Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Det gik hurtigt!

Startet af Wolter, 20. Februar 2011, kl. 22:07

Wolter

OKAY!! Jeg ved hvad I tænker!  :X :X :X
Det gik meget hurtigt!! O.o

Jeg havde snakket længe med min kæreste om at anskaffe en ilder og aftalen var at det skulle blive en pastel hun! MEN så så jeg disse 2 hanner og var helt solgt!! Jeg har ikke fortrudt! Og jeg er faktisk overrasket over hvor let det er at holde ilder..  :dans:

Jeg har en labrador, så jeg er vand til at slåsse og lege med ham, og da han er vagt hund, så træner vi også bid.. Og at lege med disse to ilder er helt anderleds!  :P Ihvertfald, så er jeg sindsyg glad for dem og jeg fortryder ikke!! òwo Jeg føler allerede at de er de rigtige!  <3 :dans:



De blev meget trætte på turen hjem fra sjælland.. :)











De er begge hanner..
Den hvide hedder Awesome
Den brune er langhåret og hedder Uke


Jeg er ung og uaffaren, lær mig det der skal læres! Jeg er et menneske som du selv er, jeg kan tage fejl!

AlisVolatPropiis

Var det dem fra gul og gratis i stalden? o.O for så kan du jo risikere at den oprindelige ejer stadig dukker op....

En dew er ret sjælden....og nogen må da savne ham :)

men hehe sorry...super stort tillykke med dem og jeg håber i får fundet ud af det sammen og spørg aaaaaaaaaaaaaaaaalt det du vil :) så skal vi nok hjælpe jer alle tre til at få det perfekt :)

Wolter

Ja!! Det var dem! :D
Jeg regner med at tage dem ned til dyrelægen snart og få tjekket om de har spor af ejer og alt det der.. :)

Pigen fortalte mig at hun havde skrevet rundt og kontaktet dyreinternater osv men det så ikke ud til at nogen savnede dem..
Der er selvfølgelige en lille risiko for at nogen savner dem, de er ihvertfald meget tamme!  ;)

Jeg håber også at dyrelægen kan fortælle mig hvor gamle de er.. :D

awww!! Tak!! >w< Jeg håber at jeg kan spamme jeres forum med en masse spørgsmål! 8D
Jeg er ung og uaffaren, lær mig det der skal læres! Jeg er et menneske som du selv er, jeg kan tage fejl!

KittAnderson

han er da ikke dew ? :) Eller er det billedet der snyder ?
At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.

AlisVolatPropiis

ah jeg kiggede meget hurtigt og så ikke de grå nuancer...men stadig heller ikke så mange silvere rundt omkring :)

Og ja få tjekket chip....osv. alder er lidt svært men måske kan du se noget på tænderne, måske ikke :)

Er de virile?

Wolter

Hans øjne er sorte, men han har en smule sorte hår på ryggen og på halen.. så om han går som Dew eller virile er jo en diskution..  :P

Hans ben virker lidt gule i det, men de var begge MEGET beskidte da jeg hentede dem, jeg har vasket dem, hver især, dog uden shampo så det hjalp kun en smule, jeg lagde ikke helt mærke til farven bag efter, og nu ligge de begge og sover, så det må jeg tjekke imorgen.. :)


Jeg har tænkt på om den anden kunne være en angora, eller halv angora? Eller går han bare som langhåret?
Hans pels er meget grov og filtret.. :c
Jeg er ung og uaffaren, lær mig det der skal læres! Jeg er et menneske som du selv er, jeg kan tage fejl!

KittAnderson

Ham den langhåret er angora. vil jeg da tro. Synes jeg kan ane en næsefejl.

Jeg tror du har misforstået noget. Viril vil sige at han ikke er kastreret.
Dew er farven helt hvid. - Altså er han ikke dew men silver. Han ligner min venustrus rigtig meget. :)

Grunden til han er gul er fordi, hvis han ikke er kastreret, han nok er i brunst. Hvide ildere har en tendens til at blive gule i farven.
At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.

KittAnderson

Så lige billederne igen. Standard'en er angora :)
At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.

Wolter

lol.. jeg failer!  xD

Jeg kan lige tage nogle billeder med mit digital kamera imorgen.. :) (Det er lidt nemmere at se deres farver når de ikke er fuld af møg, jord og lort)
Ingen af dem er kastreret.. :c


Så det er en standard angora og en silver :D
Jeg er ung og uaffaren, lær mig det der skal læres! Jeg er et menneske som du selv er, jeg kan tage fejl!

KittAnderson

Hvis han har sorte hår er han silver :) - Men han er godtnok smuk !
At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.

PiaLyng

Tillykke :)!
Og hvor er de dog smukke!
Utroligt ingen har savnet dem.

Namilla

Hvor længe har de været fremlyst? og har de været fremlyst hos dyrenes beskyttelse?
Jeg mener at fremlysningsperioden er en måned, så indtil der er gået en måned, kan tidligere ejer stadig dukke op, og i den periode kan du ikke lade dem kasterere (hvis de nu fx skal bruges i avl)...
Når dyrene lovformeligt er dine, så synes jeg du skal få dem kastereret...

lille_thor

Jeg elsker jer Thor, Sif, nidhug og perry  <3 lille skotta pigen hvil i fred

Anne

#13
Som namilla siger kan du ikke kastrere dem før fremlysningsperioden er ovre. jeg mener så det er 14 dage. En angora og en lys silver er jo ikke noget man ser hver dag, så du må ikke blive skuffet hvis ejeren pludselig melder sig, de KUNNE jo være savnet. man skal så fremlyse dem, så det må du hellere gøre. Det er ikke nok bare lige at ringe rundt.

Få dyrlægen til at tjekke efter chip når du er afsted.

Lena og Peter

Et stort tillykke med dem.... De ser rigtig fine ud... :)