Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

skal - skal ikke

Startet af Soelberg`s SUN ferret, 25. November 2009, kl. 11:05

Soelberg`s SUN ferret


Når nu basserne har fået deres vinterpels, er det så nødvendigt at vaske dem inden den kommende udstilling ??

Hvem vil vaske og hvem vil ikke vaske ?

kom gerne med for og imod, især jer der har angora. Hvad vil i gøre ??

Amazing Ferret

Jeg vasker alle mine en uges tid før uanset hvordan de ser ud  :)

Peewit

Jeg har også i sinde at vaske mine lidt før.
Wit beyond measure is man's greatest treasure. - Hvil i Fred Molly og Dora <3

cibatuchsi

vi vasker kun lige over med rent vand hvis vi kan se de er beskidte.

Soelberg`s SUN ferret


Er der nogen bestemt grund til at de bliver vasket ??

lugt eller beskidt pels eller hvordan. Jeg har jo stadig min første udstilling til gode endnu, så er lidt nysgerrig omkring det at vaske og hvorfor

Peewit

Det er min første udstilling og tænkte egentlig bare det var en hurtig tur med noget vand og ikke andet de skulle igennem, bare så jeg var sikker på de ikke var beskidte.
Wit beyond measure is man's greatest treasure. - Hvil i Fred Molly og Dora <3

cibatuchsi

indtil nu har vi ikke vasket før en udstilling, syntes kun det er nødvendigt hvis de har rullet sig i bakken osv.
men nu har vi det også sådan at vores dyr skal udstilles som vi syntes er bedst for dem og ikke som andre(dommerne bedst kan lide dem)
hvis du vasker dem så husk det helst skal være uden sæbe og det samme med deres sengetøj. for dyr skal jo lugte af dyr;) og tror der er nogen der vil trække ned på det hvis de lugter af skyllemiddel feks.

Soelberg`s SUN ferret

Citat fra: cibatuchsi Dato 25. November 2009, kl. 12:09
indtil nu har vi ikke vasket før en udstilling, syntes kun det er nødvendigt hvis de har rullet sig i bakken osv.
men nu har vi det også sådan at vores dyr skal udstilles som vi syntes er bedst for dem og ikke som andre(dommerne bedst kan lide dem)
hvis du vasker dem så husk det helst skal være uden sæbe og det samme med deres sengetøj. for dyr skal jo lugte af dyr;) og tror der er nogen der vil trække ned på det hvis de lugter af skyllemiddel feks.

:ja: ja det er klart det med vaskepulver og sæbe der lugter meget. Det bruger jeg af princip heller aldrig når jeg vasker deres tæpper

lille_jill

Chucky får lige en skyller uden shampoo et par dage før.. det gør ham lidt fluffy

Amazing Ferret

Et godt lille tip - brug sæbespåner til at vaske dyrene i  :) Det sætter ikke lugt i pelsen og så er der olie i spånerne som hjælper huden

Bawa

Jeg har tænkt mig at vaske Neelix (som er angora)
.. Bare for at være sikker på at der ikke er skidt i pelsen :)
Men ikke med sæbe. De andre har jeg ikke tænkt mig at vaske.

Soelberg`s SUN ferret

Citat fra: Amazing Ferret Dato 25. November 2009, kl. 12:21
Et godt lille tip - brug sæbespåner til at vaske dyrene i  :) Det sætter ikke lugt i pelsen og så er der olie i spånerne som hjælper huden

mener du det seriøst  :fnis:

Soelberg`s SUN ferret

Citat fra: Bawa Dato 25. November 2009, kl. 12:23
Jeg har tænkt mig at vaske Neelix (som er angora)
.. Bare for at være sikker på at der ikke er skidt i pelsen :)
Men ikke med sæbe. De andre har jeg ikke tænkt mig at vaske.

skyller du kun i vand så ??

Amazing Ferret

Citat fra: Soelberg`s SUN ferret Dato 25. November 2009, kl. 12:28
Citat fra: Amazing Ferret Dato 25. November 2009, kl. 12:21
Et godt lille tip - brug sæbespåner til at vaske dyrene i  :) Det sætter ikke lugt i pelsen og så er der olie i spånerne som hjælper huden

mener du det seriøst  :fnis:

Ja jeg mener det seriøst  :) Jeg gør det selv. De får den lækreste pels bagefter

cibatuchsi

Citat fra: Amazing Ferret Dato 25. November 2009, kl. 12:21
Et godt lille tip - brug sæbespåner til at vaske dyrene i  :) Det sætter ikke lugt i pelsen og så er der olie i spånerne som hjælper huden
kunne forstille mig at det ville nedbryde deres naturlige oliering af pels/hud. da jeg personligt ville mene at sæbespåner er ret kraftigt og vil gøre mere skade end gavn(læs: ødelægge deres naturlige fedtlag)
men ja det er bare min mening om det. kan jo være det hjælper;)