Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Jeg overvejer at give en af mine damer væk :(

Startet af Nadii, 11. Februar 2010, kl. 14:06

Anne

Vil du svare mig på mine spørgsmål? Jeg har ikke stemplet dig som noget som helst, jeg prøver bare virkelig at forstå hvad der ligger bag, fordi jeg først troede du solgte den ene fordi den ikke var kælen og tam, og du troede den ikke kunne lide dig. Kom adfærdsproblemerne efter dte? og hvordan gav de sig til udtryk?

Nadii

TIL ANNE:


Undskyld bliver bare så frustreret når jeg virkelig elskede den tot og folk tror jeg bare smed hende væk :( :(


Altså jeg beholdte jo Sarabi, i over en måned efter jeg oprettede det her forum, skal lige sige Mille og Sarabi var ikke rigtig tætte, mille var nemlig meget tæt med en han som døde får 2 år siden mener jeg.

De kunne godt lægge sammen og sådan men de legede ikke rigtig eller noget ihvertfald sjældent !


Det startede bare ud som ej nu leger de vildt troede jeg, men så da jeg kom hen og løftede tæppet op havde mille bidt sig fast i sarabi's fod og sarabi hylede og skreg men mille blev bare ved og det skete næsten hverdag :(, ikke bare i foden men kroppen, hoved, nakken, maven og det var tit mens Sarabi enten sov eller gik rundt, jeg satte mig til at læse om det og alt tyede på at mille ville dominere Sarabi og det gjorde hun så også men det stoppede bare ikke og Sarabi fik bide sår og diverse og nu hvor jeg kun måtte have 2 ildere i min lej ville jeg ikke anskaffe mig et bur til fordi så ville de jo være alene alligevel jeg besluttede mig i tåre og gråd at finde en som boede tæt på mig så jeg kunne besøge hende, det var også grunden til prisen kun var 300kr, jeg er stadig meget ked af det over at måtte af med hende men syntes sælge til en med en anden sød ældre ilder er bedre en aflivning.

Mille har ikke ændret adfærd eller har ledt efter Sarabi overhoved og Sarabi er også faldet til i hendes nye hjem 20 min fra mig af.

Jeg håber aldrig jeg skal stå i denne situation igen det er forfærdeligt og jeg føler mig som en kriminel og jeg overvejer stærkt at forlade Ferretopia da mange hader mig og bestemt ikke anbefaler at sælge mig dyr.


cibatuchsi

vil blot sige at ingen hader dig. da vi jo ikk kender dig.

Nadii

Tak det bare ikke rart og være mig lige nu  :(

Anne

Tak for svaret, jeg er glad for at du tog dig tiden til at forklare dig.

Nadii

Det er rigtig hård det her også når man bare bliver svinet til også videre bliver bare ked af det over det. :(

Anne

Men det er jo også fordi vi ikke ahr hele historien. det ser jo underligt ud at du først vil af med den af en grund og så er det en anden, og så vil du have en ny, kan du ikke se det? Det er nememre at forstå når man får en forklaring.

HVis din ilder er gald alene og den slet ikke kan med andre overhovedet, kan det også være at du bare skal have hende alene resten af sit liv. Jeg synes selv at jeg har set hos mine, at gamle ildere kan have sværere ved at acceptere nye, end da de var unge.

Nadii

Jo kan godt se det fra jeres side, nu må jeg bare håbe at folk læser det her :(


Ja overvejer det lidt hun fungere fint, spiser sover og bider i mine tær, jeg ville gerne prøve at se om hun kunne med en han Evt men så vil jeg aftale vi mødes mig og sælger så vi kan se hvad der sker de første gange.

AlisVolatPropiis

Vi sætter ildernes bedste højere end menneskers herinde, men ingen hader dig. For mig at se findes der ingen "dumme" mennesker, kun folk der gør noget dumt, hvis du forstår?

Det havde måske hjulpet at få undersøgt Mille inden du skaffede dig af med Sarabi...det kunne desværre lyde som en hormonforstyrrelse -noget der ofte kommer i forbindelse med binyrekræft der alt alt for ofte kommer hos ældre ildere. Mille kan også være i smerter eller andet. Ligemeget hvad ville jeg nok investere i en meget grundig dyrlæge undersøgelse.

Ildere viser ikke altid følelser for hinanden eller os for den sags skyld, selvom de er meget knyttede vedkommende, de er små hårde nysere der gemmer smerter, sygdom og svaghedstegn til den bitre ende, også derfor vi er så obs på adfærdsændringer.. Mille kan også sagtens savne Sarabi, det ville jeg gøre efter at have haft en så tæt veninde i fem år, det er jo en hel livstid for en ilder. At der har været en han indeover ændrer ikke på de kender hinanden meget godt og er vant til den anden er der.
Men det er jo sket, og jeg personligt havde ikke gjort det sammen, dette er et debat forum og jeg siger min mening, men det betyder ikke jeg fordømmer din. :)

Nadii

Jeg vil så bestille en tid til dyrelægen i morgen.