Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Hvis man nu gerne vil lave et kuld hvalpe....

Startet af Danja, 11. December 2009, kl. 16:25

Boy5492

Citat fra: Bawa Dato  7. Januar 2010, kl. 02:59
Nej, det er hende fra guloggratis ;)
Hun har altså ikke styr på det. Dette skriver jeg ikke for at være en kælling,
men for at åbne dine øjne. Hun kender ikke farver på ilderne. De er brune, grå eller hvide hvis du spørger hende!
Steffen havde et par lange samtaler med hende. (min kæreste) .. Og hun er ret uvidende hvis du spørger mig.

hun havde ingen i de farver og hun vidste godt at pigen her var pastel så er lidt i tvivl om det er den samme

Anne

Og du tror det du har fået at vide før men det vi siger det tror du ikke på?
Jeg evd ikke adhv du forventer men faktisk så har dem der har blandet sig i denne tråd ret god erfaring, nogle af dem flere års avlserfaring, og det burde du lytte til hvis du er seriøs om dine dyr.

Bawa

Citat fra: Boy5492 Dato  7. Januar 2010, kl. 03:01
jeg har en kæmpe erfaring siger det som jeg har fået at vide men tit læser i vist kun det ½ så men igen smutter af nu vi kan tage denne diskution op når det engang er aktuelt for mig at jeg vil avle
Undskyld, nu blander jeg mig altså igen :(
Hvis du har en kæmpe erfaring med ildere, hvorfor anede du så ikke hvad vi mener når vi siger at vores ildere båtter.
Citat fra: Boy5492 Dato  7. Januar 2010, kl. 03:02
Citat fra: Bawa Dato  7. Januar 2010, kl. 02:59
Nej, det er hende fra guloggratis ;)
Hun har altså ikke styr på det. Dette skriver jeg ikke for at være en kælling,
men for at åbne dine øjne. Hun kender ikke farver på ilderne. De er brune, grå eller hvide hvis du spørger hende!
Steffen havde et par lange samtaler med hende. (min kæreste) .. Og hun er ret uvidende hvis du spørger mig.

hun havde ingen i de farver og hun vidste godt at pigen her var pastel så er lidt i tvivl om det er den samme
Brun - pastel. Grå - vildtfarvet .. hvid - albino.
Du kan ligeså godt droppe det. Kan kende stedet fra dine billeder af dine dyr  :nej:

Boy5492

Citat fra: Anne Dato  7. Januar 2010, kl. 03:03
Og du tror det du har fået at vide før men det vi siger det tror du ikke på?
Jeg evd ikke adhv du forventer men faktisk så har dem der har blandet sig i denne tråd ret god erfaring, nogle af dem flere års avlserfaring, og det burde du lytte til hvis du er seriøs om dine dyr.

jo jeg tror på hvad i siger men igen hører i ikke hvad jeg siger har sagt at det lige nu ikke er aktuelt at jeg ikke har nogen kæmpe erfaring

men snakker med mange der har ildere rundt om

men ja det her er vist kun en stamtavle side lyder det i hvertfald til

Cille

Citat fra: Boy5492 Dato  7. Januar 2010, kl. 03:01
jeg har en kæmpe erfaring siger det som jeg har fået at vide men tit læser i vist kun det ½ så men igen smutter af nu vi kan tage denne diskution op når det engang er aktuelt for mig at jeg vil avle

Fedt 23 år,ganske få dage med ilder...STOR erfaring... bare det var mig der var så selvsikker

Hanne 37år,ilder siden 95,avlet siden 2002,og stadigvæk lærer jeg noget nyt...hvad gør jeg galt...mon det er begyndende demens???

Anne

Jeg kan godt forstå hvis du synes vi er en flot idioter der bare er efter dig. Men du må også forstå at vi reagerer ret kraftigt på at du tror du ved dte hele, og så kommer med nogle udsagn som viser at du ikke gør. Der er ikke noget i vejen for ikke at vide det hele, men man er nødt til at lytte og lære hvis man vil nogen steder. Ilderverdenen er lille og alle kender stort set alle, og det er ikke for at svine nogen til når du får at vide det er en opdrætter der ikke arh styr på tingene, det er bare en konstatering fra en der har gjort sig den erfaring. Selv kender jeg hende ikke, men ud fra havd du skriver vil jeg nok sige at det ikke lyder som et godt sted.

men der er jo stadig håb for at du kan få styr på tingene og vi er altså ikke altid så stride.

Amazing Ferret

Det er skam tilladt at have stamtavleløse dyr herinde :fnis:

Boy5492

Citat fra: Cille Dato  7. Januar 2010, kl. 03:05
Citat fra: Boy5492 Dato  7. Januar 2010, kl. 03:01
jeg har en kæmpe erfaring siger det som jeg har fået at vide men tit læser i vist kun det ½ så men igen smutter af nu vi kan tage denne diskution op når det engang er aktuelt for mig at jeg vil avle

Fedt 23 år,ganske få dage med ilder...STOR erfaring... bare det var mig der var så selvsikker

Hanne 37år,ilder siden 95,avlet siden 2002,og stadigvæk lærer jeg noget nyt...hvad gør jeg galt...mon det er begyndende demens???

jamen tak fordi du ændrer i hvad jeg skriver der står jeg ikke har nogen kæmpe erfaring

Bawa


Malene

Citat fra: Boy5492 Dato  7. Januar 2010, kl. 03:07
Citat fra: Cille Dato  7. Januar 2010, kl. 03:05
Citat fra: Boy5492 Dato  7. Januar 2010, kl. 03:01
jeg har en kæmpe erfaring siger det som jeg har fået at vide men tit læser i vist kun det ½ så men igen smutter af nu vi kan tage denne diskution op når det engang er aktuelt for mig at jeg vil avle

Fedt 23 år,ganske få dage med ilder...STOR erfaring... bare det var mig der var så selvsikker

Hanne 37år,ilder siden 95,avlet siden 2002,og stadigvæk lærer jeg noget nyt...hvad gør jeg galt...mon det er begyndende demens???

jamen tak fordi du ændrer i hvad jeg skriver der står jeg ikke har nogen kæmpe erfaring
Cille har ikke ændret i noget som helst. Hun citerede bare hvad du skrev. Du kan jo selv gå tilbage og kigge efter :)
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Amazing Ferret

Hvis du selv ved du ikke har nogen kæmpe erfaring, hvorfor lægger du dig så ud med folk som har haft ildere i flere år og som sikkert ved en del mere end du gør?

Cille

du skriver du har kæmpe erfaring ;)...så kan jeg ikke gøre for hvis du måske har glemt et ikke

Og mine dyr lige pt har heller ingen stamtavle,eller ganske lidt faktisk....så nej det har ikke noget at gøre med om det stamtavle side...beklager

Anne

#57
Citat fra: Boy5492 Dato  7. Januar 2010, kl. 03:05
Citat fra: Anne Dato  7. Januar 2010, kl. 03:03
Og du tror det du har fået at vide før men det vi siger det tror du ikke på?
Jeg evd ikke adhv du forventer men faktisk så har dem der har blandet sig i denne tråd ret god erfaring, nogle af dem flere års avlserfaring, og det burde du lytte til hvis du er seriøs om dine dyr.

jo jeg tror på hvad i siger men igen hører i ikke hvad jeg siger har sagt at det lige nu ikke er aktuelt at jeg ikke har nogen kæmpe erfaring

men snakker med mange der har ildere rundt om

men ja det her er vist kun en stamtavle side lyder det i hvertfald til

Faktisk så er nogle af dem der skriver til dig her i tråden faktisk nogle af dem der avler uden stamtavle. Men bare fordi de avler uden stamtavle i nogle tilfælde betyder det ikke at de synes at dem der avler med stamtaver er snobber (går jeg da ud fra) fordi vi alle sammen godt kan se idéen i stamtaver, om man så vælger at starte helt nye linier eller ej.

Boy5492

Citat fra: Anne Dato  7. Januar 2010, kl. 03:06
Jeg kan godt forstå hvis du synes vi er en flot idioter der bare er efter dig. Men du må også forstå at vi reagerer ret kraftigt på at du tror du ved dte hele, og så kommer med nogle udsagn som viser at du ikke gør. Der er ikke noget i vejen for ikke at vide det hele, men man er nødt til at lytte og lære hvis man vil nogen steder. Ilderverdenen er lille og alle kender stort set alle, og det er ikke for at svine nogen til når du får at vide det er en opdrætter der ikke arh styr på tingene, det er bare en konstatering fra en der har gjort sig den erfaring. Selv kender jeg hende ikke, men ud fra havd du skriver vil jeg nok sige at det ikke lyder som et godt sted.

men der er jo stadig håb for at du kan få styr på tingene og vi er altså ikke altid så stride.

igen jeg siger ingen steder jeg ved det hele og igen er gode råd velkommen derfor jeg valgte at gå med på denne tråd
og ja hvis hun ingen erfaring har har hun ingen sådanne er det jo bare men så er jeg da glad for de 2 er havnet her for her skulle de nok få det godt de er ude 90% af tiden det eneste tidspunkt de lige er inde er når de sover og de bliver aktiveret på mange forskellige måder

Anne

#59
Jeg er helt sikker på at du faktisk er god ved dine ildere, det er slet ikke det. Og jeg har heller ikke noget imod du vil avle engang. Jeg vil bare gerne have dig til at se at ilderstamtavler på mange punkter er meget forskellige fra katte og hunde. Det er ikke noget med at man skal holde racerne rene og avle efter en bestemt standard. Når vi snakker rene linier mener vi tit uden aftegn eller uden sygdomme. Og det er jo ret væsentligt.

Og at ilderavl ikke er så let som det er med katte f.eks.