Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

William

Startet af Black Diamond, 20. Juli 2009, kl. 20:00

Black Diamond

William er virkelig en dejlig dreng. Meget rolig og utrolig venlig og sød ved dem alle sammen.Og så er han virkelig stor. Hans poter er vildt store og han er meget kort fra at være på størelse med Tjalfe.Jeg tror faktisk han bliver en stor bamse en dag.
Han sov middags lur på min sofa sammen med Tut og så fik jeg dem her af ham..







Og så lige til sidst ville jeg lige vise et billede af Tut. Han vågnede mens jeg tog billeder af storebror. Han er virkelig min lille  <3 dreng. Han har sovet på mit bryst hele natten og han render lige bag ved mig hele dagen.


Bawa

neej hvor er de dog bare søde  :love:
jeg elsker tut's mørke farve! MUMS!

Anne

Selv om han ikke ligenr i farven så ligner wiliam altså meget Lua på billede 2, det er det udtryk han ahr i hovedet som hun har konstant.

Black Diamond

Jeg prøver virkelig på at få willys farve med på billederne, men det er virkelig svært. Jeg har ingen gardiner  og bor med solen lige ind hele dagen,så alt lys rammer kameret når jeg tager billeder og det her kamera er åbenbart meget lys følesomt ser det ud til, så jeg kan næsten ikke få farven med >:| Tut er bare dejlig mørk ja. Han er virkelg en lille nusse dreng :fnis:

Anne

hvad er det for et kamera du har? normalt kan man justere manuelt hvor meget lys man vil have med....

Black Diamond

Det er et jeg har lånt.. det hedder Nikon Coolpix VR & ISO 1000..

Julie

De er godt nok flotte, er specielt helt vild med William!  :love:

Kan se du har brugt ISO 200 på de 3 første billeder og ISO 50 på det sidste. Du kan prøve at sætte ISO til 100 når du tager billeder af William (nu har jeg ikke set ham andet end på billeder, så ved ikke om han er lysere eller mørkere i virkeligheden?).
Når du tager billeder af Tut, kan du prøve at sætte ISO til 800 eller 1000 (eller hvis den kan komme over 1000), og så uden blitz et sted hvor der er lyst, så kommer han ikke til at skinne sådan..
Derudover kan du sætte lukkehastigheden til 1/200 sek. (mindst) - så bliver billederne mere skarpe, og hvis du tager billeder så tæt på som det første billede af William, skal du sætte makro på (oftest symboliseret med en blomst). 

Det er kun vejledende, for der er stor forskel på kameraer jo, men du kan prøve dig lidt frem jo ;) Håber ihvertfald du kan bruge det til noget :D

Anne

Du kan jo prøve alt det julie skriver men personligt ville jeg i første omgang skrue lidt ned for eksponeringen. måske bare til minus 1 eller -1½, det er ellers et ok kamera, selv om jeg ikke er så stor fan af nikon (deres dslr er super til begyndere men skal det ik være dslr ville jeg vælge canon)