Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

VIF 2010 er overstået

Startet af Stephanie, 6. November 2010, kl. 23:32

Sølvsten

VIF 2010 var vores første udstilling hvor vi havde dyr med. Jeg er dybt imponeret over det kæmpe stykke arbejde arrangørerne havde stået for. Jeg synes alt gik rigtigt godt. Jeg havde forventet at det ville være vildt stressende at deltage, men det var så godt organiseret at alt klappede for os.

Jeg sad ved et bord med nogle fantastiske søde mennesker som var rigtige søde til at hjælpe og ikke mindst til at hygge. Tusind tak alle jer for en rigtig hyggelig dag.

Dommerne må ha været meget dygtige og grundige, for de havde kommenteret de "fejl" vores dyr har. Der var dog nogle søde kommentarer som vi ikke havde forventet men blev meget glade for.

Rufus vandt en 3. plads hvilket var den vi blev mest glade for. Han er vores mandags ilder.
Benny vandt en 2. plads som vi er meget glad for
Vera vandt en 1. plads hvilket vi blev mest overrasket over ja faktisk troede jeg at Trine havde taget fejl. Den er vi naturligvis også meget glad for.

Tusind tak til alle for en fantastisk hyggelige udstilling.

PiaLyng


Bawa

#17
Kæmpe ros til arrangørerne herfra også!
Dommerne var grundige og gode til at skrive kommentarer.
Dog brød jeg mig ikke om at Emma kom ud og manglede en stor tot pels i nakken :X
Men uheld sker jo. Hun fik også en super flot anden plads. Jeg er virkelig stolt af hende!

Kaya fik en første plads, hvilket jeg virkelig ikke havde forventet. Det var bare så flot!
Hun fik også dommer kommentaren; kunne blive en god avls ilder :D Lidt sjovt, når det nu er det hun er.
Perry fik ingen præmie, men han fik nogle okay point. Glæder mig til at se hvor han ligger i forhold til de andre.

Og så tusind tak til alle de dejlige mennesker der gjorde dagen til noget helt specielt <3
Det var virkelig, virkelig hyggeligt! Glæder mig rigtig meget til næste gang!

Charlotte

Tillykke med alle placeringerne.  :)

Jeg var jo derude og kigge igår og jeg vil gerne give en ros til dem der havde ildere i en løbegård hvor der blev fodret med mus. Vi gik forbi nogle gange og da de blev fodret med musene, så blev der lagt "låg" hen over så det ikke var alt for synligt. At jeg så kiggede ind fordi det undrede mig at det var på er jo min egen skyld.  :(  Men tak for det hensyn I tog på den måde.  <3
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Stephanie

Citat fra: Bawa Dato  7. November 2010, kl. 14:32

Hun fik også dommer kommentaren; kunne blive en god avls ilder :D Lidt sjovt, når det nu er det hun er.


Øv, jeg havde lidt håbet på at dommerne var stoppet med at komme med den kommentar, da de faktisk ikke aner hvad det er for et dyr de står med i hånden og dømmer udelukkende på udseende uden at vide noget om generne på dyret.







Bawa

Citat fra: Stephanie Dato  7. November 2010, kl. 14:46
Citat fra: Bawa Dato  7. November 2010, kl. 14:32
Hun fik også dommer kommentaren; kunne blive en god avls ilder :D Lidt sjovt, når det nu er det hun er.
Øv, jeg havde lidt håbet på at dommerne var stoppet med at komme med den kommentar, da de faktisk ikke aner hvad det er for et dyr de står med i hånden og dømmer udelukkende på udseende uden at vide noget om generne på dyret.
Ja jeg synes heller ikke det er noget man kan bedømme ud fra udseendet ..
Så det var en underlig, men sjov kommentar at få. :)

Stephanie

Citat fra: Bawa Dato  7. November 2010, kl. 14:53
Citat fra: Stephanie Dato  7. November 2010, kl. 14:46
Citat fra: Bawa Dato  7. November 2010, kl. 14:32
Hun fik også dommer kommentaren; kunne blive en god avls ilder :D Lidt sjovt, når det nu er det hun er.
Øv, jeg havde lidt håbet på at dommerne var stoppet med at komme med den kommentar, da de faktisk ikke aner hvad det er for et dyr de står med i hånden og dømmer udelukkende på udseende uden at vide noget om generne på dyret.
Ja jeg synes heller ikke det er noget man kan bedømme ud fra udseendet ..
Så det var en underlig, men sjov kommentar at få. :)

Hehe, jeg fik kommentaren "smiling ferret" på en af mine, jeg ved ikke helt hvad det betyder, men da jeg selv kalder ham hvalrossen pga de lange tænder der stikker godt ud af munden på ham går jeg ud fra at det har noget med det at gøre   :D

PetPile

Tak for en rigtig god dag. Det er en af de bedste udstillinger jeg har været med til.

Folk er søde, imødekommende og jeg føler mig ikke udenfor, selvom at jeg ikke selv har en ilder.

Hold da op nogle fantastiske dyr.
PetPile - Tilbehør til ildere :love:
www.petpile.dk | [email]mail@petpile.dk[/email]

www.facebook.com/petpile

Anne

Tak for en god dag og undskyld til dem der gerne ville snakke hvor jeg måske var lidt ved siden af mig selv. Kom jo af med min pasningsdreng i går, så havde meget blandede følelser på udstillingen.

Jeg synes generelt udstillingen var fin, og det eneste seriøst kritikpunkt jeg har er at jeg ikke mener dommerne skal skrive på kommentarene at det er et godt avlsdyr. Jeg er klar over at det er noget helt andet i england end her, men jeg synes virkelig det er dybt forkert. Jeg kan godt huske de gjorde det sidst da var i dk, og der skrev de det til en ilder der var alt andet end et godt avlsdyr, hvilket ejeren heldigvis godt selv vidste.


Malene

Jeg er glad for at der var så mange kommentarer på dommerskemaet. Det er virkelig dejligt at se!
Det er første gang at jeg nogensinde har fået skrevet på Hectors dommerskema at han har en "ekstra lille tand" og derfor blev trukket for det. Han har så godt nok to ekstra tænder, men det er jo også svært at tælle dem, når de er så små og sidder som de gør. Det er bare rart at vide at de altså har set det, for det er jo noget der skal trække ned :D

Er der forresten nogen der ved hvad punktet "colour changes" dækker over? Umiddelbart ville jeg gætte på farveskift, men det passer ikke med nogle kommentarer jeg så der.
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

KittAnderson

#25
Citat fra: Trashstar Dato  7. November 2010, kl. 02:06
Tilmeldte ikke mine i år.
Var der sammen med Gitte og Skipper/ Ilderhjemmet
Deres smukke Quark vandt endnu engang 1. pladsen i handicappede.
Jeg fik brugt for over 1000 kroner hos Petpile som er en af mine bekendte også.
Alt i alt har det været skide skønt!
Især fordi jeg bor i Albertslund, og ikke skulle bruge andet end en cykel. Og jeg kendte vejen ;) Hah..

Håber de vælger samme sted næste år. Eller et der er lige så hyggeligt!

For det var fandme godt med hygge og plads på samme tid.
Og man kunne se alting fra alle vinkler. Det var perfekt :)

Mettes Skarptand vandt da 1.pladsen, eller husker jeg helt forkert?
At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.

Stephanie

Citat fra: Malene Dato  7. November 2010, kl. 15:48
Jeg er glad for at der var så mange kommentarer på dommerskemaet. Det er virkelig dejligt at se!
Det er første gang at jeg nogensinde har fået skrevet på Hectors dommerskema at han har en "ekstra lille tand" og derfor blev trukket for det. Han har så godt nok to ekstra tænder, men det er jo også svært at tælle dem, når de er så små og sidder som de gør. Det er bare rart at vide at de altså har set det, for det er jo noget der skal trække ned :D

Er der forresten nogen der ved hvad punktet "colour changes" dækker over? Umiddelbart ville jeg gætte på farveskift, men det passer ikke med nogle kommentarer jeg så der.

Det må vel være alle slags farve ændringer overalt på ilderen hvad enten det er i form af pletter på en næse der ellers skal være sort eller afvigelser i forhold til idealet på den farveklasse de er tilmeldt? Bare et gæt fra mig. Da mine 2 sorte fik kommentarer på at de har fået 1 lille hvid plet på deres næser (hvilket jo også bør trække ned). Men samtidigt har Potter så fået 10 der, selvom han ikke er hvad jeg opfatter som en rigtig silver længere da han jo har smidt næsten alle sorte hår og kun har en ca 20-30 stk ned af ryggen. Så tjaa.. må indrømme at jeg vist heller ikke helt ved hvad den gruppe dækker

Stephanie

Citat fra: KittAnderson Dato  7. November 2010, kl. 15:53
Citat fra: Trashstar Dato  7. November 2010, kl. 02:06
Tilmeldte ikke mine i år.
Var der sammen med Gitte og Skipper/ Ilderhjemmet
Deres smukke Quark vandt endnu engang 1. pladsen i handicappede.
Jeg fik brugt for over 1000 kroner hos Petpile som er en af mine bekendte også.
Alt i alt har det været skide skønt!
Især fordi jeg bor i Albertslund, og ikke skulle bruge andet end en cykel. Og jeg kendte vejen ;) Hah..

Håber de vælger samme sted næste år. Eller et der er lige så hyggeligt!

For det var fandme godt med hygge og plads på samme tid.
Og man kunne se alting fra alle vinkler. Det var perfekt :)

Mettes Skarptand vandt da 1.pladsen, eller husker jeg helt forkert?

Nej, du husker ikke forkert, Skarptand vandt klassen for handicappede, og Quark vandt 1. pladsen i den klasse han stillede op i

Cille

#28
Tusind tak alle sammen for igår.
Dette er både gæster,deltager og arrangørerne, som skal have den tak :D

Og kæmpe tiilykke til alle dem der vandt :dans:

Jeg synes så dommerskemaerne var ret sjove, og Mette og jeg grinte helt vildt over dem på turen hjem.
Plus jeg da trøster mig med vi åbenbart" næsten ALLE" har ilder med for små øjne,for små øre og som tit også sidder forkert på ilderens hoved, for lille eller smal kranie, for korte klør,forkert farver , for lyse næser(og den støreste joke var min bermuda der fik træk for hans for pæne angora næse :lol:)og alle havde faktisk været i bad.

Men jeg vandt så også selv lidt.

3 plads : X-Ray
2 plads : Bermuda
2 plads : Epoxy
1 plads : Titania.... og den havde jeg slet ikke forventet,da hun altid har lagt som nr sjok i hendes klasse som hun har deltaget i, så jeg blev så glad over den plads :D


Sølvsten

Citat fra: Sølvsten Dato  7. November 2010, kl. 14:03
VIF 2010 var vores første udstilling hvor vi havde dyr med. Jeg er dybt imponeret over det kæmpe stykke arbejde arrangørerne havde stået for. Jeg synes alt gik rigtigt godt. Jeg havde forventet at det ville være vildt stressende at deltage, men det var så godt organiseret at alt klappede for os.

Jeg sad ved et bord med nogle fantastiske søde mennesker som var rigtige søde til at hjælpe og ikke mindst til at hygge. Tusind tak alle jer for en rigtig hyggelig dag.

Dommerne må ha været meget dygtige og grundige, for de havde kommenteret de "fejl" vores dyr har. Der var dog nogle søde kommentarer som vi ikke havde forventet men blev meget glade for.

Rufus vandt en 3. plads hvilket var den vi blev mest glade for. Han er vores mandags ilder.
Benny vandt en 2. plads som vi er meget glad for
Vera vandt en 1. plads hvilket vi blev mest overrasket over ja faktisk troede jeg at Trine havde taget fejl. Den er vi naturligvis også meget glad for.

Tusind tak til alle for en fantastisk hyggelige udstilling.

For pokker da! Jeg er vist stadig i min vinderrus. Soory folks. Et stort tillykke til alle de dejlige ildere der vandt.