Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Vif ikke velkommen (regler)

Startet af tzari, 27. Juni 2009, kl. 14:13

tzari

Ved en del folk er utilfredse med valget af dommere og arrangørernes måde at håndtere tingene på og derfor ikke føler sig velkomne.
De kan dog ikke framelde sig da deres penge allerede for længe siden blev låst fast med beskeden "betal eller skrid". (denne besked fik flere f.eks mig af omveje da det ikke var sendt ud som standard mail). Man fik end ikke en bekræftigelse på man havde tilmeldt dyr før man skulle indbetale pengene men kunne bare betale ved kasse et og håbe på at man var tilmeldt. Når så folk har betalt får man IKKE pengene tilbage uden ens dyr er døde. Spurgte om dommerne før jeg betalte dette kunne jeg så IKKE få oplyst så skulle betale for katten i sækken fik at vide det ikke var svenske dommere men det var eneste info jeg kunne få.

Afbestillinger:
CitatVed afbestillinger eller for sen tilmelding af pladser som er betalt, får man ikke sine penge retur.
Sørg for kun at tilmelde og betale for de dyr du ved du skal have med på udstillingen, ikke dem du forventer at have med, før det er sikkert.

Ved dødsfald vil tilmeldingsgebyret blive refunderet.

Det der virkelig slår mig er der ingen afmeldings frist er.

Er det virkelig lovligt på den måde at låse folk fast  :S. ALLE andre udstillinger kan man framelde indtil en vis dato også selvom man har betalt(hvilket man bare skal før sidste frameld dato) og får pengene tilbage. Framelder man efter sidste frist får selvfølgelig man ikke pengene tilbage. (er det konkurrence styrelsen eller politi man skal finde de regler hos)

Kan da heller ikke være smart med en udstilling hvor en masse folk føler sig uvelkomne og er "tvunget" til at komme med for er jo ikke alle der har penge at forære væk.

Er der andre end mig der sidder med den her følelse  :S

Det var slutning af FEBRUAR vores penge blev låst fast  !!!
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Amazing Ferret

Jeg har samme følelse desværre.

Jeg har egentlig ikke lyst til at komme, men jeg vil heller ikke miste mine penge, så jeg tager med alligevel

Pipvig

Jeg kan godt følge dig.
Det må kunne undersøges et af de steder du nævner, jeg er ret sikker på at der skal være en afmeldingsfrist.
Et udstillingsbudget skal kunne køre rundt af sig selv og ikke udelukkende være afhængig af folks betalinger. Det er jo også derfor man tager en risiko.
Og også derfor man starter i det små og langsomt vokser sig større og større. ;)

Jeg har selv idag meldt Max til, men jeg har ikke tænkt mig at betale før jeg ved om der overhovedet er plads til ham. I så fald er det jo spildte penge. Og jeg har ikke penge at smide ud af vinduet. Det kan jeg ikke forestille mig nogen har.
Men ellers må man jo ud i at nogen overtager andres pladser, betale de penge til den der ikke vil med, tage vedkommendes dyr med og så reservere yderligere pladser til de extra dyr. Så slipper personen for at tage med, mister ikke penge, og den der gerne vil kan komme med.
Det står der ikke noget om at man ikke må.  :lol:

Hilsener

Stine

lille_jill

Jeg ved heller ikke hvor meget lyst jeg har. Tager mest med, for at være sammen med de folk jeg nu engang snakker med.
Frygter bare, at det bliver ligesom sidste år, hvor der var en tydelig opdeling af, hvor der var inde og hvem der var ude. Dette gjalt specielt under de der personlige prisuddelinger.

Soelberg`s SUN ferret

Citat fra: Amazing Ferret Dato 27. Juni 2009, kl. 14:34
Jeg har samme følelse desværre.

Jeg har egentlig ikke lyst til at komme, men jeg vil heller ikke miste mine penge, så jeg tager med alligevel

jeg sidder faktisk med samme følelse  :S

Pipvig

Det er lidt ærgerligt at folk kun tager med til en udstilling fordi at de ikke vil miste deres penge.

Cille

Jeg vil så gå lidt imod strømmen.
Jeg vil gerne med,for uanset hvad der er sket i det sidste stykke tid,så synes jeg folk skal have chancen for vise at vise deres dyr frem ,og måske på trods af alt have en hyggelig dag.
Synes at udstillinger i dk skal man støtte,for ikke alle har den mulighed at tage til udlandet...
Deriblandt mig selv,da jeg har så mange ilder og ikke kan tage dem alle med når det er til udlandet...både fordi det økonomisk dyre og jeg ikke kan have alle mand med....så kommer næste problem så fremt jeg ville få sparet sammen....nemlig pasning af dem der må blive hjemme.

Skal de være alene 1½dag ok nok,men da de ture ud af landet som regel tager over 2dage,så nægter min sammenvittighed at mine dyr skal sidde hjemme uden at få ordnet bure osv.
Min mor kan sagtens tjekke dem om de har vand og mad,men er "bange" for dem så de ville ikke få kontakt eller ordnet buret.

Men jeg kan sagtens følge jer i det andet og synes også selv det med betaling i så lang tid i forvejen er noget af et sats.
Igen har jeg selv der prolemer.
Nemlig jeg har 15pladser,men er ikke sikker på at have 15 dyr at tage med.
Dog ville jeg kunne få tilbage for 2 af pladserne da jeg har haft 2 aflivninger efter jeg tilmeldte mine ilder.
Dvs jeg har endnu ikke sendt alle skemaer ind på mine ilder,men det var så pga løb osv....hvilket jo også er et sats når man skulle binde sig så fast så lang tid i forvejen.
Jeg har lige pt 15 dyr jeg kan tage med....MEN har så også en tæve der kan nå at gå i løb,udover de 2 som jeg har i løb.

Den ene af dem(nemlig mussi) skulle have været med,men har så beholdt en hvalp mere end planen og den har så udfyldt hendes plads.(men det hjælper ikke hvis nr 3tæve også går i løb nu)
Så har jeg carmen som blev steriliseret i foråret og hun var "defekt" indvendig,og havde fedt væv hvor hun ikke skulle have fedt væv og næsten ingen muskel masse....dyrlæge mente hun nok skulle rette sig efter snitning...men hun kaster op indimellem og har knuder i maven.
Om det farlige knuder kan man jo kun lige gisne om,for det kan være fedt knuder/arvæv også.
Hun har det ok nok,men bliver tjekket her i løbet af denne mdr og så kan hun måske ryge.
Så hvis den 3 tæve og carmen så ikke kan komme med,så mangler jeg stadig 2 ilder til at udfylde de 15 pladser.
Men er så ok rolig da jeg jo som sagt kan få de pladser tilbage,da der jo har været dødsfald siden jeg fik de pladser og det var ilder der skulle med.
Til dem der måtte læse med og tænker over hvem det er...så er de dødsfald Hefe og Figaro og Carmen kan også ende ud med at skulle aflives(men så længe hun trives,bliver hun det ikke)

Men alt i alt glæder jeg mig ....og er sikker på at alt uvenskab/uenigheden ikke ødelægger den dag og alle er professionelle nok den dag til at holde den "glade facade" :)

Laver lige en tilføjelse.
For jeg har jo også lige haft en haste snitning,som kunne have betyder der igen var 1 plads i fare.
Elliot var så dum og spise et fremmedelegme og måtte haste snittes i mandags...hans første 2 dage var kritisk om han ville overleve.... men han er tilbage i sit es nu,men han er så nok bare lidt pelsløs på maven til udstillingen.
Men alt kan ske i løbet af 6mdr hvor vi har skullet betale for de pladser...vi måske troede vi skulle bruge

Amazing Ferret

Citat fra: lille_jill Dato 27. Juni 2009, kl. 16:15
Jeg ved heller ikke hvor meget lyst jeg har. Tager mest med, for at være sammen med de folk jeg nu engang snakker med.
Frygter bare, at det bliver ligesom sidste år, hvor der var en tydelig opdeling af, hvor der var inde og hvem der var ude. Dette gjalt specielt under de der personlige prisuddelinger.

Vi må jo bare sætte os sammen alle os der ikke har noget imod hinanden og så sørge for vi hygger os og at vi vinder det hele  :fnis:

Line

ved ikke om jeg ikke føler mig velkommen til den udstilling... Kan godt forstå dem der er blevet smidt ud fra kliken evt har en sådan følelse... Men altså.. Jeg tage rmed ligegyldigt hvad, da jeg gerne vil have bedømt mit (på det tidspunkt mine  :dans: ) dyr.

Jeg synes folk skal tage sig sammen og lægge det bag sig der er sket og så se det som to vidt forskellige ting, som arrangørerne af VIF har sagt de gør. Få dog en god dag ud af det i stedet for at brok jer mere  :lol:

Amazing Ferret

Jeg vil så lige sige at jeg har haft denne følelse længe før alt det med kliken skete......

Min grund til at jeg ikke har lyst er at der er så meget fnidder omkring denne udstilling....først var der det med farverne og nu går der rygter om at dommerne skal bo hos Rie, hvilket er meget uprofessionelt. Dommerne burde bo på hotel eller et B&B. Om det er rigtig ved jeg ikke, men det giver spekulationer hos mig og andre

Pipvig

Det lyder også fuldstændig forkert at dommerne skal bo hos en deltager.

Black Diamond

Personligt er jeg bare glad for der er kommet en Dansk udstilling, nu vi hverken ar Valhalla eller HDI. Jeg kan huske hvordan alle sukkede efter en udstilling det omkring sidste efterår hvor vi fik beskede om at HDi ikke blev til noget igen. Vi var så glade over den nye udstilling. Nu kommer de samme problemer som der var med Valhalla sidste år. Folk der fortryder , ting der er sure maver over og ting der ikke lige går efter alles hoveder.
Jeg har selv haft en problem med de sorte. Det er der sikkert mange der husker. Der er udfra min egen mening mange ting ved den her udstilling som ikke går efter bogen. Jeg har hørt det med dommerne der skal bo hos en angøer og med udstillier.
Men jer der har set HDI i de første år. Var der ikke helt de samme problemer da vi havde den? Problemer, folk der ville havde penge tilbage, sure maver alle vegne fra.
Hvad med at tænke til på noget taknemmelighed for folk der skyder flere 1000 kr i det her for at vi skal få en god dag?

Jeg kan også godt bekymre mig over ting. Jeg har fået reveveret pladser til 3 hvalpe lige efter de startede deres tilmeldinger. Jeg var ikke engang klar over om de hvalpe blev født. Reglen som tzari også bekymre sig over, var også her.. Du betaler, og bliver hvalpene ikke født ,synd!
Jeg vil tilgengel gerne skyde pengene i at alle andre får den gode oplevele for de penge. Jeg er ikke rig. Men jeg elsker mit liv som ilder ven, mine venner og alt på forums og sådan , nok til jeg ønsker at unde alle det. Der skal nok komme nogle gode ting for de penge.
jeg syndes vi skal støtte op om sådan noget. Og tage privat fnidder og klikke problemer andre dage. Lille jil.. Alle udstillinger i skandinavien.Der er hold der sidder i hver sin ende af lokalet og er uvenner. Tror ikke det er noget særligt ved de dasnske. Det var været sådan ved virkelig mange af den. Sjovt nok er det somregl danskerne der gør det ved jeg..
Jeg syndes vi skal accepter at vi aldrig bliver venner. Og mange af dem der laver det her, er mange ikke venner med.Men de gør det jo for at give os noget, ikke for at skabe splid.
Havde vi ikke Vif, havde vi ingen udstilling i Danmark. Mange kan ,som Hanne, ikke tage 15 dyr med til andre lande.Derfor skal vi verne om det er og ikke splides om det.
Jeg glæder mig vild til at komme. Jeg prøver at se det posetive i det.
Og det er faktisk en smule sjovt at høre de her tråde, for det var de samme ting der blev skrevet i dem til Valhalla sidste år. Og vi fik en dejlig dag alligevel :fnis:

Julie

jeg synes ellers ikke der har været det helt store problemer sådan lige, men det kan godt være fordi jeg ikke selv har studset over noget.. jeg føler mig llers velkommen

PiaLyng

Nu er jeg godt nok ikke "fanget" som jer andre.
Men synes det godt der kommer en Dansk udstilling som jeg senere (hvis den dog bliver) vil deltage i.
Jeg synes desværre også det synd at så mange føler sig uvelkommen, men man må jo træde op og spille Prof. som jeg ved der er blevet diskuteret blandt folk privat.  Det en dag, så mon ikke man kan spænde smile båndet fast og lege glad :-)?

Det strejfer mig også lige at dommerne skal sove hos Rie? hvilket ikke lyder helt vildt "prof.".. Da jeg har skrevet med Anne om det på et tidspunkt, kan det jo give Rie gode muligheder for at tale godt for sine dyr.
-Men så igen, skal vi ikke jo bare smile, og morer os med dem man kan med, og stadig være flinke over for dem man ikke kan med :-)! -tab og vind med samme sind, har jeg hørt et sted..

lille_jill

Dommerne skal IKKE sove hos Rie, men på hotel.

Jeg tror at jeg har haft skrevet mit indlæg forkert:
Jeg vil skam gerne på VIF og kommer ikke kun fordi at jeg har betalt. Syntes bare at det er irriterende, at der skal være så meget klikedannelse, at det minder om en folkeskoleklasse.