Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Er alle velkomne på DIF-udstilling?

Startet af SilverDragon, 4. November 2009, kl. 20:57

SilverDragon

Barky: Det er vist personlig fortolkning  :P

Amazing Ferret: Men jeg mener stadig at de ting der startede eksklutionen skulle være blevet taget mellem de folk som var indblandet. Jeg har hørt fra begge sider at det er personlige problemer og skænderier som har været med til at personen er blevet ekskluderet. Personen har ikke truet foreningen. Og dette er ikke for at forsvare hverken her eller den anden siden af denne disskution, men for at sige at tingene er blevet skruet op på et plan hvor der er flojet beskyldninger gennem luften, som nogle gange ikke har haft noget på sig.
Min mening er at hvis man er i en forening skal man kunne være objektiv.


Malene

Citat fra: SilverDragon Dato  4. November 2009, kl. 21:37
Malene: Men hvem har godkendt udstilling som en europæisk udstilling?
Der er ikke nogen der godkender udstillingerne. Den skal bare være åben og have over 50 tilmeldte ildere. Men når nogen bliver udelukket, er den ikke længere åben, ergo er det ikke en godkendt udstilling.

Og jeg vil lige understrege at jeg ikke gider diskutere grunden til at den pågældende person er blevet udelukket, eller tage parti. Jeg synes bare det er dumt overhovedet at udelukke folk, så der er andre der kommer i klemme når den placering de får, ikke kommer til at gælde eller at de ikke kan få et certifikat på udstillingen.
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Amazing Ferret

#17
Citat fra: SilverDragon Dato  4. November 2009, kl. 21:46
Barky: Det er vist personlig fortolkning  :P

Amazing Ferret: Men jeg mener stadig at de ting der startede eksklutionen skulle være blevet taget mellem de folk som var indblandet. Jeg har hørt fra begge sider at det er personlige problemer og skænderier som har været med til at personen er blevet ekskluderet. Personen har ikke truet foreningen. Og dette er ikke for at forsvare hverken her eller den anden siden af denne disskution, men for at sige at tingene er blevet skruet op på et plan hvor der er flojet beskyldninger gennem luften, som nogle gange ikke har haft noget på sig.
Min mening er at hvis man er i en forening skal man kunne være objektiv.

Se der er en ting du ikke har ret i....personen HAR truet foreningen, bla på Århus Naturhistorisk hvor personen blev så sur at der blevet truet med at personen ville komme og lave ballade. Det var meget tæt på at det ikke blev afholdt pga den person

Men jeg kan slet ikke se hvorfor netop du skal skrive for den person....personen må tage det med foreningen og så den jo faktisk ikke længere

AlisVolatPropiis

Åh nu er jeg med...

-enhver offentlig forening har ret til at udelukke folk som saboterer eller modarbejder foreningen. Dette gælder også foreningens arrangementer, men det er ikke noget man kan gøre på uholdbart grundlag, som f.eks kritik af en forening, men folk der aktivt har prøvet at skade må man gerne. Og har man overtrådt gældende love, så er det vidst ret legalt at udelukke folk, uden at det gør udstillingen mindre åben :)

Malene

Nu var jeg ikke lige klar over at personen ligefrem havde overtrådt loven. Dvs. at personen må være dømt for noget eller have en sag kørende i forbindelse med foreningen.
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Black Diamond

Var det muligt i kunne dele tråden i to?? Så denne debat kom over i sin egen?

Barky

Som jeg har forstået på sagen, så er det vidst rimelig klart at der HAR været trusler rettet mod foreningen og foreningens arrangementer.
I sådanne tilfælde (uanset hvilken person det så skulle være) syns jeg at det er helt iorden at udelukke folk.

I norge udelukkede Viking Ildern da også nogen personer iår, jeg ved ikke om de uddelte Championater. Men af hvad jeg kunne forstå på den norske sag, så var det af langt mindre og mere udefinerbare årsager at udelukkelsen kom sig til. Men det har noget med arrangørerne af Viking Ildern at gøre.
Her drejer det sig om en tydelig trussel mod selve foreningen.

I andre foreninger var det sq nok heller ikke gået, at true foreningen for så at dukke op til alle arrangementer uden at forvente en vis modstand fra foreningen. Jeg kunne da heller ikke se formålet med at true en forening, og når der så dukker et spændende arrangement op, så "lade" som om at alt er glemt for at deltage for egen vindings skyld.

Det er måske bare mig der er lidt sær, men havde jeg truet nogen mennesker ville jeg da heller ikke dukke op til et træf for at få gratis kage. *G*
(og jeg ELSKER kage!!!!)


Note: er alle trusler ikke ulovlige? (jeg ved det ikke?)
Bla bla bla.... Hilsen Julia

FerretParadise

Jeg vil så lige pointerer, at selvom en person er blevet udelukket pga trusler imod forening, så er udstillingen stadig åben.
En åben udstilling er en udstilling, hvor ikke kun en bestemt gruppe kan deltage.
Så der vil stadig kunne blive uddelt certifikater på omtalte udstilling.

Off topic: På Viking Ildern 2009 blev der som omtalt udelukket en person, og det gjorde ikke udstillingen mindre åben. Dog blev der ikke uddelt certifikater, men der var fordi ingen ildere opnåede det.
Ann Hillerslev.

AlisVolatPropiis

#23
Jo mere jeg tænker over det her, jo mere synes jeg faktisk bare det er et forsøg på at køre noget op.....IGEN  :@

DU spørger her på forummet om nogen  "må" deltage...altså på et offentligt forum, som faktisk INTET har med DIF at gøre, og til folk som ikke ved mere om arrangeringen af udstillingen. Du må vide der er nogle problemer og jeg føler ærligt talt det her bare et forsøg på at blæse noget op i en debat i ærligt talt burde tage privat med DIF.

Intrigeskabere har man meget svært ved at føle empati med.... :(

Amazing Ferret

Citat fra: AlisVolatPropiis Dato  4. November 2009, kl. 22:20
Jo mere jeg tænker over det her, jo mere synes jeg faktisk bare det er et forsøg på at køre noget op.....IGEN  :@

DU spørger her på forummet om nogen  "må" deltage...altså på et offentligt forum, som faktisk INTET har med DIF at gøre, og til folk som ikke ved mere om arrangeringen af udstillingen. Du må vide der er nogle problemer og jeg føler ærligt talt det her bare et forsøg på at blæse noget op i en debat i ærligt talt burde tage privat med DIF.

Intrigeskabere har man meget svært ved at føle empati med.... :(

Helt enig

Malene

Så er jeg åbenbart den eneste der ikke forstår at "åben" i virkeligheden betyder "åben for alle.. undtagen dem vi ikke gider have med".
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Amazing Ferret

Det handler jo ikke om hvem man gider at have med - det handler om at en enkel person laver så meget ballade og truer til højre og venstre. Hvis man ikke kan opføre sig ordenlig og overholde de regler der er - så er man bare ikke velkommen

Peewit

Citat fra: Malene Dato  4. November 2009, kl. 22:30
Så er jeg åbenbart den eneste der ikke forstår at "åben" i virkeligheden betyder "åben for alle.. undtagen dem vi ikke gider have med".

Nej den havde jeg heller ikke forstået Malene..
Men er meget glad for jeg så lige blev så meget klogere........!
Wit beyond measure is man's greatest treasure. - Hvil i Fred Molly og Dora <3

PiaLyng

 :nej: :nej: :nej:
En smiley siger nærmest mere end 1000 ord

Shamua

Citat fra: Amazing Ferret Dato  4. November 2009, kl. 22:35
Det handler jo ikke om hvem man gider at have med - det handler om at en enkel person laver så meget ballade og truer til højre og venstre. Hvis man ikke kan opføre sig ordenlig og overholde de regler der er - så er man bare ikke velkommen
Nu ved jeg ingeting og tager ikke parti, men normalt, i de foreninger jeg er med i, vil man få karantæne (3 måneder - 2 år) for lignende opførsel ikke smidt ud på livstid. Virker lidt voldsomt at man bare er forvist fra alt fordi man har gjort noget dumt! Måske personen har lært af sine fejl.  (ved ingen ting)!...


Vh. Marianne