Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Jeg overvejer at give en af mine damer væk :(

Startet af Nadii, 11. Februar 2010, kl. 14:06

Nadii

Problem løst :)

cibatuchsi

#1
ikke alle ildere opfører sig på sammen måde. herhjemme har vi nogen der er rigtige glade for at nusse osv, og så har vi oz nogen der bare vil gå for sig selv.
syntes det er synd at du vil gå af med den af dem fordi den er mere neutral og ligeglad. og når man tænker på deres alder ville det være vildt syndt at skille dem ad nu. og smide hende hen i et nyt hjem igen. det er jo gamle damer der er snak om

PiaLyng

Her hjemme vil mine helst gå og nyde livet og de opsøger mig få gange for at lege eller få en godbid :).

Hvis dine to tøser altid har været sammen, vil jeg synes at det synd du skiller dem af.

Nadii

Ja det ved jeg, men syntes også det synd hvis hun nu kunne få det bedre med en anden  >:|
Det ikke fordi jeg ikke elsker hende, for det gør jeg  :'(
Det bare jeg har set hun virker mere glad med nogle andre personer, som har besøgt mig.

Sølvsten

Men hvis hun er glad for din anden ilder som svinger med dig er det nok synd at skille dem ad. Nyd dem for hvad de er hver især.

cibatuchsi

Citat fra: Nadii Dato 11. Februar 2010, kl. 14:22
Ja det ved jeg, men syntes også det synd hvis hun nu kunne få det bedre med en anden  >:|
Det ikke fordi jeg ikke elsker hende, for det gør jeg  :'(
Det bare jeg har set hun virker mere glad med nogle andre personer, som har besøgt mig.
sådan tror jeg vi alle har haft det. feks ville tulle i starten ikk sove ved os, men når en af vennerne kom skulle hun op og putte med det samme, det betyder ikke hun ikke kan lide os.
som sagt ikke alle ildere er ens. så syntes da du skal give hende den kærlighed du kan.
og så en anden ting, nu har de to damer jo gået sammen meget meget længe. skiller du dem ad nu kan du risiker de kommer til at lide af sorg, og at de så begge ændr adfær (det er værd at tænke på, vil du udsætte dem/dig for det)
og nu er de jo 5, snart 6 år. så det begrænser altså også den tid de har tilbage, og om de overhovedet kan magte at skulle flytte igen.(stress osv)

Nadii

Ja det har jeg også overvejet meget, men nu kan jeg se at det ikke kun er mig der har oplevet det :)  :dans:, nu har jeg gjort mig mange tanker og beholder hende alligevel pga vil ikke udsætte sådan en gammel pige at skulle flytte igen, igen, igen. heldigvis kan hun godt lide min kæreste så med lidt blidt pres kan han vel overtag hende så begge ildere får masser af kærlighed ;)

Barky

Hvis det er 2 gamle damer, der altid har gået sammen, så er det virkelig synd at skille dem ad.
Jeg forstår godt at det kan virke som om at I ikke svinger så godt sammen. Men personligheder ER forskellige..

F.eks overtog jeg en 3-årig ilder, som er dengang var RØV-ligeglad med om jeg var der eller ej. Hun havde forelsket sig i min ene ilderhan, og elskede ham ligetil den dag han døde... Idag har jeg hende stadig. Hun fylder 8 år her til maj, og er stadig en ilder som er ret ligeglad med om jeg er der eller ej, med mindre at jeg har godbidder, så er jeg verdens mest fantastiske person. Det tog hende 1½ år hos mig, før hun frivilligt kom og lagde sig i mit skød for at hygge.


Jeg syns ikke at du skal splitte dem ad. Du har selv valgt at anskaffe dig dem, og bare fordi at den ene kan lide dig mere end den anden, ville det ikke være en "anstændig" grund til at splitte 2 ildere der har boet sammen hele livet. De udvikler jo også venskaber ligesom vi gør.

Jeg tror at det bedste DU kan gøre lige nu, er at forsøge at udvikle dit forhold til ilderen. Man kan jo ikke forvente at de er ligesom hunde der bare elsker folk ubetinget fra starten. Du kan forsøge at få hende til at knytte sig til dig, eller du kan acceptere at ilderen er som ilderen er, og elske den for det. Jeg elsker ikke min gamle pige mindre, fordi at hun hellere vil putte med sine ildervenner, end med mig. Hun er bare lige som hun er, og hun er fantastisk!

Måder at knytte bånd til ildere. (Samme tricks bruger man til nye hvalpe man får hjem)
Gå en tur med ilderen, bare dig og ilderen. Gå en tur i parken, og lad ilderen snuse til hvad den nu vil, bliver den utryg ved noget, vil den søge mod det eneste den kender = dig. Tag evt godbidder med, og ros den for at være så underskøn.

Giv ilderen godbidder (dog ikke for mange - det er jo ilderslik).
Det får den til at fatte interesse for hvad du gør, og får den til at opsøge dig for at få flere. Sørg stadig for at nusse og ae og kysse den. De allerfleste ildere lærer at sætte pris på den slags..

Tag ilderen op når den sover og lig den hos dig, og bare nus med den. Måske vågner den og vil ned, men måske bliver den liggende fordi at det er rart... Så kan det være at den kommer tilbage for mere nus når den får lyst til det..


Simpelthen interesser dig for ilderen på en måde som den vinder på.... Snak til den når den går forbi dig i huset, leg med den, kæl med den.

Grundliggende regler som får dyr til at føle sig værdsat og får dem til at fatte interesse for deres mennesker...


Og så held og lykke herfra..
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Nadii

Barky , mange tak for de mange gode ting du har foreslået :), jeg snakker til hende tit "selv om hun er døv", hun bryder sig ikke rigtig om at gå tur så det undlader jeg, men godbidder og nus vil jeg da prøve lidt oftere :) Mine piger er vildt kræsne men finder nok noget som falder i hendes smag :)


Tak  8)

Barky

Prøv at bruge søgefunktionen herinde på døve ildere. Der findes en masse tricks som folk har udviklet for at "træne" døve ildere.
Banken i gulvet, viften, håndtegn osv... Det kan måske give dig lidt mere hjælp, døve ildere er ikke sværere end normale ildere, de skal bare trænes anderledes... Dog er de ligeså stædige som alle ildere er... *G*
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Nadii


Sølvsten

Godt at høre Naddi at du lader dem blive sammen.

Amazing Ferret

Jeg har en døv ilder - Peanut. Jeg synes nu ikke han er så slem at have med at gøre, men han er opdraget på en lidt anden måde end de andre.

Når han ligger og sover fx og jeg vil have hans opmærksomhed, så må jeg hen og prikke lidt til ham og han reagere altid med båtten når det sker - ved så ikke om det er udtryk om at han er sur over jeg vækker ham, fnis eller om det er hej mor hvor er jeg glad for at se dig  :) Jeg vælger at tro at det er det sidste.

Da jeg skulle bakketræne ham sørgede jeg for at stå foran ham og klappede i hænderne lige foran hans hoved for at vise at han var dygtig - og med bidetræningen gjorde jeg det samme som med de andre

Godt at du har fundet en løsning  :)

Anne

Det var da irriterende at første indlæg er rettet, så kan man sidde og læse en hel tråd uden egentlig at fatte hvad det drejer sig om :s

NemoToft

????? Øh ja. Jeg forstår ikke en meter.
Men så ringer jeg da bare til Peter  ;)