Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Reaktioner til ildere

Startet af Mewz, 16. Oktober 2008, kl. 15:59

cmkh

Var i Maxi zoo den ene dag og harde sirius med. da jeg kom ud var det en lille dreng der ville sige hej til han, og det gjorder han. ja sirius og jeg så gik vider vente den lille dreng om og sage til sin mor " Mor jeg har lige kældet med en rotte"

Namilla

For nylig snakkede jeg med en pige, om det at have ildere. Hun havde aldrig hørt om nogen før, der havde dem som kæledyr, så det var meget nyt. På et tidspunkt siger jeg "men jeg har nu aldrig været på udstillinger med mine"...hvortil hun stikker i et højt grin...jeg kigger uforstående på hende, og hun siger "gud nej, du mente det jo faktisk..."... hun var overbevist om, at jeg nok var den eneste i DK der havde haft ildere som kæledyr, så hun kunne slet ikke forstå at der faktisk var udstillinger for ildere...*S*

KariN

#17
En gammel dame mente at min gamle ilder Kaos der var lys standart, måtte være en miniature-dværg-grævling pga hans farver *G*

En anden har spurgt hvilken sjov kat det var

"Det er da en grim Chihuahua, der sidder på den piges arm" <-- To ikke så kvikke unge piger på Tåstrup hovedgade for nogle år siden

Julian er blevet kaldt en flagermus og en Sjælden rov-kat?

Naanok er i følge en ung gut giftig fordi hans øjne er røde (Han er albino) og ja den med rotten har Nano også været udsat for mange gange efterhånden

Cassiopeia er en mink-unge (Nej hun er en voksen mørk standart pige på 2.5 år)

Kaos blev også først kaldt en hund og derefter et grimt monster af en ældre mand der boede i nærheden af mig da jeg boede i Tåstrup

Generelt tror folk at Cassiopeia er Julian og Nano's hvalp fordi hun jo er så lille i forhold til dem *G* at man så allerede HAR fortalt folk at Sjulle og Nano begge er Kastrerede drenge er en helt anden snak ;)

Og ja så de generelle med: "Kan den godt blive tam?" - "Bliver de ikke vilde når de får færten af blod?" - "Det er da dem man laver pels af?!" - "Hvorfor har du sådan et underligt kæledyr?" - "De kan da ikke blive tamme" <-- Hmm jeg syns nu det er gået meget godt med alle mine ;)

Men ja uvidenhed kan være utrolig morsom for os som faktisk har forstand på dyrene :D :D
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Lena og Peter

 :lol:
Den sjoveste oplevelse vi har haft med mærkelige reaktioner på ilder, var da vi var oppe i midtbyen med to af vores totter i snor.
Rundt om hjørnet, ca 7-8 meter fra os, kommer 4 rigtig "seje" drenge. Da den ene ser vores dyr går han hen mod os for at ville snakke og kæle. Da de er et par meter fra os. opdager en anden af de "seje" drenge vores dyr. Han kommer med et lille skrig og løber tilbage rundt om hjørnet igen....  :lol:  :lol:

cibatuchsi

Citat fra: ilderbanden Dato 14. August 2010, kl. 10:21
:lol:
Den sjoveste oplevelse vi har haft med mærkelige reaktioner på ilder, var da vi var oppe i midtbyen med to af vores totter i snor.
Rundt om hjørnet, ca 7-8 meter fra os, kommer 4 rigtig "seje" drenge. Da den ene ser vores dyr går han hen mod os for at ville snakke og kæle. Da de er et par meter fra os. opdager en anden af de "seje" drenge vores dyr. Han kommer med et lille skrig og løber tilbage rundt om hjørnet igen....  :lol:  :lol:


:lol: :lol:  :lol:
:lol: :lol:  :lol:
:lol: :lol:  :lol:

Snabeldyr

sikke et flot egern du har der
Stealing our hearts, then our sanity

Stephanie

Engang i et tog var der en lille dreng der spurgte sin farmor/mormor om det var en rotte, hvortil hun svarer nej, det er en kanin, men den mangler sine ben :S Altså, godt nok havde Chico store ører, men de var på ingen måde kaninstørrelse.

Og så får jeg ellers bare de sædvanlige spørgsmål om hvad det er for et dyr osv, og der svarer forklarer jeg selvfølgelig pænt hvad det er.

Det eneste der pisser mig af er når folk siger: Føj hvor er den klam! Der har jeg det med at sige, at de kan de nok mene, men at det er totalt mangel på alm opdragelse at stå og sige sådan noget...hvorefter jeg desværre har en tendens til så at falde ned på deres niveau, og sige, jeg synes da også at din dreng er noget af det grimmeste jeg nogensinde har set, men jeg ville da normalt aldrig have sagt det til dig.

Sisser


Jeg snakkede med min faster her den anden dag, om at jeg skulle til at have ilder..
Så siger hun til mig med fuld overbevisning:
"En ilder?! Det kan du godt glemme alt om - Den slår din kat ihjel!"
Hvor efter jeg spørger hvorfor hun dog tror det.. Så svarer hun.
"De suger blod!"

Hmmmm....
Mange båt båt fra
Sindragosa, Sisser & Karsten

cmkh

Citat fra: Sisser Dato 19. September 2010, kl. 19:58

Jeg snakkede med min faster her den anden dag, om at jeg skulle til at have ilder..
Så siger hun til mig med fuld overbevisning:
"En ilder?! Det kan du godt glemme alt om - Den slår din kat ihjel!"
Hvor efter jeg spørger hvorfor hun dog tror det.. Så svarer hun.
"De suger blod!"

Hmmmm....

Hehe jaa, tro aldrig jeg har set en ilder suge blod :P

SilverDragon

Uvidenhed er en skræmmende ting.
Jeg kan slet ikke huske alle de ting folk har spurgt mig om når jeg f.eks. har været på tur med dyrene i legoland.. hehe

Sølvsten


Anne

For en uges tid siden var My en grævling

mette11

CitatFor en uges tid siden var My en grævling
Nu ser jeg ikke ret tit grævlinger, men hun må godt nok være den mindste grævling jeg har set/hørt om!!!  :fnis:

Anne

Og den smukkeste og sødeste :P

Eliza

Ja mine er altid vaskebjørne eller egern indimellem rotter.. og mange folk gør sig MEGET umage med at udtale det ilder  :)
Har også oplevet en familiefar der var færdig af grin over det lød som diller.
Min mor mener at de dufter kraftigt af blomster.
Et familiemedlem som aldrig har mødt dem sagde, at der da måtte stinke forfærdeligt hjemme hos os.. Det siger man da ikke til folk..
Men den værste er nok folk der mener at hvis de smager kød så bliver de blodtørstige og vil æde dig  :lol:
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.