Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Så har jeg fundet min ilde :D

Startet af Lone H, 3. Januar 2010, kl. 14:32

CarinaNielsen

hehe ej jeg et bur det er magen til..

vil hun gerne gå i træspåner.. ?
Basserne fra Herning. :)

Lone H


det er det vi har fået med til hende..??

Julie

Hun er godt nok fin. I stedetfor strøelse i bunden vil jeg foreslå tæpper. Ellers kan det blive svært at få gjort hende renlig, og hun skal have tæpper, hængekøjer eller andet hun kan sove i. :)

Julie Stuhr

Ildere går ikke i noget. De har bare brug for en masse hyggelige tæpper og/eller håndklæder at putte i :)

CarinaNielsen

det samme vil jeg sige. masser af tæpper så er den hjemme. nogle rør hun kan løbe igennem og 2-3 hængekøjer. der skal bare være noget i hendes prut bakke i hjørnet af buret.. :) så finder hun selv ud af det.. :)
Basserne fra Herning. :)

Lone H


okay :)
jeg køber nogle tæpper og kurve til hende imorgen..
:)

det bare det jeg fik med til hende.. :)
så det har hun altså fået (dog rent)

lille_jill

Citat fra: Lone H Dato  3. Januar 2010, kl. 21:24


Her er et af buret med de nye hylder vi har lavet selv..
og hendes lege rum :)


Hvor stort er det bur? Husk at en ilder ikke er en gnaver og at de har brug for meget mere plads. Desuden er savsmuld et no-go!
Smuk pige, ellers :)

Line

En hængekøje ville altså også være rigtig godt. Det er en hver ilderejers must at have... De elsker dem simpelthen. :)

- Bare lige for at forklare hvorfor savsmuld/spåner osv er no-go i buret, så er det dels som der er blevet sagt tidligere, med til at gøre ilderen meget lidt renlig. Der ud over kan de ikke tåle det, da det støver utrolig meget, og det går i luftvejene på dyret. Vi bryder os jo heller ikke om at gå rundt i et savværk uden maske på. Når det er sagt, så sætter det sig også utrolig meget i pelsen og gør den trist og kedelig. Ikke kun for os at se på og røre ved, men også for dyret at rende rundt med....

Lone H

øhm ja måler lige :)

Højde : 85 cm
Brede : 70 cm
længte : 88 cm

i følge dyrenes-beskyttelse dækker den kravene :) ??

den går mig til lidt over hoften så det enlig et utrolig stort bur :)

Lone H

Citat fra: Line Dato  3. Januar 2010, kl. 22:31
En hængekøje ville altså også være rigtig godt. Det er en hver ilderejers must at have... De elsker dem simpelthen. :)

- Bare lige for at forklare hvorfor savsmuld/spåner osv er no-go i buret, så er det dels som der er blevet sagt tidligere, med til at gøre ilderen meget lidt renlig. Der ud over kan de ikke tåle det, da det støver utrolig meget, og det går i luftvejene på dyret. Vi bryder os jo heller ikke om at gå rundt i et savværk uden maske på. Når det er sagt, så sætter det sig også utrolig meget i pelsen og gør den trist og kedelig. Ikke kun for os at se på og røre ved, men også for dyret at rende rundt med....

Jeg gør noget ved det imorgen :)
kæresten siger man kan få noget selv klæbende gulvtæppe man kan sætte på så det vil vi kigge efter imorgen :)

indtil da har jeg smidt et håndklæde ind til hende som hun kan sove på i nat :)

rør finder vi også imorgen :)
og alt mulig andet godt :)

cibatuchsi

tror ikk det vil være smart med gulvtæppe der bliver klisteret fast. for så kan i ikk tage det ud og vaske det hvis hun nu skulle lave et uheld ved siden af.
her har de tæpper og køjer de ligger og putter i. ja en gammel fleecetrøje er faktisk en ren farvorit herhjemme.
hunde/sprjdertæpper fra feks jysk sengetøjslager er ikk så dyre, de fås også i nogen dyrehandlere og de er rigtig gode til dem.

Lone H


du misforstår ellers uddyber jeg det ikke ordenlig :)
men ligesom velko..
som kan "rives" fra hinanden  så de ligger fast og kan tages af :)

kæresten er handyman så han laver det sikkert i en smut fart :)
hehe..

jeg får det bragt iorden imorgen (lidt svært på en søndag :)  )

cibatuchsi

Citat fra: Lone H Dato  3. Januar 2010, kl. 22:43

du misforstår ellers uddyber jeg det ikke ordenlig :)
men ligesom velko..
som kan "rives" fra hinanden  så de ligger fast og kan tages af :)

kæresten er handyman så han laver det sikkert i en smut fart :)
hehe..

jeg får det bragt iorden imorgen (lidt svært på en søndag :)  )

det lyder godt, vil dog tro i hurtigt bliver træt af det.  men glæder mig til at se buret når i har fået det forvandlet.
et lille hint er at søge herinde på bure og så se hvordan andre indretter deres bure. måske i får ideer

Lone H


Tak for det :)
det vil jeg lige gøre :)

nu må vi se hvad løsning vi finder på :)
men vi skal nok finde en :)

pyha en lang dag jeg får imorgen ;P  *gg*

Og gæt lige hvad den lille ballademager har lavet..
jo jo hun mente hunde skålen med vand i skulle hoppes op i så nu hun helt våd :/
så sider og tørre hende og kæresten får tørret op hehe..
jamen det var da sikkert meget sjovt for hende  :love:

Julie

#44
Citat fra: Line Dato  3. Januar 2010, kl. 22:31
rør finder vi også imorgen :)
og alt mulig andet godt :)

Som f.eks. et større bur. Jeg vil mene det er alt for småt det hun går i nu :)