Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

udenlandsk avler af choko ilder?

Startet af Mia-musen, 24. Februar 2010, kl. 18:26

Mia-musen

Jeg søger en avler som speciferet avler choclate colour ferrets...
HAr i evt nogel erfaringer med gode avlere?
Forældrene skal helst have tavle da jeg gerne nok selv vil avle engang.
Mvh Mia Baun

_________________
Mvh
Mia Møller Baun ( Den stolte friller mor)
Bopæl: Billund

AlisVolatPropiis

ehm mener du chocolate self, eller bare chocolate efter amerikansk standard?

De er utroligt sjældne...og det er ikke god kotyme at tage fra en linie eller avler som andre avlere i landet har brugt tid og penge på at hente hertil....men prøv selv at søge på nettet... det er hvad de fleste gør :)

Barky

Chokoladefarvede ildere er begyndt at dukke op i Holland, Tyskland osv dernede efter. Men kuldene er sjældne, og det kan nok bedst betale sig at begynde at lede hjemmesider igennem selv. Ligesom alle andre herinde har måttet gøre når de skulle have ildere fra udlandet.

Jeg købte min af en tysk avler.
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Mia-musen

Jeg ahr kikket rigtig meget men vil jo gerne høre hvis der var nogle der kendte en go avler som de ville anbefale :D

Barky

Gode avlere er et vidt begreb, og forskelligt fra person til person du spørger.
Man skal gå efter sin mavefornemmelse. Og meget kan man se på folks hjemmesider, hvordan de skriver om dyrene, se på billeder hvordan dyrene har det, hvordan deres kondition er osv. Og så kan man snakke med folk, stille dem spørgsmål.

Især hvis du søger en ilder du måske engang vil avle på, er det vigtigt at spørge til sundheden, hvor tit de går til dyrlæge, hvor gamle dyrene har blevet osv..
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Lena og Peter

Citat fra: Mia-musen Dato 24. Februar 2010, kl. 19:32
Jeg ahr kikket rigtig meget men vil jo gerne høre hvis der var nogle der kendte en go avler som de ville anbefale :D

DU skal ikke købe hos frettchenkinder i Tyskland... Vi købte en chokolade der og hun er standart i dag... :X

Mia-musen

Ja det med sundheden går jeg meget op i..
hvor tæven ikke opfylder kravene når hun er fuldvoksen så bliver hun bare stereliseret..
Ønsker KUN DET BEDSTE for disse dyr og har alt respekt for de avlere der selv går op i det...


Mia-musen

Så er opdrætter fundet og glæder mgi rigtig meget..
hun har også bevilliget i og hjælpe mig med og sinde en egnet han når den tid engang kommer :D
Det er blevet daniëla fra holland med angora ferretry som gerne vil lade mig købe en af hendes hvalpe.. og jeg GLÆDER mig meget til vi skal ned og hente det lille pus til sommer

Amazing Ferret

Så bare sørg for at du ikke får fra de linier der allerede er her i DK  :) Det ville nemlig være lidt trist at bruge den samme linie

Starshineferrets

speciellt när några av de linjerna dessutom verkar vara drabbade utav kryptorkism... om jag inte minns helt fel? :S

Amazing Ferret

Jo der var kryptokisme i nogen af hendes linier

Starshineferrets

personligen är jag ju inte förvånad :(

Anne

#12
Der er allerede en avler i danmark med en chokolade derfra. Jeg synes lige du skal undersøge at du ikke bare henter en søskend hjem til ham. Det er ret irriterende når man har hentet dyr i udlandet, netop for at få noget nyt til, og andre så også henter fra samme linie.

Og i øvrigt dårlig stil

FerretParadise

Jeg er helt enig med Anne her, man skal respekterer andres avlsarbejde. ;)
Ann Hillerslev.

tzari

Undres ret meget over i reagere sådan mig bekendt er mange choko linier med herzog i sig. Det blod er OVERALT ikke meget unikt over det  :S  Kunne forstå hvis det var noget unikt som opdrætter holdte tæt ind til kroppen ;)  Men risikoen for kryptokisme og en del indavl, forvirring om tavlerne osv er en anden meget god grund til ikke at købe fra de linier  ;)
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner