Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Spørgsmål til Vif- svensk dommer ....

Startet af Black Diamond, 22. August 2009, kl. 21:03

Black Diamond

Som mange af jer har jeg fået en mail i morges fra Vif , om at der også kommer en svensk domme som skal tage sig af Junior klassen til Vif udstillingen. Men nu er jeg virkelig i tvivl..For jeg ved hvordan en Engelsk dommer dømmer , og hvad men skal med klør og pels osv. Men hvis der kommer en Svensk dommer til samme udstilling, så skal man ved vaske pels og klippe pels på en anden måde med hvalpene til vif.. For mig der har 3 voksne og 5 hvalpe bliver det en smule svært at havde dyr til en svensk dommer og til en engelsk dommer.. Er der nogle der ved hvad man så gør?? Hvad går en Svensk dommer efter? Hvad gør i?

Line


cibatuchsi

jeg gik ind på vif´s hjemmeside da jeg fik mailen for at læse hvad de svenske dommere helst så. mht klør, øre osv. og ja jeg blev ikke så meget klogere, desværre. så anaya kommer bare som vi syntes en ilder skal være. så må de jo syntes om det eller ej;)

søger du stadig bur, for har muligvis et

Black Diamond

Haha nej da ikke klippe pels, negle  :fnis: :-$

Nej jeg har hittet ud af det med buret ,ellers tak  :)  Nu er det jo sådan med svenske dommere at de en lidt en blanding af de tyske og de Engelske og derfor er det nok som du siger en smags sag for en selv og hvad man tror man vil gøre ved dyrne. Som sagt har jeg styr på den Engelske dommer og hvad de går efter. Men jeg syndes det er lidt svært at en ilder i hjemmet gerne må lugte af parfyme eks. og den anden ikke må bare nærme sig en lugt der ikke er narturlig ilder lugt. Ikke  at det ikke kan lade sig gøre, for det kan det sikkert.. Men det er bare meget  indviklet for mig syndes jeg. Derfor håbede jeg der var nogle der havde en nød løsning. Men en anden ting er jo at alle dommere dømmer forskælligt og derfor kan man ikke altid være sikker på noget alligevel :X

Anne

Altså klip neglene som du mener at de er perfekte.
Og resten tror jeg ikke du skal bekymre dig specielt om. Om din ilder dufter en smule af armfume, det er nok ikke det den taber eller vinder på, det har jeg i hvert fald ikke været ude for endnu. Vis du synes de skal i bad, så giv dem et bad, ellers så lad være.

tzari

tag hellere et dokument fra dyrlægen med om antallet af tænder i dyrets mund  :fnis: :lol:
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner


Barky

Som jeg forstår på Johannah. Så skal kløerne ikke være så lange som hos engelske dommere. Ikke for korte og ikke for lange siger hun, så en middel længde på kløer. :) Ilderne får ikke træk for duft af shampoo hos Johannah, ej heller for ilder-duft.
Hun er vist ret venlig. *G* Men det er et klart must at ilderen er ren. Om den så ikke er badet eller ej, så skal den ikke være beskidt eller have tørret afføring i pelsen.  ;)

(Keith og Beverly ønsker de længste klør af de forskellige engelske dommere jeg har prøvet. Men Jen og Paul som kommer på VIF, ønsker ikke nær så "sindssygt" lange kløer som Bev og Keith. Dog stadig lidt længere end hvad vi har for alm. hushold herhjemme.)
Bla bla bla.... Hilsen Julia