Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Velkommen tilbage...

Startet af Winther Ilderen, 6. Juni 2011, kl. 19:41

Winther Ilderen

Det vil jeg heller ikke udsætte nogle af mine dyr for. Der ud over bruger jeg ikke nakketag på mine dyr overhovedet. Måske i husker hvordan Jack blev bidt af en af mine da han tog nakketag på den til V.I.F. Ikke alle ildere bryder sig om det og jeg syntes det er grænseoverskridende for ilderen og gøre det. Alene smerten ved klemmerne er nok.

Masa

Maximus og Nayuki kunne ikke engang mærke noget, de sad bare på bordet og slikkede vitaminpasta. Ichigo og Liesl blev lidt sure, men jeg synes ikke at undersøgelsen var særlig slemt...   

KariN

Citat fra: Winther Ilderen Dato  6. Juni 2011, kl. 19:41
Det vil jeg heller ikke udsætte nogle af mine dyr for. Der ud over bruger jeg ikke nakketag på mine dyr overhovedet. Måske i husker hvordan Jack blev bidt af en af mine da han tog nakketag på den til V.I.F. Ikke alle ildere bryder sig om det og jeg syntes det er grænseoverskridende for ilderen og gøre det. Alene smerten ved klemmerne er nok.

Jack holdte altså ikke din ilder i nakken overhovedet! Den bed ham og så tog en anden ilderbærer den og holdt den i nakken fordi at jack's hænder blødte helt vildt!
Vi tager heller ikke vores dyr i nakken overhovedet, og Jack ville aldrig holde en ilder i nakkeskindet, så den bed ikke fordi han holdt den i nakken..

Men nej mine skal heller ikke udsættes for den oplevelse til den undersøgelse, så vi melder også fra
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Winther Ilderen

Det gider jeg slet ikke diskutere med dig Karin. Jeg havde lige sagt til Jack han skulle tage den stille og rolig, han tog den ikke efter mine anvisninger og den bed så, efter første bid tog han den i nakken og da gik det så helt galt SÅ BIDER HAN NEMLIG IGEN OG IGEN som han gjorde ved Jack. Der var heller intet galt da han kom ind til dommerne 2 gang. Men det er slet ikke det vi skal snakke om nu.

Dark Crystal Ferret

#4
Jeg vil så lige indføje at jeg stod lige bag ved da Jack kom ud med din ilder Helle. Han blev skam bidt helt vildt af den, og den var bestemt ikke vendlig stemt.
Nu kender jeg Karina, og jeg ved de ikke bruger den slags metoder hjemme hos dem.
Udover det så ville jeg altså også tage ordenligt fat i en ilder der skam bed mig sådan. Og så syndes jeg heller ikke man skal medbringe en ilder hvis man ikke har nok styr på den til  den bider folk til blods.
For et stykke tid siden var der en katte udstilling hvor en af kattene bed dommeren rigtig slemt så hun måtte sys. Og ved du hvad.. hun blev smidt ud fra alle udstillinger af under den forening for det.
Og i dette her tilfælde så er jeg enig i man ikke skal tage en ilder i nakken.. dog kan jeg sige jeg så hvad der skete da jack kom ud med din ilder, og jeg ser det ikke som om han gjorde noget forkert i forhold til hvordan ilderen reagerede overfor ham..
Og jeg ved ikke hvad du selv havde regnet med du ville gøre i sådan et tilfælde, andet end at holde ilderen godt fast ind til den var over hos sin ejer.
Men syndes ikke man kan give andre skylden her, end dem der tager dyr med der ikke er til at håndterer. Ikke på en udstilling.
Jeg har ondt af Jack. Han var rigtig slemt tilrædt efter det her..


Cille

Winther Ilderen
Hvorfor bringer du det i det hele taget op i denne tråd?
Det er da kun for skabe røre, og du kunne jo have skrevet

Ændret af mig:
Det vil jeg heller ikke udsætte nogle af mine dyr for. Der ud over bruger jeg ikke nakketag på mine dyr overhovedet.
Ikke alle ildere bryder sig om det og jeg syntes det er grænseoverskridende for ilderen og gøre det. Alene smerten ved klemmerne er nok.

Dvs undladt det andet,som intet havde at gøre med noget i denne tråd...

KariN

Ej men jeg vil altså ikke finde mig i at du påstår at han tog din ilder i nakken! og at det var DERFOR den bed, for det var det jo egentlig ikke (Jeg så det altså med mine egne øjne og det stoler jeg mere på, end hvad folk udenfor dommerlokalet siger der skete)

Jeg kender min kæreste og jeg ved hvordan han håndterer ildere.. vi har selv en af de værste bide ildere jeg nogensinde har mødt og helt ærligt, hvis du havde instrueret ham i hvordan din ilder skulle håndteres så har han også gjort det sådan!
Han har stor respekt for folk og deres dyr og hvis man beder ham om at gøre tingene på en bestemt måde så gør han det!! At dit kræ så bider ham og en anden ilder-bærer er nød til at holde din ilder (som så uheldigvis bliver holdt i nakken af den anden person) det er satme ikke hans skyld!

Jeg vil heller ikke diskutere det med dig for jeg er slet ikke i tvivl om hvem der taler sandt her.. og i øvrigt var du ikke selv tilstede i dommerlokalet da det skete, det var jeg tilgengæld ;)
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Barky

Føj Helle... Forstå nu at du tager fejl og kom så videre....!

Ved du forresten godt at hver gang du peger finger ad folk? Så vender der 3 fingre mod dig selv...

Jeg har aldrig mødt et mere selvdestruktivt menneske end dig, gang på gang ser jeg dig spænde ben for dig selv. Træk vejret og tænk dig om før du taler/skriver.

Når det er sagt, fortsat god aften.
Bla bla bla.... Hilsen Julia

AlisVolatPropiis

Godt der nu efterhånden bliver sendt ildere ind i kasser -så udstillinger slipper for både skambidte bærere og folk der bagefter føler behov for at lyve omkring tingene for at dække over deres ilder simpelthen bare ikke er udstillingsegnet temperamentsvist...uanset hvor meget den så end er det udseendemæssigt :)

Winther Ilderen

#9
Cille jeg er helt enig med dig, jeg skulle have skrevet som du skriver.

Maria og Karin.. Ja det er temmelig synd for Jack tro endelig ikke jeg ikke syntes det.
Men lige den ene ilder her er meget speciel og bed også ved opdrætter. Jack fik udtrykkelig besked om hvordan han skulle håndteres. Jack var vildt stresset ( Ikke ilderen) da han tog ham og tog ham forkert hvilket betød han blev bidt og Karin som Maria også lige har sagt tog Jack ham i nakken efter han blev bidt første gang og det skal man bare slet ikke gøre ved ham da han så bider. Nu kunne jeg så fortælle en historie om den ilder, men vælger ikke og gøre det for sikke en diskusion der så ville komme ud af det.

Nu vil jeg ikke skrive mere om det for det er slet ikke det vi skal diskutere.

MEN JEG FASTHOLDER NAKKETAG DUR IKKE TIL ALLE ILDERE og JEG SYNTES SLET IKKE MAN SKAL BYDE EN ILDER DET. DET BRUGES IKKE HER I HJEMMET DA DER FINDES MANGE ANDRE METODER OG HÅNTERE EN ILDER PÅ DER EVT BIDER.

Barky

Jamen hvorfor tager du så overhovedet sådan en ilder med på udstilling?
Hvis ilderen bider ved mindste stress så lad da for guds skyld kræet blive hjemme!? Eller blive i buret i det mindste...
Bla bla bla.... Hilsen Julia

AlisVolatPropiis

Det er da idet hele taget noget mindre ondt at tage en ilder i nakken (hvilket IKKE blev gjort af jack), end det er at udsætte en nemt stresset ilder for turen til og fra jylland og en udstilling....hvis den er SÅ sensibel så er det sgu da direkte dyreplageri!

KariN

#12
Helle:
Jeg har aldrig haft noget udestående med dig og er egentlig heller ikke interesseret i det, det er simpelthen spild af min tid!!

Men du skal ikke begynde at lyve om min kæreste og påstå at han har gjort sådan og sådan.. Han sidder altså lige ved siden af mig og da jeg bedte ham fortælle mig præcist hvad der skete den dag, fortalte han nøjagtig det jeg selv så i det dommerlokale (og det helt uden at jeg fortalte at der var gang i den her diskussion, så han fortalte egentlig bare hvad han selv oplevede)
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Dark Crystal Ferret

Jack tog den ikke i nakken.. det gjorde han altså ikke Helle.
Og det var ikke det jeg skrev..
Det er ikke okay at tage en ilder i nakken uanset hvilken det drejer sig om..
Og så kan jeg heller ikke lade vær med at tænke på hvorfor du så tager drengen med når du vidste den kunne bide.. Åbentbart helt tilbage fra opdrættere, hvad jeg så også tvivler på. For kender nogle af hendes dyr.. kender andre der har dyr fra hende. Og der er ingen problemer med disse dyr.

Men set i et andet lys.. så håber jeg du har lært af det og ikke tager den dreng med igen hvis han virkelig er så uforudsigelig ;)

Amazing Ferret

Da du fik den ilder fra opdrætter var den 8-10 uger og den bed som hvalpe bider....så sid ikke og giv skylden på Randi. Det er dog det laveste du kan gøre. Tag dog ansvar for dine egne dyr og så kom dog videre