Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Hvor meget hensyn skal man tage??

Startet af Black Diamond, 24. Maj 2010, kl. 10:33

Malene

Jeg er enig i at hvis det er et specielt navn, så spørger man om lov inden. Altså et navn som kun én ilder hedder.. Også selvom det ikke er et avlsdyr.
Jeg ville selv blive rigtig ked af det, hvis nogen brugte Ichabod eller Cerulean. Godt nok er det ikke mig der har navngivet Cerulean, men han er jo min ilder :P
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

KariN

#16
Jeg syns den er svær, jeg kan huske at lige efter Kaos var blevet aflivet, var der en pige på et andet ilderforum der skrev at hun ville kalde sin ilder Kaos. Det ramte ret hårdt, men det var så også kun et par måneder efter han var blevet aflivet. Men ja hun kendte ikke til hverken ilder-miljøet eller min Kaos og man har faktisk ikke hørt noget til hende siden (mener hun endte med at sælge ilderen igen) Men ja jeg vil nok altid have det ret specielt med det navn, grundet historien omkring Min Kaos

Med Cassiopeia, har jeg også prøvet det. Der var en opdrætter der valgte at den ene hvalp fra hendes kuld skulle hedde det, velviddene om at min pige hedder det og at jeg har det meget specielt med det navn, på trods af at jeg fortalte hvordan jeg følte det, kom ilderen til at hedde det. Dengang fik jeg af vide at jeg var barnlig, fordi jeg havde det ret underligt med det.

Med Naanok og Julian gør det mig ikke rigtig noget hvis der er andre ildere der hedder det, jeg vidste et eller andet sted at jeg nok ikke var den eneste der mente at min albino ligner en Isbjørn ;) og Julian har jeg ikke selv navngivet, han hed det da jeg fik ham og egentlig tror jeg det er de færreste der udtaler det ens med mig :)
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Lena og Peter

Jeg ved ikke helt hvad jeg skal sige, for jeg har det på den måde at navne efter guder, faroer, stjernetegn, figur fra TV/film, sports / musik / film personligheder og ord der er brugt i det danske sprog er lidt svært ikke at blive brugt af andre.

Her i tråden tænker jeg bla. på, Cleopatra, Tjalfa, Puk, Keegan og Kaos, som jeg ikke synes er speciale da det jo er navne andre allerede har brugt til noget, nogle som mange mennesker allerede kender eller mennesker der har levet og som der er en dansk forklaring på, på wikipedia.

Hvor imod et navn som Cerulean ikke er kender af alle, og en navn ikke alle ved hvad står for.

Aysia, er en amerikansk sangerinde/skuespiller og brugt i en megahit sang af Outlandis, og her mener jeg ikke at man kan blive sur/ked af det, da det jo er et navn man har taget fra en anden og som de fleste dansker har hørt før.

AlisVolatPropiis

Jeg vil egentlig godt kommentere ....jeg har altså ikke noget problem med nogen bruger navnet Aisha i hvilken som helst staveform....bare så folk ikke misforstår...det er ikke mig der har givet hende det :)


Og Aisha er iøvrigt -den perfekte kvinde ifølge profeten muhammad i Islam :) der det kommer fra...

Lena og Peter

Det var ikke for at være efter nogle eller hænge nogle ud... Det var bare min mening.... Så undskyld hvis det kom til at lyde forkert.

KittAnderson

Jeg er rigtig glad for at du ikke er sur over at jeg også har en Kida, Julia  :-$
Jeg vil altså ærligt indrømme at jeg ALDRIG har tænkt over det med navnene før denne her debat.

Og så alligevel tænker jeg lidt på at kalde min nye dreng carnivore (meat eater), netop fordi der, så vidt jeg ved, ikke er en ilderfreng der hedder det.

At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.

Black Diamond

Jamen Kida var jo så mit valg til hende.. Og jeg vidste ikke der var andre der havde det. Hun er opkaldt efter en disney prinsesse.

Samtidig syndes jeg når man vælger navne.. Det er svært at være på den sikre side når man vælger det.. som med sine hvalpe. For man skal altså MANGE nanve, og opdrætter mm, igennem før man er sikker.
Jeg kender mange af dyrene rundt omkring. Men hvalpe i kuld før jeg kommer ind i ilderverden.. Nej, ingen ideer..
Måske man burde undersøge sådan noget inden man vælger navne???

Julie Stuhr

Jeg synes man skal tage de navne man selv kan lide. Hvis man tager et andre har, og man er opmærksom på det, så er det da bare trist man ikke har fantasi til at finde noget nyt. Det er bare min mening :)

Barky

Citat fra: KittAnderson Dato 24. Maj 2010, kl. 20:19
Jeg er rigtig glad for at du ikke er sur over at jeg også har en Kida, Julia  :-$

No worries... ;)
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Shamua

Jeg vil godt lige sige, at hvis jeg nogensinde skal avle og have et kuld hvalpe, ved jeg allerede hvad de skal hedde. Det skal være temakuld - avatar filmen. Har jeg så patent på det nu? >:|

Sidder og tænker at det ville være mega nedern hvis der er en avler der netop valgte det tema før mig, når jeg nu havde tænkt på det. Netop fordi det jo ikke er fedt at have ildere der hedder det samme.

Vh. Marianne

cibatuchsi

Citat fra: Shamua Dato 24. Maj 2010, kl. 22:32
Jeg vil godt lige sige, at hvis jeg nogensinde skal avle og have et kuld hvalpe, ved jeg allerede hvad de skal hedde. Det skal være temakuld - avatar filmen. Har jeg så patent på det nu? >:|

Sidder og tænker at det ville være mega nedern hvis der er en avler der netop valgte det tema før mig, når jeg nu havde tænkt på det. Netop fordi det jo ikke er fedt at have ildere der hedder det samme.
lige det tema havde vi oppe og vende. men mener faktisk der er nogen der også havde valgt det så derfor ville vi ikke vælge det. men kan jo være vi husker forkert;)


Shamua

#26
Citat fra: cibatuchsi Dato 24. Maj 2010, kl. 22:36
Citat fra: Shamua Dato 24. Maj 2010, kl. 22:32
Jeg vil godt lige sige, at hvis jeg nogensinde skal avle og have et kuld hvalpe, ved jeg allerede hvad de skal hedde. Det skal være temakuld - avatar filmen. Har jeg så patent på det nu? >:|

Sidder og tænker at det ville være mega nedern hvis der er en avler der netop valgte det tema før mig, når jeg nu havde tænkt på det. Netop fordi det jo ikke er fedt at have ildere der hedder det samme.
lige det tema havde vi oppe og vende. men mener faktisk der er nogen der også havde valgt det så derfor ville vi ikke vælge det. men kan jo være vi husker forkert;)

hehe.. kan være du har hørt det herfra? Håber jeg  :-$ Håber ikke der er andre der har valgt det :P...  :-$Har siddet i dagevis og fundet navne og betydninger og oversættelser af deres sprog :P.. Men jeg har fundet ca 20-30 navne, så der kunne jo faktisk være til et par kuld  :fnis:

Det var så ikke til mig jeg fandt navnene, det var til en anden, men det skulle ikke bruges. Så kunne jeg jo bare selv bruge det :)

Vh. Marianne

cibatuchsi

Citat fra: Shamua Dato 24. Maj 2010, kl. 22:43
Citat fra: cibatuchsi Dato 24. Maj 2010, kl. 22:36
Citat fra: Shamua Dato 24. Maj 2010, kl. 22:32
Jeg vil godt lige sige, at hvis jeg nogensinde skal avle og have et kuld hvalpe, ved jeg allerede hvad de skal hedde. Det skal være temakuld - avatar filmen. Har jeg så patent på det nu? >:|

Sidder og tænker at det ville være mega nedern hvis der er en avler der netop valgte det tema før mig, når jeg nu havde tænkt på det. Netop fordi det jo ikke er fedt at have ildere der hedder det samme.
lige det tema havde vi oppe og vende. men mener faktisk der er nogen der også havde valgt det så derfor ville vi ikke vælge det. men kan jo være vi husker forkert;)

hehe.. kan være du har hørt det herfra? Håber jeg  :-$ Håber ikke der er andre der har valgt det :P...  :-$Har siddet i dagevis og fundet navne og betydninger og oversættelser af deres sprog :P.. Men jeg har fundet ca 20-30 navne, så der kunne jo faktisk være til et par kuld  :fnis:

Det var så ikke til mig jeg fandt navnene, det var til en anden, men det skulle ikke bruges. Så kunne jeg jo bare selv bruge det :)
det var det desværre ikke:(  men ja der er jo mange navne fra filmen. og man kan jo altid sætte noget foran selve navnet.

Shamua

#28
Citat fra: cibatuchsi Dato 24. Maj 2010, kl. 22:46
Citat fra: Shamua Dato 24. Maj 2010, kl. 22:43
Citat fra: cibatuchsi Dato 24. Maj 2010, kl. 22:36
Citat fra: Shamua Dato 24. Maj 2010, kl. 22:32
Jeg vil godt lige sige, at hvis jeg nogensinde skal avle og have et kuld hvalpe, ved jeg allerede hvad de skal hedde. Det skal være temakuld - avatar filmen. Har jeg så patent på det nu? >:|

Sidder og tænker at det ville være mega nedern hvis der er en avler der netop valgte det tema før mig, når jeg nu havde tænkt på det. Netop fordi det jo ikke er fedt at have ildere der hedder det samme.
lige det tema havde vi oppe og vende. men mener faktisk der er nogen der også havde valgt det så derfor ville vi ikke vælge det. men kan jo være vi husker forkert;)

hehe.. kan være du har hørt det herfra? Håber jeg  :-$ Håber ikke der er andre der har valgt det :P...  :-$Har siddet i dagevis og fundet navne og betydninger og oversættelser af deres sprog :P.. Men jeg har fundet ca 20-30 navne, så der kunne jo faktisk være til et par kuld  :fnis:

Det var så ikke til mig jeg fandt navnene, det var til en anden, men det skulle ikke bruges. Så kunne jeg jo bare selv bruge det :)
det var det desværre ikke:(  men ja der er jo mange navne fra filmen. og man kan jo altid sætte noget foran selve navnet.
var det en i DK? Jeg vidste jeg skulle ha skrevet det offentligt da jeg fik idéen i december....  :X Jeg har noget bagtil navnet :P

Vh. Marianne

cibatuchsi

^^ ja det var en herfra dk. men som sagt kan være det ikk længere er noget personen vil bruge;)
men må nok indrømme at havde jeg besluttet navnene derfra til et senere kuld jeg skulle have i år, så ville jeg bruge dem alligevel. selvom du skriver det herinde nu, da du jo selv skriver det ikke er sikkert du skal ha et kuld. og det er jo først til næste år.  men ja nu skal jeg ikk ha flere kuld i år, og har jo selv fravalgt navnene;)