Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Det noget møg :/

Startet af Lea, 1. Juli 2009, kl. 17:43

Lea

Der ingen læge som har sagt noget .. kun at der er meget i luftet så jeg kan ikke blive testet for noget allergi før september


Har selv fundet ud af hvad jeg ikke kan tåle og hvad jeg kan. og har sovet ude i nogle dage hvor dyrene er blevet passet og der reagere jeg ikke .. men så kommer jeg hjem også reagere jeg . kan mærke det bare jeg er i samme rum som dem. er møg ked af det . har fandeme grædt i flere timer.. og irretere mig vildt.

jeg kan sku ikek gøre for det men bliver værre og værre
Lea, Balou & Sika i vil altid være elsket <3 Sofus & Mille <3

Julie

har du virile dyr? min mor f.eks., kan ikke tåle ildere der er virile, men kastrater har hun ingen problemer med..

AlisVolatPropiis

Hvor er det bare møgfrustrerende :( Det er simpelthen et mareridts billede. :(
Men jeg tror nok der er en pointe i at vente til pollen og høfeber sæssonen er ovre. De kan vise sig på de særeste måder.

Jeg er selv pollen og høfeber allergiker, og jeg har nogle år ikke kunnet nedbryde mine reaktioner med selv de stærkeste antihistaminer. De kunne være stærke en dag med lav pollen...og omvendt. Eller de kunne reagere som de burde.. nogle dage var det værst om morgenen, andre midt på dagen osv. Sidste år var jeg drevet til vanvid det meste af sommeren, i år har der nærmest intet været. Men derfor kan man dog stadig lave en priktest...og du kan så vidt jeg ved også bestille en test mod en bestemt ting...bare medbring nogle hår OG nogle hudflager fra en ilder. -Da man kan være allergisk overfor begge, ingen eller en af dem.
Det er ikke din læges ret at bestemme hvad du skal undersøges for. Du ved bedst selv hvordan du har det.

Jeg tror ikke det er sundt at ignorere sin allergi og vedblive med at tage antihistaminer -allergier udvikler sig som sagt...og jeg mener at have hørt at de kan brede sig til flere ting hvis man ikke undgår dem. Men det kan jo være myter.
Men jeg er alligevel forsigtig med appelsiner og valnødder, selvom jeg kun reagerer på dem når jeg spiser begge på samme tid. -Den tog nogle julemåneder at regne ud  :lol: Dog sker det jeg spiser en af delene  :-$
Men ok, nogle mener at allergier er et traume der er fastlåst i psyken der kommer til udtryk fysisk. Og at det typisk kommer i perioder med forandring eller følgende forandring.

Pipvig

Hmmm Alis (undskyld forkortelsen) sagde det jeg ville have sagt.
Du kan sagtens blive priktestet på denne årstid. Det er jo på denne årstid og om foråret folk finder ud af at de er allergikere. Og insisterer han på at vente så ville jeg finde en anden læge der ville.
Har du overvejet om støv er årsagen? I såfald kan man jo mht ildere finde en løsning på problemet. Der er flere og flere der finder ud af at de er støvallergikere.
(gentager lige igen) Det gør det kun værre at vente.
Er der andre ting du ikke kan tåle?
Er det udenpå eller indeni du svulmer op?
(nej jeg er ikke pissenysgerrig efter detaljer men jeg kender en der har en eller anden uddannelse, kan aldrig huske hvilken, har ihvertfald tjek på allergier, hun er selv multi-allergiker, tænkte jeg ville høre hende om hun har en ide om hvilket område du kan begynde i)

Namilla

Er det kun hjemme ved dig selv, at du ikke kan tåle ilderne, eller er det også hos andre? Jeg tænker på, om det fx kunne være skimmelsvamp i væggene ell. lign...

Lea

Citat fra: Namilla Dato  2. Juli 2009, kl. 08:06
Er det kun hjemme ved dig selv, at du ikke kan tåle ilderne, eller er det også hos andre? Jeg tænker på, om det fx kunne være skimmelsvamp i væggene ell. lign...

Når jeg kommer ud hvor der er ildere reagere jeg allergisk .. kløen, hæver ansigt . klør i halsen .. vejrtræknings problemer osv

Har ikke skimmelsvamp har tjekket alt virkelig gjort alt for at finde ud af hvad det var og håbede på det ikke var mine dyr men er det desværre. er møg ked over det for ønsker ikke at gå af med mine dyr.

Kan slet ikke fungere pga at jeg skal af med mine dyr pga den måde jeg reagere.. for er gået hen i at jeg ikek kan få vejret især efter jeg har sovet så den rigtig slem..

Har åbne vinduer døgnet rundt (bare ikke om natten) for at  få noget luft ind så der ikke bliver indelukket
Lea, Balou & Sika i vil altid være elsket <3 Sofus & Mille <3

tzari

Citat fra: Julie Dato  2. Juli 2009, kl. 00:30
har du virile dyr? min mor f.eks., kan ikke tåle ildere der er virile, men kastrater har hun ingen problemer med..

Ja mon ikke det er det de 2 du havde til salg var jo fertile ? Mon ikke det hjælper at kastrere ham  :)
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Starshineferrets

Jag är själv allergisk mot iller (och alla andra pälsdjur), riktigt allergisk..... men jag äter allergitabletter, och använder bricanyl (sådan inahalator spray så att jag kan andas)... och det fungerar! Nu har jag 9 vuxna illrar + 8 valpar, och 2 virila hanar, och jag reagerar mindre allergiskt nu än vad jag gjorde när jag först insåg att jag var allergisk och bara hade 2 kastrerade illrar. Däremot, efetersom jag är både asmatiker och pälsdjursallergiker har jag utvecklat atopisk hud, vilket ger mig utslag över helakroppen och svåra nervsmärtor... men detta har egentligen inte att göra med att jag har iller... bara att jag är pälsdjursallergiker i grunden. Hade nog utvecklat samma hudproblem även om jag bott utan djur,

Vet inte hur det fungerar i dk, men i sverige kan man inte pricktesta sig för just iller, istället tar man ett blodprov för att se om man är allergisk mot iller, är man det, då får man själv avgöra hur man vill göra.
Jag har valt att han mina djurkvar, och inte låta min allergi hindra mig, då jag skulle må så mycket sämre utan dem :) Men det är ju var och en s beslut.

Julie Stuhr

Jeg er også allergisk overfor dyr med pels, men jeg tager bare piller og bruger inhalator. Og en gang om året får jeg en sprøjte :)
Det fungerer for mig. Problemet er måske at du sover i samme rum som dyrene.

Lea

Sover i samme rum som mine dyr. har ikke større lejlighed ..

Forstår ikke Svensk/norsk sorry :)


De Virile dyr har jeg ikke indenfor overhovedet .. dem går jeg kun turer med hver dag i 4 timer :)
Lea, Balou & Sika i vil altid være elsket <3 Sofus & Mille <3

PiaLyng

Citat fra: Starshineferrets Dato  3. Juli 2009, kl. 12:14
Jag är själv allergisk mot iller (och alla andra pälsdjur), riktigt allergisk..... men jag äter allergitabletter, och använder bricanyl (sådan inahalator spray så att jag kan andas)... och det fungerar! Nu har jag 9 vuxna illrar + 8 valpar, och 2 virila hanar, och jag reagerar mindre allergiskt nu än vad jag gjorde när jag först insåg att jag var allergisk och bara hade 2 kastrerade illrar. Däremot, efetersom jag är både asmatiker och pälsdjursallergiker har jag utvecklat atopisk hud, vilket ger mig utslag över helakroppen och svåra nervsmärtor... men detta har egentligen inte att göra med att jag har iller... bara att jag är pälsdjursallergiker i grunden. Hade nog utvecklat samma hudproblem även om jag bott utan djur,

Vet inte hur det fungerar i dk, men i sverige kan man inte pricktesta sig för just iller, istället tar man ett blodprov för att se om man är allergisk mot iller, är man det, då får man själv avgöra hur man vill göra.
Jag har valt att han mina djurkvar, och inte låta min allergi hindra mig, då jag skulle må så mycket sämre utan dem :) Men det är ju var och en s beslut.

Lea.. Det hun vist skriver i korte træk er at hun selv er allergisk over for ilder/pelsdyr. Hun får piller for det og bruger inhalator. Hun ved ikke hvordan det fungere i Dk. men i sverige kan man ikke prikteste for bare ildere, men man kan få taget en blodprøve, om man ikke kan tåle dem..

-det var bare lige det jeg forstod mest af, og nok det "vigtigste" i det :-$.. undskyld for den dårlige oversættelse.

Mewz

Citat fra: Starshineferrets Dato  3. Juli 2009, kl. 12:14
Jag är själv allergisk mot iller (och alla andra pälsdjur), riktigt allergisk..... men jag äter allergitabletter, och använder bricanyl (sådan inahalator spray så att jag kan andas)... och det fungerar! Nu har jag 9 vuxna illrar + 8 valpar, och 2 virila hanar, och jag reagerar mindre allergiskt nu än vad jag gjorde när jag först insåg att jag var allergisk och bara hade 2 kastrerade illrar. Däremot, efetersom jag är både asmatiker och pälsdjursallergiker har jag utvecklat atopisk hud, vilket ger mig utslag över helakroppen och svåra nervsmärtor... men detta har egentligen inte att göra med att jag har iller... bara att jag är pälsdjursallergiker i grunden. Hade nog utvecklat samma hudproblem även om jag bott utan djur,

Vet inte hur det fungerar i dk, men i sverige kan man inte pricktesta sig för just iller, istället tar man ett blodprov för att se om man är allergisk mot iller, är man det, då får man själv avgöra hur man vill göra.
Jag har valt att han mina djurkvar, och inte låta min allergi hindra mig, då jag skulle må så mycket sämre utan dem :) Men det är ju var och en s beslut.

"Jeg er selv allergisk over for ildere (og alle andre pelsdyr), rigtig allergisk. – Men jeg spiser allergipiller og bruger bricanyl (indhalatorspray, så jeg kan ånde)... og det virker!
Nu har jeg 9 voksne ildere, 8 hvalpe og 2 virile hanner og jeg reagerer mindre allergisk nu end jeg gjorde, til at starte med, da jeg opdagede, at jeg var allergisk og kun havde 2 kastrerede ildere.
Men eftersom jeg både er astmatiker og pelsdyrsallergiker, har jeg udviklet atopisk hud, hvilket giver mig eksem over hele kroppen og slemme nerve smerter. Men dette har egentlig ikke noget at gøre med, at jeg har ilder, men bare at jeg er pelsdyrsallergiker. Havde nok udviklet det samme hudproblem, selvom jeg boede uden dyr.

Ved ikke, hvordan det fungerer i Danmark, men i Sverige kan man ikke bare prikteste sig for ilderallergi. I stedet for, tager man en blodprøve for at se om man er allergisk over for ilder, og hvis man er det, må man selv afgøre, hvad man vil gøre.
Jeg har valgt at have mine dyr og ikke lade min allergi så i vejen, da jeg ville være værre stillet uden dem.  Men det er jo en individuel beslutning. "

Frit oversat af en halvsvensker (mig, altså.). ;)
~ Isis Ronja
Julius (3/5-14),
Freja (5/7-11) og
Lusen (12/04/11) i hjertet. Vi savner jer!

Lea

Lea, Balou & Sika i vil altid være elsket <3 Sofus & Mille <3

Starshineferrets

TUsen tack för översättningen :)

Black Diamond

Jeg kan se du allerrede har sat dem til salg nu :'( Det er jeg godt nok lidt ked af. Du kunne da give dem en chance for at finde en løsning..