Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Mit livs CHOK!!!

Startet af Black Diamond, 1. December 2009, kl. 17:51

Black Diamond

Jeg fik mit livs største chok i dag.. Eller ikke som sådan, for det skete så hurtigt og lige som jeg skulle til at panikke endte det lykkeligt :lol:

Jeg havde rengøring fra kommunen i dag. Det var i formiddags. Vi vaskede gulve og vaskede op. Derefter tog jeg i byen og var vel væk i en 3 timer ca. Jeg hyggede mig og alt.
Da jeg kommer hjem, og komme op i lejligheden ligger jeg lige posen med vare ind i køkknet og imens står døren åben lidt, mens jeg roder lidt rundt og går så ned i vaskekølderen og bukker en tid til i morgen. Jeg går op igen og går ind for at lukke dyrne ud. Det var Fiona og Felina der kom ud først da de skulle først ud i dag..
Da jeg kommer ind i rummet står et af burene åbent. Jeg bruger ikke det bur så tit, så derfor tænkte jeg ikke mere over det. Jeg havde nemlig taget felina ud af buret om morgen og sat hende over til Fiona i det andet. Jeg tænkte ikke vidre over om der var flere dyr i buret der.

Men da jeg får Felina og Fiona ud af tænkter jeg lige kort over om ikke jeg skulle tage Tjalfe ud også. Men han er væk.. Jeg undersøger buret og også de andre bure, men finder kun de små og nogle tæpper.. Jeg ser til min forskrækkelse af damerne har fået åbnet vinduet.
Jeg bor på 2 sal og Tjalfe har før kunnet kravle på på vinduskamen :X. Så jeg tænker lidt over om mon han er faldet ud. Kigger ned fra vinduet. Der er en stor busk nede under men ikke nogle spor af en lille angora dreng der  :(.
Puha tænker jeg.. Går ind på soveværelset og kigger, og leder vidre i nogle skabe jeg havde oppe i går men lukket, måske han var inde i et af dem da de blev lukket. Men nej! :S!

Jeg begynder at føle noget er HELT galt :'(.. Men lige som jeg tænkter den tanke færdig, ringer det på døren. En pige står med Tjalfe <3 i hånden, og sige rhun lige har fundet ham nede ved kældern. Jeg siger MANGE tak :dans: og tænker over om jeg har noget hun kan få i findeløn. Men nej, hun går igen og jeg tager tjalfe ind og kigger og mærker om godt igennem. Men han virker helt normal  >:|.
Jeg sætter ham ned til Felina der med det sammen hopper op på ryggen på ham og vil lege. Han begynder at båtte og hopper rundt med hende lidt og går så over og spiser..

Jeg begynder at flippe lidt ud inden i. Og holder godt øje med ham. Men han virker slet ikke som om der er noget der ikke er som det var.

Nu tænker jeg bare på, hvordan fanden er han kommet ud. Døren til deres værelse var lukket. Måske han var faldet ud af vinduet? eller stukket af da jeg åbnede døren.

Lige meget hvad så er jeg bare så glad for min lille skat <3 er her og han har det god. Han blev forkælet med lidt godbidder og nu liger han og sover i Olivers kurv sammen med Fiona..

Sikke et chok :fnis:

Bawa

HOLD DA OP!! Kan lige forestille mig den følelse du må have haft indeni.
Hvor var det dog godt at hende pigen kom op med ham! Godt hun vidste han hørte til hos dig!
Og godt at der var nogen der fandt ham i god behold! Arrrh, jeg fik det helt dårligt af at læse det :o
Sikke da en værre episode! .. Men godt han er i sikkerhed nu <3

Black Diamond

Jamen altså, jeg går jo tit ture og sådan med dem og alle børnene og folk ved min blog kender mine dyr. Og hende der hun var virkelig snakke glad. Hun sage hun havde set mig gå med dem så hun ville lige høre om han var min. Og så ellers snakke om ilder og pleje og sådan noget.. Jeg var for rystet til jeg kunne komme med en lang forklaing om ilder hold :lol:

Bawa

Hvor kært :P Sikke en dejlig pige, haha.
Men for dælan hvor var det bare godt han ikke var kommet noget til!

Black Diamond

Ja tak.. Jeg føler mig som verdens heldigste pige lige nu. Han kunne jo havde rendt over i skoven overfor eller ud på vejen. Takner om hvad der kunne været sket køre rundt inde i mig.. Men ja.. Tak gud.. jeg har min dreng lige her endnu :fnis:

cibatuchsi

sad og fik de væreste billeder frem på nethinden, men det endte heldigvis lykkeligt...ss
håber da at det er 1 og sidste gang han får lavet sit forsvindningsnummer

FerretParadise

Puha hvor kunne det være endt forfærdeligt, bliver helt dårlig.
Godt at det endte godt. :)
Ann Hillerslev.

Anne

Hvor var det fantastisk af pigen at hun tog ham op til dig! Jeg ville bede de der gør rent om ikke at åbne vinduerne. Kommer kommunen virkelig og gør rent mens du ikke er hjemme? Hvor jeg arbejder gør vi kun rnt mens folk selv er der.

Black Diamond

Ja, jeg er lidt i chok igen nu.. Jeg har lige fundet en hud afskrabing på hans hage.. Så han er faldet ud af vinduet. Men indtil nu har der ikke været andet end at han sover og nu spiser han lidt igen.. Det eneste er at han ryster en smule når jeg vægger ham og kigger på ham. Men er godt nok nervøs for om der mon er sket noget alligevel.. Men han virker frisk nok. Han spiser igen nu..

lille_jill

Godt at det ikke gik værre.. Jeg havde en lignende oplevelse med Penny for nogen år tilbage

Black Diamond

#10
Nå det var ikke gået så heldigt som jeg havde troet til at begynde med. ved 20 tiden i går tog jeg Tjalfe op, han ville bare sove og sove. Da jeg får kigget ham ordenligt igennem igen, finder jeg en hud afskrabning på hans hage, og da jeg åbner hans mund kan jeg se at han har knægget hans venstre hjørjetand. Den er knegget på tvers og man kan se naven. Jeg bliver enig med Anne om at jeg må havde fat i Allison. Jeg er helt i chok. Først der går det op for mig hvis slemt det er og hvor meget der kunne været sket inde i ham. Det her var jo kun ydre knups. Allison tager tlefonen og jeg bliver fortalt hvad jeg skal kigget på for at være sikker på han ikke har inde blødninger. Hans tandkød er heldigvis lyserødt og hans vejrtrækning er rolig og normal. Men han er helt slap og sover bare. Tager jeg ham op går han i seng igen lige efter.
Jeg aftaler med Allison at jeg skal kommer i dag (Onsdag) og få ordnet tanden og kigget ham igennem. Men jeg har ingen penge eller mulighed for at komme til Kbh, for jeg kender ingen der kan køre. Alligevel begynder jeg grædne at ringe rundt tl alle jeg kender med bil. Men ingen kan. Derfor ringer jeg til min kontaktperson. Hun er så sød at hun tager telefonen selvom hun jo faktisk har fri om Tirsdagen. Hun aftaler med mig at jeg skal ringe i morgen og så vil hun havde en plan for hvordan jeg kan få 150kr så jeg kan komme afsted. Ved 22 tiden kommer hun med 150 til mig som jeg kan få med det sammen. Hun havde åbenbart nogle fra en anden gang jeg havde lagt penge til side til noget andet. Super at havde sådan en sød kontaktperson :love:

Jeg sidder og ser tv med tjalfe i hans kurv lige ved siden af. Han virker meget sløv. ved 23 tiden står han op og begynder at få rundt. Han begynder at undersøge huset for nye ting. Puha. Normal adfærd!!
Efter det går han over og prøver at spise. Jeg kan se han er sulten, så jeg bløder noget mad op til ham. Men han vil ikke havde det. I stedet knuser jeg noget foder til meget små stykker og det vil han gerne havde.
Jeg tænker han sikkert gerne vil havde lidt selskab, og jeg har også besluttet at sidde oppe hele natten for at holde øje med ham. Jeg lukker Fiona og Felina ind til ham, for det er hans bedste venner.
Men resten af tiden indtil ved 01 tiden dasker de bare rundt og laver lidt ulykker (Felina) og så betemmer jeg mig for at ligge mig til at sove, da jeg også er kommet lidt af med noget af alt mit chok og kvalme jeg fik i den forbindelse.
Jeg har siden været oppe 2 gange. Sætter uret med 2 timer frem, og kigger til ham. Begge gange har han kommet op og gået lidt rundt. Han virker frisk i hovedet igen nu. Og han vil gerne drikke og spise. Men jeg kan se det gør ondt på ham at spise.

Jeg skal ringe til Allison her kl 8:00 og havde en tid i formiddag. For hun skal nok havde ham i behandling for den tand. Hun sage også at hvis ikke jeg kunne komme før kl 12 så skulle han indlægges. Så jeg håber jeg kan få det passet ind. For der er 3 timer i tog herfra. Og jeg skal ringe til en dame fra kummunen ang de penge der, og hun åbner først 9:00 for telefonen.

Men ellers så skal vi ind. Jeg har faktisk også hele tiden tænkt jeg bare VILLE ind til Allison, ligeså meget for at få ro på at han er ok.

Nu er klokken blevet 5:00 og jeg er stået op. Fik kvalme igen. Hver gang jeg tænker på det med hans tand får jeg det dårligt og er ved at græde. For jeg kan bare ikke havde tanken om hans tanker da han faldt ned fra et vindue fra 2 sal. Gudskelov er der en stor busk i et bed hvor der er en masse blade nede under, lige under det vindue. Tør slet ikke tænke på hvad der kunne været sket hvis han ikke var landet der. For det er jo ud til den store pakerings plads. Så det havde jo været fatalt hvis han var landet i asfaldt i stedet.

Så puha. Jeg har været alle følser igennem nu. Men heldigvis har jeg fået ca 4 timer søvn i to omgange :fnis:

Jeg vender tilbage når jeg engang kommer hjem fra Allison i eftermiddag. For han skal jo nok i nakose vil jeg tro når han skal havde ordnet den tand :X Så jeg skal også havde noget timer til at gå i Ballerup mens jeg vender på han bliver ordnet og vågner op igen..
Jeg regner med at købe noget a/d til ham så han kan få noget mad i maven,der ikke gør ondt at spise.

Jeg er ikke vred på rengøringsfolkene vil jeg også lige sige. For de har jo ikke ilder selv og derfor ved de jo ikke noget om at de kan kravle ud af bure eller hoppe ud af vinduer. De er i forvejen rigtigt søde og de har ikke gjort noget for at være onde på nogen måde.
Der er flere jeg har snakket med i går i min søgen efter bil og penge, der har givet dem skylden og været "vrede" på dem. Men jeg syndes ikke jeg vil være vred på dem eller noget. For jeg syndes ikke de har gjort noget for at være onde eller med bagtanke. De ved ingenting om ilder. Vidste de noget om ilderhold så ville jeg nok havde været vred eller noget. Men det her var der ingen der kunne forudse.

Men det er noget møg med den tand, op til en udstilling. Men faktisk vil jeg bare havde tjalfe er glad. Præmier og sådan noget betyder ikke noget i forhold til det. Jeg må give en af de andre hans plads nu  :fnis:

Puha en hyggelig start på julen  :lol:

Julie

#11
Puha, sikke en omgang. Jeg håber virkelig at han "bare" er sluppet med de ydre knubs og chokket.

Black Diamond

Altså han har ikke fået chok, men jeg tror han har fået/har en hjernerystelse. Jeg er også lidt bekymret for om han måske har brud på kæben da han er faldet med hovdet/siden først. Men de får jeg svar på når jeg kommer op til Allison. Jeg har aftalt med Allison at han bliver indlangt hos hende i dag. Og jeg kan hændte ham i morgen. For jeg har først lige får fat i hende damen der, og nu kan jeg ikke nå toget.. så..

FerretParadise

Ja stakkels tjalfe.
Jeg håber at du hurtigt kan komme ind til Allison, så du kan undgå at han bliver indlagt.
Jeg vil krydse fingre for ham.
Ann Hillerslev.

FerretParadise

Okay du nåede at poste inden jeg var færdig med mit indlæg.
Super, hvis Allison vurdere at han ska indlægges, så er det jo nok det der er det bedste.
Jeg vil stadig krydse fingre for ham.
Ann Hillerslev.