mistet den anden. Vi elsker ildere og deres fjollede personligheder enormt højt, og elsker at bruge tid på dem og lege med dem, og har derfor svært ved at leve uden.
Vi kan ikke tilbyde dem en udendørs løbegård desværre, men de vil, hvis det var, komme til at bo indenfor hos os hvor de vil få hele underetagen at boltre sig på (dog vil de komme i et stort hjemmebygget bur på ca 150 cm bredt og 190 cm højt om natten) Derudover bor vi både tæt på stranden og på skov, og der vil blive rigelig med muligheder for at besøge begge steder ofte.
Vi er skrevet op til en ilderhvalp næste sommer, så flokken vil højest sandsynligt blive forøget.

Med venlig hilsen
Danielle og Daniel

NemoToft

Hej Namilla. Det er jeg ked af at høre (læse). Jeg ved hvor glad du er for de 3 bamser. Og det er jo også derfor du vil finde et hjem, hvor der er lidt flere timer tilbage i døgnet. Hvis jeg ikke havde 3 drenge i forvejen, så ville jeg gerne hjælpe dig, for det er virkelig 3 søde drenge du har. Pøj pøj med det. Mange knus Dolly og drengerne.

Namilla

Hej Danielle og Daniel
Jeg synes det lyder rigtig godt det I kan tilbyde... Dango, den yngste, er muligvis reserveret til anden side, men de to ældste (Felix og Frynse) er stadig "ledige"... jeg kan selvfølgelig ikke garantere hvordan Frynse vil reagere overfor en hvalp, men for 2 år siden købte jeg to hvalpe som blev indført i flokken...og det tog han helt fint... det er jo naturligt at ildere etablerer en rangorden, og det gør han også, men da først hvalpene havde fundet ud af, at han bestemte, så gik alt helt fint...
Det er ikke et must med udendørs mulighed, når bare de får lov at rende frit indenfor...det jeg ikke så gerne ville have, var et hjem, hvor de kun blev taget ud et par timer af døgnet, for nu har de jo vænnet sig til at rende frit... (de har dog ikke noget problem med bur, for de har været i bur i vinters, de nætter hvor det frøs for meget til at jeg syntes de skulle være ude)...
Jeg er i hvert fald tryg ved at I vil give dem gode forhold...
Kan I selv komme og hente dem?

muligvisengnu

Jamen det lyder jo helt fantastisk!
Vi vil gøre hvad vi kan for at give dem et godt hjem :)
Jeg regner med vi godt selv kan komme og hente dem. Hvor langt ligger der fra togstationen? For så kan vi jo eventuelt bare nuppe toget derned en eftermiddag, og så gå det sidste stykke hvis der ikke er så langt :)

Namilla

Det tager vel ca. 25 minutter at gå fra Svenstrup togstation (husk at tage et regional-tog, lyntoget standser ikke i Svenstrup, og så kommer I helt til Hobro), men ellers kan I tage toget til Aalborg, og tage en bus herud. Så kommer I af bussen ca. 10 minutters gang herfra. Hvis det passer Jer en hverdag, så skal det bare være efter kl.17, da jeg arbejder til 16.35, i weekenden har jeg ingen planer (endnu)...Jeg sender Jer lige en pm med mit telefonnummer, så kan vi lige snakkes nærmere over sms...

Namilla

Ville I være villige på at give alle 3 et nyt hjem sammen? For så vil jeg egentligt hellere at de kommer afsted samlet... Var det forresten Jer der prøvede at ringe ved 21-tiden igår? Jeg var nemlig gået i seng...

muligvisengnu

Jamen vi vil meget gerne give dem et hjem samlet :)
Det er jo også det rareste og mindst stressende for de små tænker jeg.

Nej, det var ikke os der ringede igår, men har gemt numret :)
Jeg regner med at vi tager bussen når det er. Det virker lidt lettere, og så må vi lige sms'e når vi finder ud af hvornår der passer bedst. Hvornår passer det dig bedst?

Namilla

Det er bare fantastisk, og når du så også er herinde, så kan jeg jo følge lidt med i deres liv... Jeg synes nemlig også det er bedst for dem at komme afsted samlet, og når I så heller ikke har andre ildere endnu, så har de tid til at finde sig til rette i deres nye hjem, inden at de skal sættes sammen med andre ildere...
Øh, jamen enhver hverdag efter kl.16.35 eller en weekend... vi har lige idag fået et gavekort til en endagstur til Göteborg, og jeg ved ikke lige helt hvornår vi tager afsted på den (det skal nemlig bruges i september), men det burde være muligt at finde en dag...
Hvornår vil det passe Jer?

muligvisengnu

Jeg lover at jeg nok skal sørge for en masse opdateringer og billeder af dem herinde. Og hvis du skulle få lyst til at komme og besøge dem vil det også være helt iorden med os. Man knytter sig jo enormt til sådan nogle små levende væsener  :)

Jamen vi har snakket lidt om onsdag sen eftermiddag/tidlig aften ? Jeg har nemlig fri torsdag og fredag, og så ville der være rigelig med lejlighed til at lære dem at kende i en forlænget weekend  :)

Citatalt udstyr sælges ved siden af.
Hvad har du? det kunne jo være der var noget vi kunne bruge hehe  :)