Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Vinterildern 2011

Startet af Marianne, 4. Oktober 2010, kl. 22:59

Starshineferrets

#15
Uppdaterar med lite ny information:

Från och med 2011 så kommer Vinterilder'n att försöka ha egna klasser för Angora illrar på utställningen, förutsatt att vi får 5 eller fler angoror anmälda

För er som redan anmält illrar men valt att inte anmäla angoror finns så klart ännu möjligheten att anmäla extra illrar.

Starshineferrets

Glömde att påpeka att vi även kommer att dela ut Bästa Angora om vi får minst 2 klasser med angoror.

Shamua


Vh. Marianne

Anne

sejt :) Jeg har ingen angora, men jeg synes det er på tide de får derse egen klasse på alle udstillinger.


FerretParadise

Jeg synes også det er et super godt initiativ. :)
Jeg tror på, at det vil gøre, at flere danskere får lyst til at deltage. ;)
Ann Hillerslev.

Shamua

Citat fra: FerretParadise Dato 11. November 2010, kl. 22:58
Jeg synes også det er et super godt initiativ. :)
Jeg tror på, at det vil gøre, at flere danskere får lyst til at deltage. ;)
Ja helt sikkert :)

Vh. Marianne

Anne

Jeg havde egentlig lidt tænkt mig at vælge vinterilderen fra, men My gider jo kun vinde noget når vi er i norge, så jeg bliver nok nødt til at tage afsted :P

LordDoom

Det lyder rigtig lækkert der kommer en angora klasse på vinterilderen, det bragte glæde her i huset, Så mangler vi bare en sort klasse også  :fnis: :dans:
Iøvrigt ville vi gerne lige høre om der er nogle der ved hvad dommere fra Rusland/Litauen ser på? negle/ pels mm??

Amelia W.R <3 - Kiss me Boy (Haku)<3 og Cleopatra Aysiha <3
Fiona Krystal & William i tankerne

Anne

Mine havde almindelige negle, sådan medium mener jeg, og jeg mener ikke jeg fik træk. My fik træk for at have for lette knogler! Jeg håber seriøst ikke de havde pillet dem ud af hende for at veje dem!

FerretParadise

Ann Hillerslev.

Starshineferrets

Dessa domare tittar inte alls på klolängde egentligen, klorna ska bara vara välvårdade och jämna, päls och färg är inte heller så viktigt, bara pälsen är i godkondition och jämn i färg. De har inga preferenser mot olika färgnyanser. Vad de tittar främst på är kroppsbyggnad, hållning, generell struktur, muskulator och proportioner. Klor, rena öron, lukt etc är af underordnad betydelse.

Dessa domares bedömning är faktiskt den enda som jag hittills har satt något värde på. andra domares bedömning är för mig mest ett skämt där jag sällan håller med ;)

Eliza

øv nu er jeg endne mere ærgelig over ikke at skulle med  :(
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

FerretParadise

Citat fra: Eliza Dato 12. November 2010, kl. 12:40
øv nu er jeg endne mere ærgelig over ikke at skulle med  :(
Hvad nu hvis du kunne køre med nogen?
Ann Hillerslev.

Eliza

Citat fra: FerretParadise Dato 18. November 2010, kl. 12:14
Citat fra: Eliza Dato 12. November 2010, kl. 12:40
øv nu er jeg endne mere ærgelig over ikke at skulle med  :(
Hvad nu hvis du kunne køre med nogen?

Ved ikke lige hvem det skulle være.. men det kommer jo også hurtigt til at koste noget alligevel  :(
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Marianne

Nå har vi fått bekreftet 2 dommere til.
Det blir Riina Saksa og Aija Kouhi fra Finland. De har en lang dommerutdannelse og har dømt på flere utstillinger i andre land, så vi har all tro på at de vil gjøre en bra innsats på Vinterildern :) 4 dommere vil også bidra til at utstillingen ikke blir alt for lang, uten at det går på bekostning av tiden hver dommer får til den enkelte ilder.

Vi får litt større kapasitet på antall ildere med 4 dommere, så alle som vil være med vil få plass. Det er bare til å sende på melding til paamelding@vinterildern.com

Vi har også noen ledige klasser dersom noen ønsker å sponse. Det koster 100 kr per klasse. Ønsker du å bidra med andre ting, som gaver til loddbordet, eller hjelp under selv utstillingen, er du hjertelig velkommen til det  :D

Vi jobber også med å få på plass et par ting som vil gjøre dagen litt mer artig og givende for de som velger å benytte seg av det tilbudet, mer info kommer dersom vi får det på plass :)

Har du/dere allerede sendt påmelding setter vi stor pris på om du/dere sender inn info på de ilderene dere har meldt på. Jo tidligere vi får infoen jo bedre går planleggingen av de siste hektiske ukene før utstillingen går av stabelen. Infoskrivet sendes ut forhåpentligvis i neste uke, jeg venter bare på tilbakemelding om de siste detaljene angående lokalet.

Hjertelig velkommen alle sammen :D