Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Dragon Ferrets Show 2013- Så prøver jeg igen! :)

Startet af GoldenDragonFerrets, 10. April 2013, kl. 13:07

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: ChiliDC Dato 15. April 2013, kl. 11:46
Ok håber bare ikke det bliver mere end 1t transport   :(

Transport er aldrig sjovt, men mange udstillere kører tit mange timer for at kunne deltage ;0)

ChiliDC

Skal jo også lige med bussen til stationen XD tager ca 30min

GoldenDragonFerrets


lussingen

Jeg tillader mig lige at citere fra din hjemmeside Simone :)

Det endelige sted kommer snart! Men jeg har ladet mig fortælle at de har haft stor succes i udlandet med at holde udstillinger udendørs. Så jeg overvejer kraftigt at gøre dette! Det er jo sommer på det tidspunkt, så det kunne være fedt virkelig at gøre noget ud af årstiden ;) Og så bliver det også den eneste udstilling af slagsen i Danmark. Jeg har et godt sted for øje i Vanløse, og håber at jeg får lov at bruge det. Ideen er så at vi alle sammen benytter os af have-pavillioner, parasoler, telte mm. Dommerne kommer til at side i en pavillion/telt, med vægge, så bedømmelsen stadig er anonym.

Derudover er der pavillioner til check in og lodsalg osv. Der er masser af spisemuligheder 100-200 m derfra og det ligger nogenlunde "privat." Jeg tror virkelig at det bliver en succes! Det er også godt at dyrene og os selv kan få frisk luft når nu det er sådan en varm måned. Jeg vil stadig opfordre folk til at bruge bunde til løbegårdene, da ilderne enten graver sig ud eller kan svine sig selv for meget til. Men man er meget velkommen til at lufte dem på området. Selvfølgelig kan man være meget uheldig med vejret. Men når vi har pavillionerne kan lidt regn ikke skade. Medmindre at det bliver et decideret heldags-uvejr med torden og jeg ved ikke hvad. Men jeg vil sørge for at have en lille hal til nødstilfælde. Hvis det nu skulle ende galt.


Jeg kan godt se at det lyder hyggeligt at kunne holde udstillingen udendørs, men jeg må erkende, at hvis dette bliver tilfældet, så deltager jeg ikke. Dette skyldes, at mine dyr er for nervøse til at blive bedømt udendørs. Dette gælder også selvom det er i pavillion (hvis vinden tager fat i den, hvis det regner og så videre). Jeg er bange for at mine dyr vil hoppe fra dommeren, og så vil de være løs. Denne chance har jeg ikke lyst til at tage.
Du må meget gerne lige skrive, om dette bliver den endelige beslutning, for så vil jeg gerne melde fra. Omvendt er det jo også ærgerligt at melde fra, hvis du senere beslutter dig for at benytte en hal.
Med venlig hilsen Mette og de 4 banditter: Sundance, Cassidy, Jackson og Bølle-Barlow.

mette11

Jeg kan godt se at det kunne være lidt hyggeligt i godt vejr...men som Mette/lussingen kan jeg også se problemer i det.

Personligt ville jeg ikke deltage på en udendørs udstilling af hensyn til mine dyrs sikkerhed. Jeg ville være bange for at mine dyr kom ud - enten under en løbegård pga. ujævnt underlag, eller hoppede over, eller slap ud af mine hænder når jeg tog dem eller stak af fra dommeren eller - eller - eller. Jeg kan godt li´ at være i en hal, da ens kræ i tilfælde af at de slipper ud, alligevel er spærret inde.

Vejret ville jeg også være bekymret for. Den danske sommer er jo som bekendt ret upålidelige. Det kan være total latterligt stormvejr, regn eller tilmed hedebølge!! I ingen af disse tilfælde ville jeg synes det var sjovt at være ude med mine dyr.


lille_jill

måske der menes ligesom på sommerilderen, hvor det var halvt ude/inde?

Eliza

Helt enig med metterne  :lol:

Jeg deltager ikke hvis det bliver udendørs, det er bare ikke praktisk for ildere efter min mening og synes det tit sker at en ilder løber løs til en udstilling.

Jeg har et andet sted skrevet at jeg vil vide hvor udstillingen holdes før jeg betaler og tror flere har det på samme måde, så det er nok en god ide snart at finde ud af det.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

PiaLyng

Citat fra: lille_jill Dato 21. April 2013, kl. 22:13
måske der menes ligesom på sommerilderen, hvor det var halvt ude/inde?

Hvis du tænker på der hvor nogen af os blev nød til at slæbe dyrene ud?
Det var mega lækkert, så længe der var sol.. Men man skal investere i ordenlige pavilloner, hvis man vil kunne have dem ude, hvis der begynder at regne..
Vi blev nød til at slæbe dem ind igen, da dem vi havde købt (de billige fra harald nybord) simpelthen var så utætte, at vores dyr blev våde -.-'

FerretParadise

På Sommer Ilderen stod nogen rigtigt nok udenfor med deres dyr, mere eller mindre frivilligt. Og jo det var da hyggeligt, at gå derud og hilse på.
Men da blev dyrene ikke dømt udenfor, men indenfor.
Jeg ville aldrig i livet turde stå udenfor med mine dyr, jeg ville være super bange for, at de slap fri. Og endnu værre ville det være, hvis de skulle dømmes udenfor. Det er så lidt der skal til, før en ilder kan blive forskrækket, og springer, og hvad så hvis den der er hos dommeren?
Så jeg har det som Jer andre der har skrevet her om dette, hvis det bliver holdt udenfor, så melder jeg fra. Og vil derfor sige som Eliza, at jeg betaler ikke, før jeg ved hvor det bliver afholdt.
Ann Hillerslev.

GoldenDragonFerrets

tsk..tsk.. hvor er i kedelige :P (Ej spøg til side) ;) Forstår jer godt. Så holder jeg mig bare til hallen. Og jeg har allerede svaret inde på facebook at det bliver Valby eller Vanløse? Så nu hvor det ikke skal være udendørs bliver det højst sandsynligt Valby. Jeg finder det endelige svar så hurtigt som muligt..

FerretParadise

Jeg er glad for at høre, at du har droppet det med at det skal holdes udenfor.  :)

Jeg kan se på din hjemmeside, at du skriver at du regner med at det så bliver i Prøvehallen i Valby.
Jeg kan så oplyse dig om, at den er reserveret til anden side den dag, et loppemarked og Valby Sommer Jazz.  ;)
Noget andet, det ville måske være smart at sende mail ud til os der er tilmeldt, og fortælle at du har sat prisen lidt op. Mere så vi ved, at vi skal betale lidt mere pr dyr.

Jeg håber du snart findet en hal et sted, for som jeg skrev tidligere, så betaler jeg først når jeg ved hvor det bliver. Du kommer med mange forskellige udmeldinger, og det forvirrer mig, først er det i Herlev, det bliver droppet, så skal det være i en have i Vanløse, det blev heldigvis droppet igen, og nu skriver du at du regner med det bliver i Prøvehallen, som ja, altså er booket til anden side.
Ann Hillerslev.

MissCookie

Jaaa hvis du kunne rykke datoen ku det være fedt :)
Hilsen Sam, Robin og Ida :)
Rest in peace min lille Yoshi <3

Eliza

#27
Jeg synes sgu efterhånden det er lidt svært med den manglende info. Jo jo jeg kunne selv sidde og holde øje med hjemmesiden hele tiden for at se om du laver ændringer, men der har jeg så valgt at bruge min tid anderledes.

At prisen nu er steget på en i forvejen dyr udstilling uden der er kommet info om det er en smule skuffende, samt du stadig ikke ved hvor den skal holdes :(

Måske du skulle droppe nogle af alle de gode ideer og holde den mere normal hvis du ikke kan få det til at løbe rundt ellers.

Jeg synes det er lidt trist, for jeg vil rigtig gerne støtte op om denne udstilling, men det bliver mere og mere utilregneligt for mig :(
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

GoldenDragonFerrets

Jeg synes ikke rigtig at jeg får tid til at nå og forklare mig overhovedet. Jeg har nemlig, ligesom i selv nævner, andet at bruge min tid på. Men jeg er virkelig blevet træt af al den negativitet efterhånden. Så jeg dropper bare at holde den. Det har jeg mistet lysten til nu. Det er utroligt at der overhovedet er nogen der gider at arrangere udstillinger med alt det brok.... Og nu kommer der sikkert en masse snak i krogene og alle mulige fine indlæg som modsvar. Og en masse mudderkast. Men det kan i ligeså godt lade vær med at spilde jeres tid på, for jeg læser dem ikke.. Jeg melder mig ud af det her latterlige forum igen.. jeg gider det ikke mere.. Over and out!..

Sølvsten

Jeg synes at det er rigtigt ærgeligt, at vi ikke kunne være bedre til at støtte op om denne udstilling. Simone du har prøvet men desværre havde du ikke de bedste forudsætninger da du startede op. Jeg synes du skal have et stort klap for trods alt at have prøvet