Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Vores fremtidig nye fam. medlem.

Startet af A_M_T >Team Unique Ferrets<, 6. September 2009, kl. 13:23

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Villel lige vise et billed af vores fremtidige fam.medlem. En lille shæferhanvalp på 7dage, mig og kæresten har været ude og vælge idag... Vi kan bare ikke blive enige om hvad han skal hedde!?


Namilla

hvor kær! (de bliver bare så hurtigt store... jeg har selv en hvid schæfer på knap 6 mdr)...
Vil du have forslag til navne?
Her var hvordan vi gjorde, da vi skulle vælge navn til vores hund.
2 stavelser er at foretrække, da hunden har nemmere ved at lære sit navn (og det er en klar fordel at hunden lystrer sit navn nogenlunde når man starter på træning).
Vi fandt ud af hvilken type navne vi godt kunne lide. Vi var enige om at det ikke skulle være for "nuttet" og ikke være et menneskenavn. Vi ville også gerne have et navn som ikke var så almindeligt til hunde.
Så tænkte vi i retning af navne fra bøger, tegnefilm osv som vi kunne lide. Vi er begge to interesserede i mytologi, så vi tænkte en del på Odin og Balder (fra den nordiske mytologi)...selvom jeg var ret vild med Zeus, men da det kun er 1 stavelse gik vi fra det igen. Vi var ikke sikre på navnet før efter et par dage, fordi vi også lige skulle se hvad han var for en... og da han først havde vænnet sig til at være fjernet fra sin familie, så stod det fast at have var en Loke (drille-guden)... Derudover har vi venner i England og USA og det var lidt sjovt at finde et navn som de også kunne udtale (selvom han nærmest er kommet til at hedde "low key" for de venner...hvilket egentligt også passer ret godt til ham *G*)
Er han fra en opdrætter, så kan I jo tage hensyn til, hvilket navn han får der, og evt beholde det, eller lave et navn som ligger tæt op af opdrætsnavnet... for hvis han har været vant til at blive kaldt 1 navn fra helt lille, så gør I det bare sværere for ham ved at give ham et helt nyt. (jeg overtog engang en hund der hed Satan, men det kunne jeg på ingen måde leve med at han hed, så han kom til at hedde Santo, hvilket han fint kunne finde ud af)...

A_M_T >Team Unique Ferrets<

meget gerne nogle forslag. Vi havde faktisk snakket om thor eller zeus hehe. Men vi blev også enige om det skulle være et kort,i ikke for nuttet navn der er læt at kalde! Nej det er bare en privat med hobby-opdræt så hun sagde vi helst selv skulle vælge så hun kunne kalde den det fra starten af.

Julie


Bawa

har i fundet på et navn?

han ser godt nok sød og lækker ud  :-$

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Ja det har vi. Vi blev endelige enige hehe. Den lille dreng kommer til at hedde Kenzo.

Bawa

Citat fra: A_M_T Dato 10. September 2009, kl. 13:35
Ja det har vi. Vi blev endelige enige hehe. Den lille dreng kommer til at hedde Kenzo.
hvor er det også bare et sødt navn :D
vis endelig flere billeder når i får ham hjem! <3

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Ja skal jeg nok.. har foreløbigt lige modtaget et til fra opdrætter hvor man kan se hans ansigt lidt bedre :D

Bawa

neeej hvor er han sød! se lige hans poter :D aaaarhhhh!! <3

A_M_T >Team Unique Ferrets<

ja de er bare så store og søde. Lige til at nusse hele tiden!!!

A_M_T >Team Unique Ferrets<

så var vi lige ude og besøge Kenzo igår. Han er lidt over 3 uger nu, kan gå rimelig sikkert, logrer med halen og prøver at gø :lol:

Her sover den lille basse på Min kærestes arm.

så blev han frisk igen.

"lige om lidt får du et kys; og det blir et stort et!"


han er bare så kær!

Barky

Han ser godt nok virkelig sød ud... Jeg ville så gerne have hund! :D
Bla bla bla.... Hilsen Julia

A_M_T >Team Unique Ferrets<

han er også bare vild dejlig. vi kan næsten ikke vente med at hente ham hjem! vi har også ønsket os en hund i laaang tid, men har ikke måtte ha den i vores nuværende lejlighed men på fredag flytter vi i rækkehus m. egen have hvor vi må ha kenzo og alle ilder-basserne :dans: Så der er også udsigt til en voliere/løbegård til de små totter!

Bawa

hold da op hvor er han blevet lækker!!! :D  <3

Metnil

åååh smelt smelt smelt! - hvor er den bare NUSER! <3 <3 <3