Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

skal - skal ikke

Startet af Soelberg`s SUN ferret, 25. November 2009, kl. 11:05

Bawa

Citat fra: Soelberg`s SUN ferret Dato 25. November 2009, kl. 12:31
Citat fra: Bawa Dato 25. November 2009, kl. 12:23
Jeg har tænkt mig at vaske Neelix (som er angora)
.. Bare for at være sikker på at der ikke er skidt i pelsen :)
Men ikke med sæbe. De andre har jeg ikke tænkt mig at vaske.

skyller du kun i vand så ??
Ja :) Medmindre han har prut i pelsen :fnis:
Så må han få en tur med ilder-sæbe også.

Soelberg`s SUN ferret

Citat fra: Amazing Ferret Dato 25. November 2009, kl. 12:33
Citat fra: Soelberg`s SUN ferret Dato 25. November 2009, kl. 12:28
Citat fra: Amazing Ferret Dato 25. November 2009, kl. 12:21
Et godt lille tip - brug sæbespåner til at vaske dyrene i  :) Det sætter ikke lugt i pelsen og så er der olie i spånerne som hjælper huden

mener du det seriøst  :fnis:

Ja jeg mener det seriøst  :) Jeg gør det selv. De får den lækreste pels bagefter


okay

Amazing Ferret

Jeg har købt Coop's mærke af sæbespåner - det er uden parfume og farve

Soelberg`s SUN ferret

Citat fra: Bawa Dato 25. November 2009, kl. 12:35
Citat fra: Soelberg`s SUN ferret Dato 25. November 2009, kl. 12:31
Citat fra: Bawa Dato 25. November 2009, kl. 12:23
Jeg har tænkt mig at vaske Neelix (som er angora)
.. Bare for at være sikker på at der ikke er skidt i pelsen :)
Men ikke med sæbe. De andre har jeg ikke tænkt mig at vaske.

skyller du kun i vand så ??
Ja :) Medmindre han har prut i pelsen :fnis:
Så må han få en tur med ilder-sæbe også.


prutpels  :lol:

Bawa

Citat fra: Soelberg`s SUN ferret Dato 25. November 2009, kl. 12:37
Citat fra: Bawa Dato 25. November 2009, kl. 12:35
Citat fra: Soelberg`s SUN ferret Dato 25. November 2009, kl. 12:31
Citat fra: Bawa Dato 25. November 2009, kl. 12:23
Jeg har tænkt mig at vaske Neelix (som er angora)
.. Bare for at være sikker på at der ikke er skidt i pelsen :)
Men ikke med sæbe. De andre har jeg ikke tænkt mig at vaske.

skyller du kun i vand så ??
Ja :) Medmindre han har prut i pelsen :fnis:
Så må han få en tur med ilder-sæbe også.

prutpels  :lol:
Ja det er jo ikke særlig charmerende :lol:

Soelberg`s SUN ferret

Citat fra: Amazing Ferret Dato 25. November 2009, kl. 12:36
Jeg har købt Coop's mærke af sæbespåner - det er uden parfume og farve

:ja:

Starshineferrets

jag tvättar aldrig mina illrar innan en utställning... faktum är att jag i stort sett aldrig tvättar dem :)

PiaLyng

Jeg tror alle mine skal vaskes da især mine hvalpe har en herlig idé med at rulle sig i bakken :tsk:
Men det bliver nok bare lige noget vand over dem.

AlisVolatPropiis

Det er meget sjældent dommerne ikke foretrækker de lugter af ilder. Især de engelske bryder sig ikke om sæbelugt på dyrene.

Jeg har vasket en enkelt gang...men begyndte at finde det ret unødvendigt....klart hvis de har noget i pelsen, så tager jeg det med rent vand....men ellers ikke. Der er ikke nogen grund til at vaske ildere, de har bedst af deres eget sunde fedtlag i pelsen...og dommerne foretrækker sædvanligvis deres pels au naturel.... :)

Det kan dog være de en uges tid før får deres ene af deres to årlige bade...men det er mere fordi det er ved at være tid :)

Anne

HVis mine er ok i pelsen så vasker jeg det ikke. Det er kun hvis de er beskidte eller rigtigt trælse i pelsen.

FerretParadise

Jeg vasker heller ikke mine inden denne udstilling, de blev vasket i oktober, og det må være nok.
Ann Hillerslev.

Barky

Jeg vasker mine inden udstilling.. Det er egentlig mere vane end det er nødvendigt. Men bagefter syns jeg altid at de får en super dejlig pels, og er mindre fedtede at nusse med... :)
Jeg bruger shampoo til dyr. Og de bliver vasket ca 2-3 gange om året... Det har ALDRIG påvirket deres pels eller hud negativt.
Selvfølgelig kan jævnlig (flere gange om mdr) vask gøre pelsen og huden tør, bør man måske lige nævne.
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Katrine

#27
Citat fra: Barky Dato 25. November 2009, kl. 17:10
Jeg vasker mine inden udstilling.. Det er egentlig mere vane end det er nødvendigt. Men bagefter syns jeg altid at de får en super dejlig pels, og er mindre fedtede at nusse med... :)
Jeg bruger shampoo til dyr. Og de bliver vasket ca 2-3 gange om året... Det har ALDRIG påvirket deres pels eller hud negativt.
Selvfølgelig kan jævnlig (flere gange om mdr) vask gøre pelsen og huden tør, bør man måske lige nævne.

alm menneske shampoo?

- Det er min første udstillingen og jeg ved virkelig ikke om jeg skal vaske eller ej, hun er aldrig beskidt, så det regner jeg heller ikke med hun er før udstillingen.
Hun har aldrig været i bad før, så hmm jeg ved det ikke
Ildere: Loppen & Bamse

Barky

"Shampoo til dyr"

Nej, jeg bruger bestemt ikke alm menneske shampoo. Det er beregnet til menneskehår, og jævnlig vask.
Dyreshampoo er helt anderledes. F.eks bruger jeg noget til hvide hunde til min albino pige. Og noget til mørk pels dengang jeg havde en mørk standard. Ellers er der mange forskellige varianter. Kig i din lokale dyrehandel efter de lyserøde/lilla KW shampoo'er.
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Anne

Du må aldrig bruge menneskeshampoo til en ilder. HVis du vil vaske så køb en shampoo til dyr!
Men der er altså ingen grund til at vase indne udstillingen med mindre de hr noget i pelsen eller de er meget trælse i pelse, f.eks. virile dyr der er helt fedtede.