Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Velkommen tilbage...

Startet af Winther Ilderen, 6. Juni 2011, kl. 19:41

Anne

#30
Du skriver jo selv han bider og alligevel giver du Jack skylden, på trods af at flere der faktisk var i lokalet så noget helt andet end det du påstår.

Tofta nappede også Jill på julefrittevitten. Det er da fordi tofta til tider er en snotilder, ikke fordi der er noget galt med Jill.

Amazing Ferret

Åhhh det er så nemt at give andre skylden....bliv dog voksen kvinde. Og nej dine dyr var bestemt ikke bidefri og harmoniske......jeg glemmer ikke på dit træf at Pot og Pande rent faktisk blev ved med at bide mig i tæerne   :S :S. Kald det bidefri en gang til

Dark Crystal Ferret

Citat fra: Amazing Ferret Dato  6. Juni 2011, kl. 22:58
Åhhh det er så nemt at give andre skylden....bliv dog voksen kvinde. Og nej dine dyr var bestemt ikke bidefri og harmoniske......jeg glemmer ikke på dit træf at Pot og Pande rent faktisk blev ved med at bide mig i tæerne   :S :S. Kald det bidefri en gang til

Og var ved at flænse flere af vores andres dyr til dit jule træf.

KariN

Syns det er super at du ved at der stod en kollega til Jack ved siden af jer inden han gik ind med din ilder..

Til din info.. så var Jack arbejdsløs på daværene tidspunkt! Så igen Helle.. Det er jo løgn alt det ævl du kommer med.. Gør os allesammen en tjeneste og få styr på de ting du siger/skriver så vi ikke skal holde styr på dem for dig!!
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Dyrenørden

Jeg blander mig udenom hvad der er sket på den udstilling men er et dyr stresset af at være på udstilling eller bliver det under udstilling så skal dyret blive hjemme eller have ro efter min mening. Hvorfor bærer man ikke selv sit dyr? Fordi man har mange dyr med eller hvordan?

Anne

fordi man ikke må påvirke dommeren, og dommeren må ikke vide hvis ilder der er hvis.

Men som det er nu bliver ildere så godt som altid båret ind i transportkasser, og det gør at det her problem ikke er aktuelt på nuværende udstillinger.

Cille

Jeg har selv en ilder der har stresset(heldigvis er han ovre det), men jeg kunne da aldrig finde på at blive sur over hvis den blev taget i nakke...den må ikke bide, og gør den er det ok straf på sådan en dag.
Bad faktisk om at de holdte ham fast,og var han for vild skulle de bare komme retur uden bedømning.
Det min skyld at den er med, og jeg er ked af hvis nogen af mine ilder skulle finde på at bide.... men hvis du kender dine dyr, og det skriver du jo at du godt vidste han kan finde på at bide.
jamen så lad den blive hjemme eller find dig i at folk måske reagere med forkert tag, for undgå at blive ædt

AlisVolatPropiis

Citat fra: Winther Ilderen Dato  6. Juni 2011, kl. 21:30

Men lige den ene ilder her er meget speciel og bed også ved opdrætter. (...) Nu kunne jeg så fortælle en historie om den ilder, men vælger ikke og gøre det for sikke en diskusion der så ville komme ud af det.

Citat fra: Winther Ilderen Dato  6. Juni 2011, kl. 22:54
Det var ikke min ilder der var stresset men Jack. Læs dog hvad der står skrevet.
Havde jeg vist en ilder bærer blev bidt af ham ville jeg aldrig have bragt ham med.Det omtalte dyr har andre så ikke fået lov og håndtere da jeg ikke ville tage chancer med han skulle bide andre.


Noget her stemmer bare ikke.....du ved han bider, og det har han gjort allerede fra lille.....men du ville hvad?....lige tjekke om det OGSÅ gjaldt på udstillinger før du lige undlod den vinderchance eller????

Og for femhundrede syttende gang Jack tog ikke den ilder i nakken...han blev taget i nakken af en anden ilderbærer da de måtte vriste din ilder løs fra Jacks hånd...og undgå selv at blive bidt...

Og hvis du synes det er så forargeligt så lad være med at tage en ilder med du ved bider i den grad!.....ilderbærere er frivillige og skal fandme ikke udsættes for bid, bare fordi du forventer at få lov til at deltage med alt du gerne vil...det er udelukkende DIT ansvar!

Barky

Hold nu op Helle.... Drop det... Kan du ikke læse at der rent faktisk er FLERE uvildige vidner til at det IKKE var Jack's skyld at din ilder bed ham. Nogen gange bider ildere. Din ilder døde ikke af det, Jack døde ikke af det. Og du dør heller ikke af at erkende at det skete, og at det er FORTID!

Det kan godt være at dine venner så noget som du har sagt skete. Men nu er det rent faktisk sådan at her er flere, som ikke engang er venner alle sammen (og dermed ikke "obligatoriske" rygklappere), som SÅ at din ilder bed ham... Længere er den ikke.

Min ilder har også bidt nogen mennesker, so what? Det er en ilder for pokker.. De bider nogen gange?
Om jeg fatter at du gider rode rundt i det, og endda opdigte løgne omkring det for at "beskytte" dit ry... Kan du slet ikke se at det giver 120% bagslag for dig?
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Dyrenørden

Anne: Okay meget mystisk synes jeg. hehe. Men kan da godt se der kan komme problemer når ilder verdenen nu ikke er så stor ;)

Dyrenørden

Vælger man selv sine ilderbærer? For jeg vil nødigt overdrage min pige til en jeg ikke kender overhovedet :(

Dark Crystal Ferret

Jeg tror nok også bare i dit tilfælde Helle, at jeg ville være glad for at angørerne og dommerene ikke valgte at diske din ilder her og den faktisk fik en fin 2 plads i sin kasse alligevel.
På rigtig mange andre udstillinger kunne du nemlig nemt have risikeret den var blevet disket for det!

Anne

#42
Dyrenørden: der er mange ting der er mystiske, men det er måden det bliver gjort på, og så er det sådan. Det har nok også noget med spændingen at gøre, at hvis man var med inde ville man vide hvem der vandt da de sidder og noterer points løbende. Man vælger ikke selv sin ilderbære, men som sagt bliver de taget op i kasser nu, så det er jo bare en der skal bære en kasse op. Desuden er ilderbærere jo normalt ildermennesker med forstand på dyrene.

Trine: ENIG! Folk glemmer at ilderbærene er der for at hjælpe. De er ikke profesionelle eller noget som helst, de er mennesker der frivilligt hjælper på en dag, hvor der er meget stor brug for det. Det er beklageligt at ildere bliver taget i nakken imod ejers ønske, men medbringer man et dyr man ved der kan bide sig fast, så er det altså risikoen man tager, at folk handler hurtigt og bare får den AF. Selv om det ikek var jack der gjorde det, så blev den jo kun taget i nakken fordi der blev handlet hurtigt og den skulle fjernes.
Desuden synes jeg også der er grænser for hvor meget særhensyn man kan forlange der bliver taget. Man kan ikek forvente at andre mennesker kan bære ens ilder præcist som man selv ville have gjort, og har man en ilder man ved der bider hvis ikke ilderbæreren taler beroligende tysk til den mens han laver pirouetter, så skal man ikke bebrejde ilderbæreren for at dyret bed.

AlisVolatPropiis

Nej det gør man ikke, det er frivillige som hjælper på udstillingen :) men som det er nu bærer de blot kassen til dommeren som selv åbner og lukker dem ind igen, og så returnerer bæreren din ilder i kassen :)

Dog kan der altså normalt godt stoles på ilderbærerene :) -dette var en ekstrem hvor ilderen virkelig fik så godt fat i ilderbæreren at hans hånd imiterede en pakke fars :/

Barky

Citat fra: Dyrenørden Dato  6. Juni 2011, kl. 23:13
Vælger man selv sine ilderbærer? For jeg vil nødigt overdrage min pige til en jeg ikke kender overhovedet :(

Nej, der er som regel nogen faste på hele dagen, som skiftes til at tage en tørn. Men nu bliver de jo båret i transportkasser, så der er ikke en fremmed der skal holde din pige.. Kun dommeren.. :)
Bla bla bla.... Hilsen Julia