Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Hvor længe har jeres ilder levet.

Startet af Robert, 6. August 2010, kl. 16:32

Starshineferrets

Citat fra: Charlotte Dato  6. August 2010, kl. 17:08
Starshineferrets > Men hvor sjovt er det at have en ukastreret når hannerne afmarkerer og hunnerne går i løbetid hvert år?  ;)

Har aldrig sagt att det er sjovt :D  Men ja.. thats the deal liksom.

Sedan har jag själv inte problem med hanar osm revirmärker faktiskt... utan det gör alla mina illrar honor som hanar :P
Och honors löp kan man ju faktiskt ta hand om på olika vis eller sätta implantat. Sedan beror det ju även på hur man håller dem.. bor de ute störs man ju inte av det på samma vis

Stephanie

Dem som er døde:

Chico 1 år (død af lymfekræft) fra Søllerød Tropehave, var kastreret allerede da jeg købte ham som 8 uger, iøvrigt ikke gjort korrekt han havde stadig en sten viste det sig.

Palin ca. 4 år (død af dårlig hjerte) var kastreret da jeg fik ham som ca 2 år

Ziggy 1 år (død af medfødt udposning på tarmen som der gik hul på, betændelse gik til hjertet) kastreret som ca 8 måneder.

Malthe 4 år (død af svulst i maven) ved ikke hvor gammel han var da han blev kastreret.

Brutus 5½ år (død af insulinoma) han var 4 år da han blev kastreret.


Nulevende:

Potter 6½ år (har adrenal) kastreret som 8 måneder

Zigge 6 år, ved ikke hvornår han er kastreret

Bastian 3 år, kastreret som 10 måneder

Dirch 3 år, kastreret som 9 måneder.

Katrine

Mine er jo ikke så gamle endnu (så forhåbentlig har jeg glæde af dem i mange år endnu)
Loppen er 2 år & 4 mdr. - Steriliseret
Bamse er 2 år & 3 mdr. - Kastereret
Maiya er 1 år & 3 mdr. - Steriliseret
Ildere: Loppen & Bamse

NannaMB

Salazar blev 5 år. Da han blev syg ( aflivet )

ego er 3 1/2 år nu og kastereret som hvalp.

Kristine

Laban min han er 13 uger
og Sabine min tæve er 10 uger...
Hahahahahahaha :P Jeg ville også lige være med...
og de er begge virile :) eller fertile eller hvad det hedder når det er en tæve

Mange kærlige hilsner fra Kristine, Laban & Sabine

Robert

Buster er 2 år og 3 måneder. Øv har ikke hørt nogen sige 10 eller 12 år endnu. Lidt trist at så mange dør af sygdomme. :(

Anne

Jeg mistede jo mine andre i en ulykke, så det er ikke til at vide om nogen ville være blevet 10 år.

Den ældste af dem jeg mistede var 5 år, men var rask bortset fra lidt slidgigt.

PiaLyng

Afdøde:
Felix - 4år og 11måneder - kasteret da han var ½år.
Freja - 5år og 11måneder - stereliseret.
Hexia - 5 år og 9-11 måneder - stereliseret

Levende:
Tubo - 1 år og 1 måned -Kastereret som 10mdr gammel - pga han var kryptokid (en kugle i pung, anden gemt)
Zukqu - 1 år og 1 måned - Kastereret som 11 måneder gammel.
Hamon - 1 år og 3 måneder - Kastereret som 8 måneder gammel - pga han var kryptokid (begge kugler godt gemt)


Robert

Ser ud til de fleste blive ca. 6 år. Som det højeste. De ilder der lever 14 til 15 år er nok også meget heldige.

HannaM

Elliott blev 6 år och 2 månader innan han avlivades. Oklart riktigt vad han led av men ev. lymfom.. tecken på både binjuretumörer och insulinom me veterinräen såg inget när han öppnades upp för obduktion. Han kastrerades när han var runt ett halvår gammal.




Anne

Citat fra: Robert Dato  6. August 2010, kl. 23:00
Ser ud til de fleste blive ca. 6 år. Som det højeste. De ilder der lever 14 til 15 år er nok også meget heldige.

Barkys alma blev 8.

mette Beltoft har haft nogle der blev ældre, hun havde en sød gammel pastel der blev omkring 10 år

tzari

Afdøde:
lucifer død i uheld 1 år
Damien kastreret død som 1 år og 9 måneder leukæmi kræft
Loke 4½ binyrekræft kastreret(ikke obdukseret da det var en dyrehandel ilder, men alle tegnene var der)
Phoenix 2 år og 4 måneder død af lukket livmoder betændelse (fertil)
Fixfax 1 år dræbt af en dum terrier  :@
Milf 1 år og 2 måneder død af nyresvigt(fertil)
Vassago Død som 4½ årig af lunge kræft (blev v-hob som lidt over 4 årig)
Gizmo tumor på den ene nyre og myroser på leveren. Død som 6 år og 4 måneder.
Scarlet Hjerte problemer død som 7 år og 3 måneder
Crow Død som ca 1 årig. Blev ikke obdukseret men hjerneblødning eller organ problemer var dyrlægen bud var ikke kræft

Levende:
8 ildere fra mit kuld fra mit kuld i 2004 ingen af dem har kræft eller andet sjov men er raske
7 Ildere fra mit kuld 20/6/2007(4 af dem bor hos mig).  Alle steriliseret som ca ½ årig pånær Myca der blev som 2 årig og Topdollar der stadig er fertil
Firefox 1 års tid stadig fertil





MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Robert

Det lyder jo bedre. så kan de jo blive ret gamle hvis man passeRr på dem. Er selvfølgelig ked af de ilder der ikke levede så længe men de har jo nok haft et godt liv alligevel i den tid de levede :)

Anne

Altså det betyder jo ikke at dem der dør i en tidligere alder ikke er blevet passet godt. Det kan ligeså godt være dårlig avl som dårlig kost mv.

Man kan være heldig at ens ilder bliver 8+, og man kan prøve at finde en god linie hvor der er flere dyr der er blevte der omkring, så har man også større chance for at ens egen også bliver det.

Barky

#29
Ja, som Anne skrev havde jeg en der blev *næsten* 8 år.

Dem jeg har mistet:

Albert - dyrehandel - kastreret som 5 mdr. Død af kræft 4½ år gammel.

Alma - privat avler - sterilliseret som 3 årig. Død af kræft 7 år og 11 mdr gammel.

Sirius - dyrehandel - kastreret som 7 mdrs. Død af binyrekræft og insulinoma 6 år gammel.

Jeg vil lige sige at alle 3 blev aflivet inden at sygdommen overtog deres livskvalitet.

Dem jeg har som lever stadig:

Zallie - opdrættet af FerretParadise - sterilliseret som 2 årig. Hun er 5 år og har aldrig været syg.

Maleika - Opdrætter i Tyskland - sterilliseret som 2 årig. Hun er 2 år og har aldrig været syg.
Bla bla bla.... Hilsen Julia