Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

forkølelse/lungebetændelse??

Startet af Selina, 27. Januar 2011, kl. 15:54

Selina

hvordan lyder / opføre en ilder sig som har evt lungebetændelse eller er forkølet, både jeg og kæresten har lige ligget med halsbetændelse og jeg er nu møg forkølet, er bange for jeg har smittet mine basser :S
og hvis jeg har , skal de så have medicin osv?

Barky

De kan sagtens blive forkølede uden at behøve anden behandling en kærlig pleje..
Hvis de har lungebetændelse, vil du nok kunne høre det på deres vejrtrækning, samt de vil med al sansynlighed være mere inaktive..
Lungebetændelse skal behandles med pencilin/antibiotika og det skal du et smut til dyrlægen med.

Opfører dine ildere sig anderledes? Lyder de anderledes? Har de snottet næse? osv osv... Tag hellere til dyrlægen og få dem tjekket.
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Selina

Jeg synes ikke de opfører sig anderledes, balder hakker lidt, men det gør han af og til, han gør det nogen gange bare en halv dag og så kan der gå lææænge før han gør igen. Ingen af dem har snot næse og de leger og spiser og sover som de plejer.

Barky

Hvorfor er du så bange for at du har smittet dem?

Hvis du husker ikke at kysse og kramme dem for meget, samt vaske hænder ofte mens du er syg. Så burde de gå fri..
Bla bla bla.... Hilsen Julia