Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Velkommen tilbage...

Startet af Winther Ilderen, 6. Juni 2011, kl. 19:41

Dyrenørden

Det nu heller ikke fordi jeg tror ilderbærene er uerfarne med ildere eller noget men vil nok godt se folk lidt an først. Har oplevet så mange dyrefolk der var nogen tumper når det kom til stykket ;) Men stakkels ilder bærer at blive tygget sådan i :( Jeg tror sku jeg havde sluppet dyret så respekt for at han ikke bare lod kræet smutte ;) Er der en hjemmeside med de forskellige udstilinger? Er nødt til at komme med til en for at forstå de udstillinger ;)

AlisVolatPropiis

Kig under udstillinger :D der skulle gerne være links til dem alle...og kom endelig :D Vi er mange der gerne vil møde dig :)

Dyrenørden

Kigger på dem imorgen nu skal jeg putte sove ;) Vil også gerne møde jer ilderfolk har ikke rigtig nogen i min omgangskreds der forstår mig i forhold til mine ildere ;)

Malene

#48
Citat fra: AlisVolatPropiis Dato  6. Juni 2011, kl. 23:29
Kig under udstillinger :D der skulle gerne være links til dem alle...og kom endelig :D Vi er mange der gerne vil møde dig :)
Enig! Under Udstillinger kan du finde oversigter over udstillinger i Danmark, Sverige, Norge og Tyskland :D
Kom kom kom :D Det er super hyggeligt at være på udstilling :D

Citat fra: Dyrenørden Dato  6. Juni 2011, kl. 23:32
Kigger på dem imorgen nu skal jeg putte sove ;) Vil også gerne møde jer ilderfolk har ikke rigtig nogen i min omgangskreds der forstår mig i forhold til mine ildere ;)
Det kender jeg godt. Jeg havde det på samme måde i starten :) Men nu er nogle af dem jeg snakker mest med, ildermennesker :D
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Eliza

Bare lige for at kommentere nogle af dyrenørdens spørgsmål: Så er det ikke alle udstillinger man kan få skrevet på dommerskemaet at ilderen ikke må tages i nakken. Fx kunne jeg ikke få det gjort på DIU, men skulle sige det til ilderbæren som skulle sige det til dommeren.
Jeg bruger ikke nakketag som opdragelse men vælger kun at skrive det på det ene af mine dyr, da jeg ved at det vil skade både dyret og den persons hånd hvis han skulle bide.

På den udstilling der snakkes om her var det vist sidste gang de blev båret ind i hånden af ilderbæren efterfølgende er det blevet til transportkasser, som er en langt bedre måde at gøre det på også når det handler om smittefare, som ikke var så meget oppe dengang som nu. Det skal så siges at rigtig mange dyr til den udstilling blev båret i nakken. Min ene tæve der aldrig i sit liv har bidt kom ud i nakken fordi hun ikke kunne sidde stille efter at have ventet i en fremmeds hænder i lang tid. Men det er bare en diskussion der har været der og tingene er blevet ændret siden, ja udstillingen har været der endnu engang siden hvor den virkelig bare gik godt.

Hvis du ikke vil give ilderen til en fremmed så er udstillinger nok ikke en god ide for dig da dommeren jo altid er fremmed (fra et andet land da vi ikke har nogle danske dommere og tror ikke at nogle danskere ville dømme i dk alligevel, for de ville blive beskyldt for snyd ligemeget hvad de gjorde) men efter de bliver båret i kasser er det ikke som sådan et problem.

Udstillinger er rigtig hyggelige og man får snakket med en masse ildermennesker, så synes helt klart du skal deltage, men vær opmærksom på at mange udstillinger hurtigt bliver fyldt op da folk sidder og venter på tilmeldingen åbner, men så kan man blive skrevet på venteliste.
Det man skal være mest opmærksom er smittefaren, så en god regl er ikke at røre andres dyr (selvom man får lov) uden at være sprittet af med den rigtige sprit og ikke tage dem ind til kroppen og altid spritte af inden man tager sine egne dyr.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Soelberg`s SUN ferret

Citat fra: Winther Ilderen Dato  6. Juni 2011, kl. 21:30

Nu kunne jeg så fortælle en historie om den ilder, men vælger ikke og gøre det for sikke en diskusion der så ville komme ud af det.

Helle den "HISTORIE" kunne jeg egentlig godt tænke mig at høre   :@