Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

First Class Ferret 2013

Startet af Cille, 16. September 2012, kl. 03:00

anjafh

skal ens ilder kunne noget specielt for at være med i udstilling :)?
Koko og Klunde <3

Stephanie

Citat fra: Barky Dato  6. November 2012, kl. 00:12
Nå.
Så har jeg også måttet tilmelde mig. Ikke af min egen gode vilje dog. I er nok flere som kan huske at jeg udtalte at jeg var færdig med at udstille med mindre at mine dyr manglede for at oprette klasser. Ja, og så døde de jo i foråret...

Nu er jeg så, fra mange kanter (Blandt andet: Anne, Marianne, Christina, Trine, Lone osv osv osv) blevet TVUNGET til at udstille igen med de 2 nye.
Så på First Class kan I få den udsøgte fornøjelse af: MIG samt:

Noccalula Ferrets Midnight Hyper
Junior, Tæve, Albino, Uneutraliseret, Korthår

og

Pandora
Junior, Tæve, Vildtfarvet, Uneutraliseret, Korthår, Handicap..


Tilfredse?!?!

Hvorfor skal Pandora i handicap? Jeg er sikker på at hvis du spørger Pandora, så er hun ikke handicappet  :fnis: :fnis:

Barky

Citat fra: Stephanie Dato  6. November 2012, kl. 01:12
Hvorfor skal Pandora i handicap? Jeg er sikker på at hvis du spørger Pandora, så er hun ikke handicappet  :fnis: :fnis:

Sccch!! Jeg har ikke sagt det til hende endnu!!
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Barky

Citat fra: anjafh Dato  6. November 2012, kl. 01:00
skal ens ilder kunne noget specielt for at være med i udstilling :)?

Nej, den skal bare være vaccineret. Og så hjælper det selvfølgelig lidt at den er vant til at blive håndteret af fremmede og få kigget ører og tænder osv.. Men det er ikke et krav som f.eks vaccination. Og dommerne er jo også vant til at håndtere ildere.
Bla bla bla.... Hilsen Julia

anjafh

hmm okay, jeg overvejer det lidt nemlig :) fordi jeg nåede ikke at tilmelde mig træffet her i lørdags :( kunne nemlig vildt godt tænke mig at prøve udstillinger, træf og sådan :)

og hvad er helt præcis forskellen på de to ting?
Koko og Klunde <3

Shamua

Citat fra: anjafh Dato  6. November 2012, kl. 01:45
hmm okay, jeg overvejer det lidt nemlig :) fordi jeg nåede ikke at tilmelde mig træffet her i lørdags :( kunne nemlig vildt godt tænke mig at prøve udstillinger, træf og sådan :)

og hvad er helt præcis forskellen på de to ting?
Det var også en udstilling i lørdags :)

En udstilling er noget du betaler for at være med til, og der kommer dommere fra (for det meste) fra udlandet og bedømmer dine dyr. Og så kan man vinde præmier, rosetter, pokaler, mad, senge... og der er lodbord. Det er i det hele taget et stort arrangement som der bliver brugt meget tid på at lave og det foregår som regel i et større lokale.

Et træf er som regel hjemme ved en person og er ikke sådan noget med konkurrencer. Eller jo, kan der godt være, men ikke på samme måde. :) Det er mest kun hygge :)

Udstillinger er også hyggelige :P



Vh. Marianne

anjafh

Citat fra: Shamua Dato  6. November 2012, kl. 01:55
Citat fra: anjafh Dato  6. November 2012, kl. 01:45
hmm okay, jeg overvejer det lidt nemlig :) fordi jeg nåede ikke at tilmelde mig træffet her i lørdags :( kunne nemlig vildt godt tænke mig at prøve udstillinger, træf og sådan :)

og hvad er helt præcis forskellen på de to ting?
Det var også en udstilling i lørdags :)

En udstilling er noget du betaler for at være med til, og der kommer dommere fra (for det meste) fra udlandet og bedømmer dine dyr. Og så kan man vinde præmier, rosetter, pokaler, mad, senge... og der er lodbord. Det er i det hele taget et stort arrangement som der bliver brugt meget tid på at lave og det foregår som regel i et større lokale.

Et træf er som regel hjemme ved en person og er ikke sådan noget med konkurrencer. Eller jo, kan der godt være, men ikke på samme måde. :) Det er mest kun hygge :)

Udstillinger er også hyggelige :P

åh gud! der kan man jo bare se :D

ej man burde næsten tage med jo :o !! det lyder også vildt hyggeligt!
Koko og Klunde <3

Shamua

Citat fra: anjafh Dato  6. November 2012, kl. 02:11
Citat fra: Shamua Dato  6. November 2012, kl. 01:55
Citat fra: anjafh Dato  6. November 2012, kl. 01:45
hmm okay, jeg overvejer det lidt nemlig :) fordi jeg nåede ikke at tilmelde mig træffet her i lørdags :( kunne nemlig vildt godt tænke mig at prøve udstillinger, træf og sådan :)

og hvad er helt præcis forskellen på de to ting?
Det var også en udstilling i lørdags :)

En udstilling er noget du betaler for at være med til, og der kommer dommere fra (for det meste) fra udlandet og bedømmer dine dyr. Og så kan man vinde præmier, rosetter, pokaler, mad, senge... og der er lodbord. Det er i det hele taget et stort arrangement som der bliver brugt meget tid på at lave og det foregår som regel i et større lokale.

Et træf er som regel hjemme ved en person og er ikke sådan noget med konkurrencer. Eller jo, kan der godt være, men ikke på samme måde. :) Det er mest kun hygge :)

Udstillinger er også hyggelige :P

åh gud! der kan man jo bare se :D

ej man burde næsten tage med jo :o !! det lyder også vildt hyggeligt!
Det er det også :)

Men du skal skynde dig at finde ud af det, for sidste tilmelding er d. 8 november :)

Vh. Marianne

mette11

CitatSå har jeg også måttet tilmelde mig. Ikke af min egen gode vilje dog. I er nok flere som kan huske at jeg udtalte at jeg var færdig med at udstille med mindre at mine dyr manglede for at oprette klasser. Ja, og så døde de jo i foråret...
Well...jeg hørte dig også udtale at du ikke skulle have flere ildere...og hvordan gik det lige med det??  :fnis: :fnis: :fnis:

anjafh

åh.. jeg er forvirret?! har læst lidt omkring de forskellige ting på hjemmesiden, og synes den siger lidt nogle forskellige ting?
hvornår burde man skrive sin ilder på specialklassen? Min hun ilder har nemlig knækket lidt af sine fortænder fordi hun har på et tidspunkt været gået et grassat på buret :( men det er ikke specielt meget og intet som dyrelægen har sagt noget til hun har heller ikke på nogen måde haft problemer med det efterfølgende eller haft ondt på noget tidspunkt.. er lidt forvirret og har nok bare læst forkert et sted >.<

og det der med farve og pels type?! jeg er ikke helt sikker på hvad de 100% fordi der er så mange forskellige farve typer der ude, og dem jeg har købt mine ilder af vidste intet om det.. men jeg ville mene at min ene ilder var pastel, og den anden kan jeg slet ikke definere?! :s
Koko og Klunde <3

anjafh

uh så tænkte jeg på om jeg måske kunne sende et billede af dem til en som måske kunne afgøre det lidt bedre end mig selv? det ville være lidt pinligt at melde dem på et forkert hold -.-
Koko og Klunde <3

lille_jill

Smid nogen billeder ind i en tråd, så skal vi nok guide dig :)

En ilder er ikke handicappet fordi den har knækket en tand. Tror 90% af alle ildere har knækkede tænder. Min han vandt ret godt til sidste udstilling og han har tabt alle de små tænder i undermunden.

Shamua

Citat fra: anjafh Dato  6. November 2012, kl. 11:30
åh.. jeg er forvirret?! har læst lidt omkring de forskellige ting på hjemmesiden, og synes den siger lidt nogle forskellige ting?
hvornår burde man skrive sin ilder på specialklassen? Min hun ilder har nemlig knækket lidt af sine fortænder fordi hun har på et tidspunkt været gået et grassat på buret :( men det er ikke specielt meget og intet som dyrelægen har sagt noget til hun har heller ikke på nogen måde haft problemer med det efterfølgende eller haft ondt på noget tidspunkt.. er lidt forvirret og har nok bare læst forkert et sted >.<

og det der med farve og pels type?! jeg er ikke helt sikker på hvad de 100% fordi der er så mange forskellige farve typer der ude, og dem jeg har købt mine ilder af vidste intet om det.. men jeg ville mene at min ene ilder var pastel, og den anden kan jeg slet ikke definere?! :s
Du kan sende billeder af de dyr du vil tilmelde til udstillingen, og skrive du ikke kender farve og pelstype, så får du hjælp.
En brækket tand er ikke noget du behøver at sætte din ilder i special klassen for, medmindre at du vil have skrevet det på ilderens dommerskema (hvilket er unødvendigt, for dommeren kan jo godt se tanden er brækket :P )
Hvis du får ilderen i special klassen, deltager ildere heller ikke i de højere placeringer, og de plejer ikke at få vanvittig træk for en brækket tand. Jeg har flere vinderdyr med brækkede tænder :)

Vh. Marianne

anjafh

Citat fra: Shamua Dato  6. November 2012, kl. 12:39
Citat fra: anjafh Dato  6. November 2012, kl. 11:30
åh.. jeg er forvirret?! har læst lidt omkring de forskellige ting på hjemmesiden, og synes den siger lidt nogle forskellige ting?
hvornår burde man skrive sin ilder på specialklassen? Min hun ilder har nemlig knækket lidt af sine fortænder fordi hun har på et tidspunkt været gået et grassat på buret :( men det er ikke specielt meget og intet som dyrelægen har sagt noget til hun har heller ikke på nogen måde haft problemer med det efterfølgende eller haft ondt på noget tidspunkt.. er lidt forvirret og har nok bare læst forkert et sted >.<

og det der med farve og pels type?! jeg er ikke helt sikker på hvad de 100% fordi der er så mange forskellige farve typer der ude, og dem jeg har købt mine ilder af vidste intet om det.. men jeg ville mene at min ene ilder var pastel, og den anden kan jeg slet ikke definere?! :s
Du kan sende billeder af de dyr du vil tilmelde til udstillingen, og skrive du ikke kender farve og pelstype, så får du hjælp.
En brækket tand er ikke noget du behøver at sætte din ilder i special klassen for, medmindre at du vil have skrevet det på ilderens dommerskema (hvilket er unødvendigt, for dommeren kan jo godt se tanden er brækket :P )
Hvis du får ilderen i special klassen, deltager ildere heller ikke i de højere placeringer, og de plejer ikke at få vanvittig træk for en brækket tand. Jeg har flere vinderdyr med brækkede tænder :)

hmm okay så vil jeg prøve det :) mange tak!

okay super, der står bare "brækket tand" som et eksempel inde på hjemmesiden mener jeg nok, og undrede mig også lidt om det
Koko og Klunde <3

anjafh

er det bare denne mail jeg skal skrive til mht spørgsmål :)
- fcf@hotmail.dk
Koko og Klunde <3