Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Hvor tager I jeres ildere med hen?

Startet af Mewz, 8. November 2008, kl. 14:17

Mewz

Da jeg i går var ude og handle i et større supermarked, spottede jeg en ung kvinde, der havde en ilder med i bæretaske, inde i butikken. Den sad og kiggede ud af hullet i tasken med sele på, og virkede ikke som om den lod sig mærke med det, men der var ret mange mennesker i butikken - og det er nok ikke lige et sted, jeg ville vælge at tage mine med hen.

Slæber I jeres kræ med over alt? Kommer de med, når I besøger folk, når I skal handle, når I skal på stranden, når I skal benytte offentlige transportmidler - eller bliver de hjemme i buret/huset/lejligheden etc., størstedelen af tiden?

Jeg er som sædvanlig bare nysgerrig.  :D

Mine er hjemme, når de ikke lige er ude og gå tur. Til gengæld sørger jeg for, aldrig at være væk fra dem særlig længe ad gangen.
~ Isis Ronja
Julius (3/5-14),
Freja (5/7-11) og
Lusen (12/04/11) i hjertet. Vi savner jer!

Malene

Mine kommer med når jeg skal hjem til Esbjerg. Men der sidder de i transportkasse.
Ellers kan jeg godt finde på at gå ind i en kiosk med dem, i en taske, hvis jeg alligevel er ude og gå med dem og lige skal have cigaretter eller lignende :P
De har også været med på stranden. Så kan de få lov til at grave lidt i sandet :)
Ellers er de egentlig bare hjemme, det meste af tiden.
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Julie

Jeg kan godt finde på at slæbe en af mine med ind i byen hvis jeg bare lige skal ind og hente en cd eller lign.. Jeg har kun en med af gangen, for 2 er for svært at holde styr på når de er i en taske de kan stikke hovedet op af. I sommers havde jeg tit begge med nede på stranden hvor de kom ud og svømme og grave i sandet. Ellers har jeg dem ikke rigtig med rundt omkring, de er mest hjemme.

Emmadyhr

Jeg har mine med stort set hver gang jeg er ude og rejse..Når jeg skal ud og besøge mine venner rundt omkring..jeg har også en del venner som selv har ilder..Så når vi laver noget sammen så plejer jeg at havde mine dyr med..
Ellers så har vi været i byen..altså på gågaden her i byen og der går vi tit og kigger på butikker..


PiaLyng

Felix er med mig det meste af tiden. Han har været med nede i gågaden og kigge, hjemme ved venner og familie og med på mit opholdssted. Han er også tit med hvis mig og kæresten bare lige skal møde en ven eller sådan :).
Jeg tager ham kun med fordi han virker rolig uanset hvor vi sådan rigtig kommer hen :).

Fry er mest herhjemme indtil videre. men senere skal hun også med rundt.

lille_jill

Chucky er tit med. På strand, i skov, til en enkelt demostration i Farum, på indkøb, hos min mor, i sommerhus... tja.. hvor det nu er muligt at have ham med. På onsdag skal han med ind på mit værested :)

Namilla

Mine er mest hjemme... da jeg boede i lejlighed havde jeg dem mere med ud, når jeg skulle handle osv, men nu bor de udenfor og jeg kommer ikke så meget ud...

Peewit

Min er altid med når jeg besøger mine forældre (må faktisk ikke komme hjem uden hende  :lol:)
Hun er også ofte med når jeg er inde i byen og kigge lidt i butikker. Og hvis jeg ved samme lejlighed er på café. Hun er også rigtig god til at kører i bus osv.
Ellers er vi i skoven, parken eller på stranden.

Men det meste af tiden er hun nok hjemme.
Wit beyond measure is man's greatest treasure. - Hvil i Fred Molly og Dora <3

Velsh82

Vores kommer tit med hjem til mini svigerforældre og engang imellem med hjem til min bror (de har nu også ildere i forvejen)
har engang imellem 1 af mini 2 første hanner med på arbejde (dog kun nå jeg har vagt) god spas med sådan en på vagt i mili (Dolf er sågar blevet forfremmet til oberst af vores oberst (hn sagde han mindede o ham første gang han havde vagt (sov))

Stranden er også et hit for de 2 drenge da de er glade for pigerne på stranden og familierne der er samlet og bedste af alt softicen og vandflasken vi køber nå vi har gået der nede i lang tid eller til en af dem får det for varmt...

Kommer også alle mulige andre steder... og om det er til med mange mensker er forskelligt fra ilder til ilder... 3 af dem elsker mange menesker og bliver skuffet nå folk bare går forbi dem og nærmest napper ud efter dem eller væser engang...

olesen83

Jeg har kun haft min i en måned så han har faktisk ikke været med nogen steder endnu... han virkede så forvirret og nervøs, da han først kom til os at jeg lige synes han skulle falde til først og lære mig ordentligt at kende:)
Men lige et tillægsspørgsmål...hvordan kommer i rundt med dem? Jeg har kun cykel, så har overvejet hvordan jeg lige kringler den...???

Namilla

Nu vil jeg lige tillade mig at slå et slag for den rygsæk jeg har til salg ( http://ferretopia.eu/index.php?topic=523.0 ) *S*
Men det er faktisk det nemmeste hvis man er på cykel... du kan ikke forvente at ilderen kan lære at sidde i en cykelkurv som fx en lille hund kan...og jeg kan se utallige måder det kunne gå galt hvis man prøver i hvert fald!
Er man på gå-ben kan en skuldertaske bruges...der kan fåes specielle tasker til ildere, men en god dyb skuldertaske kan også bruges...Og endeligt findes der deciderede transport-tasker, men de er oftest ikke så kønne, og lidt mere klodsede, hvis man bare skal kort vej...
Skal man bare gå tur med ilderen, er det oftest ikke nødvendigt med en taske, hvis man bare har en hætte eller en dyb lomme ilderen kan komme i, når den bliver træt...

lille_jill


KittAnderson

Min gæffemand kunne sidde i cykelkurven (: Han elskede at slikke sig om munden, når der kom vind i hovedet på ham. Så kørte tungen bare. Har aldrig oplevet at han sprang ud, eller prøvede at hoppe. (:
At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.